• 0

[Sitecheck] Wat vinden jullie van mijn site

Beste Higherlevellers,

 

vandaag heb ik ook bij mijn website de laatste puntjes op de i gezet. Voor het 'Zakelijk Netwerk' moet ik nog het een en ander voorbereiden, maar de website staat er al.

 

www.arqon.nl

 

Nu zijn mijn vragen dus:

Is de website geschikt gezien het product en dienst? (Webdesign, en een 'netwerk')

En wat zou ik er aan kunnen verbeteren?

 

Kritiek is welkom, shoot me please ;)

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Los van lay-out en dergelijke denk ik dat je nog eens heel goed moet gaan nadenken over je netwerk, het linkdumpen en alle gerelateerde termen die je op je site gooit:

 

bijvoorbeeld

Als u zich aansluit op ons netwerk, gaan wij u ook zoveel mogelijk linken aan andere websites. Waarom? Om u meer bezoekers en een hogere searchrank te garanderen! Des te meer links van andere website naar uw website toe staan, des te hoger uw website in de zoekmachines komt.

 

Een dergelijke tekst is voor mij al reden genoeg om je contactpagina over te slaan.

 

Verder zou ik nog verder aan je portfolio gaan werken. De badensite is echt te beperkt om als referentie te kunnen dienen.

 

Sorry, maar iets anders kan ik er niet van maken

 

Frans

 

Edit: Verder nog eens verdiepen in H1 tags, h2 tags, SEO etc. etc.

(waarom wordt je site via een frame ingeladen vanaf een home.kpn domein?)

Link naar reactie
  • 0

Edit: Verder nog eens verdiepen in H1 tags, h2 tags, SEO etc. etc.

(waarom wordt je site via een frame ingeladen vanaf een home.kpn domein?)

 

Omdat ik het nu nog host via de gratis webruimte van mijn provider. Eerst wil ik zeker weten of het haalbaar is voordat ik iets wil investeren. De website wordt nu via een frame ingeladen omdat ik mijn domein alleen door laat linken naar de webruimte van mijn provider. En dan krijg je dus dit. Het hostingbedrijf wil de html-codes niet veranderen. Want dan moet ik hosting nemen, wat mij al gauw weer €20 per maand kost.

 

Wat bedoel je precies met dat stukje tekst van mijn website? Denk je dat het toch te ingewikkeld is voor iemand zonder kennis?

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik krijg gewoon een beetje de kriebels van bedrijven/ondernemers die zeggen dat ze mij in de zoekresultaten omhoog krijgen door gewoon her en der wat linkjes te gaan verspreiden naar mijn site op o.a. sites die ze zelf in beheer hebben

 

Vooral het tweede deel van de quote is zoals jij het stelt gewoon niet waar.

Link naar reactie
  • 0

1 - Frames en tabellen

 

2 - validatie

 

Anno 2009 kan je als webdesigner toch echt niet meer aankomen met een website opgebouwd uit frames en tabellen die ook nog eens niet valideert. Je toekomstige klanten zullen dit niet opmerken maar ik heb nu al met ze te doen.

 

3 -Enkele andere puntjes die ik snel zag.

 

Waarom zit ik tegen zo'n groot wit vlak aan te kijken?

De tekst verspring hinderlijk als ik navigeer van HOME naar netwerk.

Op de contactpagina staat een adres maar geen woonplaats, euhhh?

 

Troep!

 

[edit: link repair | @ Frans dank je]

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik het nu nog host via de gratis webruimte van mijn provider. Eerst wil ik zeker weten of het haalbaar is voordat ik iets wil investeren. De website wordt nu via een frame ingeladen omdat ik mijn domein alleen door laat linken naar de webruimte van mijn provider. En dan krijg je dus dit. Het hostingbedrijf wil de html-codes niet veranderen. Want dan moet ik hosting nemen, wat mij al gauw weer €20 per maand kost.

 

Voldoende (budget)hosters te vinden waar je voor een bedrag van € 17,-- per jaar incl. domeinnaam je schrijfsels en creatieve uitspattingen/mislukkelingen de digitale ether kan insturen. Zwak excuus.

Link naar reactie
  • -4

Oke zijn we klaar? ;)

 

1. http://validator.w3.org/check?uri=www.heineken.nl&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0

 

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.kpn.nl%2F&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.606

 

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.unilever.nl%2F&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.606

 

Dit zijn maar 3 willekeurige voorbeelden ;)

 

2. Middle, je hebt gelijk, mijn website valideert niet en is opgebouwd uit tabellen.

Een klant zal bij mij nooit bestellen vanwege de kwaliteit. Simpelweg omdat ik die kwaliteit niet haal als je bedenkt dat er een paar duizend van die webdesignbedrijfjes zijn. De enigste reden waarom een klant bij mij zou komen is vanwege de prijs. Ik wil geen reclame maken, maar voor €100 heb je bij mij zo'n website zoals je die hier ziet. Als klanten dan gaan klagen dat hij de html niet goed valideert en opgebouwd is uit tabellen, dan hebben ze ronduit pech. Ik moet het niet hebben van klanten die terugkomen. Nee ik moet het van starters hebben, die meestal een laag budget hebben, en daarom naar mij komen. Overigens bedankt voor die andere tips, daar heb ik wel wat aan.

 

3.

Los van lay-out en dergelijke denk ik dat je nog eens heel goed moet gaan nadenken over je netwerk, het linkdumpen en alle gerelateerde termen die je op je site gooit:

 

Frans, je hebt gelijk, ik zal nog eens goed kijken naar dat netwerk.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou TS geen ondernemer zijn, of aankomend ondernemer zoals er hier zoveel komen?

(hoewel de kvk z'n bedrijfsnaam niet kent)

Frans

 

Ik heb niks tegen jonge ondernemers, zoals de topicstarter (15).

Waar ik wel iets tegen heb is dat iedereen maar denkt websites te kunnen maken. Ook jongens van 15 jaar oud, met hosting van de provider enz. enz..

 

Daarnaast geen KvK gegevens op arQon, geen bedrijfsgegevens te vinden op website (veplicht voor ondernemers)

 

Ik vraag me sterk af of topicstarter een ondernemer is of iemand die (een beetje) bijbeunt... En sinds 1 juli vorig jaar is de inschrijving van KvK verplicht geworden, ook voor freelancers e.d.

Link naar reactie
  • 0

Ha Robin,

 

Wat ik vooral mis als ik je website bekijk is uitstraling en persoonlijkheid. Met wie ga ik zaken doen en waarom zou ik met jou zaken doen. Als jouw USP is dat jij heel goedkoop een website kan aanbieden dan moet je dat ook duidelijk naar voren laten komen.

 

Daarnaast denk ik dat je er ook qua layout en uitstraling meer aan zou kunnen doen. Hij is wel erg basic en zonder enige creativiteit. Dit spreekt niet erg aan, zo'n website zou ik niet willen hebben, ook niet voor maar 100 euro.

 

Ik denk dat je nog even terugmoet naar de basis. Wat doe je, voor wie doe je het en hoe spreek je deze doelgroep aan.

Laat zien waar je toegevoegde waarde ligt!

 

Succes ermee!

suzanne glorie - ffective marketing

www.ffective.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou TS geen ondernemer zijn, of aankomend ondernemer zoals er hier zoveel komen?

(hoewel de kvk z'n bedrijfsnaam niet kent)

Frans

 

Ik heb niks tegen jonge ondernemers, zoals de topicstarter (15).

Waar ik wel iets tegen heb is dat iedereen maar denkt websites te kunnen maken. Ook jongens van 15 jaar oud, met hosting van de provider enz. enz..

 

Daarnaast geen KvK gegevens op arQon, geen bedrijfsgegevens te vinden op website (veplicht voor ondernemers)

 

Ik vraag me sterk af of topicstarter een ondernemer is of iemand die (een beetje) bijbeunt... En sinds 1 juli vorig jaar is de inschrijving van KvK verplicht geworden, ook voor freelancers e.d.

 

Ik heb zowel van de KvK, als een jurist het advies gekregen om te wachten met inschrijven. Bij de Belastingdienst val ik voorlopig nog onder de 'Kleine Ondernemers Regeling'. En het hangt er maar net vanaf wat jouw definitie is van ondernemer. Laten we of dit topic sluiten, of gewoon weer on-topic gaan aub.

 

Bedankt voor je reactie sglorie

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vragen om een topic te sluiten is erg flauw en getuigt van arrogantie. En zo erg offtopic is het niet, de manier waarop dit topic verloopt heb je aan jezelf te danken.

 

Kritiek is welkom, shoot me please ;)

 

Je komt hier om een sitecheck vragen voor een website die van voor tot achter en van boven tot onder één grote farce is en vervolgens leg je de kritiek vrijwel helemaal naast je neer. Of een klant nu € 100,-- moet betalen of het tienvoudige, troep is troep en blijft troep!

 

Dat je enorm arrogant bent bewijs je ook door met validatietesten aan te komen van websites van een heel andere orde, een vergelijking die nergens op slaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou TS geen ondernemer zijn, of aankomend ondernemer zoals er hier zoveel komen?

(hoewel de kvk z'n bedrijfsnaam niet kent)

Frans

 

Ik heb niks tegen jonge ondernemers, zoals de topicstarter (15).

Waar ik wel iets tegen heb is dat iedereen maar denkt websites te kunnen maken. Ook jongens van 15 jaar oud, met hosting van de provider enz. enz..

 

Daarnaast geen KvK gegevens op arQon, geen bedrijfsgegevens te vinden op website (veplicht voor ondernemers)

 

Ik vraag me sterk af of topicstarter een ondernemer is of iemand die (een beetje) bijbeunt... En sinds 1 juli vorig jaar is de inschrijving van KvK verplicht geworden, ook voor freelancers e.d.

 

Ik heb zowel van de KvK, als een jurist het advies gekregen om te wachten met inschrijven. Bij de Belastingdienst val ik voorlopig nog onder de 'Kleine Ondernemers Regeling'. En het hangt er maar net vanaf wat jouw definitie is van ondernemer. Laten we of dit topic sluiten, of gewoon weer on-topic gaan aub.

 

Bedankt voor je reactie sglorie

 

 

 

Ik hoop dat je reactie een geintje is of in een opwelling geschreven want deze getuigd nier echt van enige kennis van zaken.

 

Betreffende je idee, op zich een leuk idee om met zo min mogelijk kosten iets te doen maar pak het een beetje professioneler aan.

De reacties zijn misschien wat hard maar er zitten dan ook goede en profesionele hosters en designers op het forum dus dat was te verwachten.

 

Mijn advies; doe wat met de reacties.

Link naar reactie
  • 0

Toch wil ik nog even advocaat va de duivel spelen:

Inderdaad is het niet handig om er niet bij te vertellen dat de diensten superscherp geprijst zijn.

Dat wil nog niet zeggen dat deze sites niet aan een behoefte kunnen voldoen.

 

Persoonlijker vind ik het triester dat ondernemers zonder gedegen onderzoek met zo'n website bouwer in zee gaan. Voor €100 kan je geen Rolls Royce verwachten. En dan moet je ook niet zeuren dat de sites niet door de validator komen en tabellen gebruiken.

 

Wanneer je als ondernemer een website wilt laten bouwen ga je eerst zelf even op onderzoek uit waar zo'n site aan moet voldoen net zoals bij elke andere investering. En dan snap je al snel dat je voor €100 niet veel krijgt.

Link naar reactie
  • 0

 

Omdat ik het nu nog host via de gratis webruimte van mijn provider. Eerst wil ik zeker weten of het haalbaar is voordat ik iets wil investeren. De website wordt nu via een frame ingeladen omdat ik mijn domein alleen door laat linken naar de webruimte van mijn provider. En dan krijg je dus dit. Het hostingbedrijf wil de html-codes niet veranderen. Want dan moet ik hosting nemen, wat mij al gauw weer €20 per maand kost.

 

Wat bedoel je precies met dat stukje tekst van mijn website? Denk je dat het toch te ingewikkeld is voor iemand zonder kennis?

 

Hoe jong je ook bent, er zijn toch 2 dingen die je moet weten:

1. ondernemen en zekerheid past niet bij elkaar

2. als je € 20 / maand te veel vind voor het leggen van de basis van jouw bedrijf dan kan je beter niet beginnen... :(

Link naar reactie
  • 0

ik zal ook even als advocaat van de duivel toetreden:

 

ik heb e.e.a. gemist in dit verhaal, wat ik wel begrijp is dat die knul 15 jaar oud is.

zoals hierboven gesteld (20 euro voor hosting): ik snap best dat als je 15 jaar bent, dat het geld je niet aan komt waaien, 20 eurie kan best veel zijn voor zo'n knul.

 

verder ben ik er van overtuigd dat je best low budget kan beginnen, het hangt alleen af van creatief denkwerk!

 

nu komt het: ik zou gisteravond een topic maken over waar de gens ligt...ik zag bijv. een verhaal van Manon die zgn. fulfillment bedrijven zocht...kortgezegd: opslagruimte.

waarom moet het "duur"?? is het de naam, kicken de klanten hierop??

 

is een boerenschuur als opslagruimte niet goed? (is wel goedkoop overigens!)

denken jullie bij boerenschuur aan stront en tot aan je kuiten in de bagger?

 

is iedereen vergeten hoe ze zijn begonnen wat was jullie budget, jullie kunnen bij banken terecht enz. enz. , zo'n knul niet!

 

wie het kleine niet eert....

Link naar reactie
  • 0

verder ben ik er van overtuigd dat je best low budget kan beginnen, het hangt alleen af van creatief denkwerk!

 

Klopt, en aan dat creatieve denkwerk ontbreekt het momenteel nog.

 

nu komt het: ik zou gisteravond een topic maken over waar de gens ligt...ik zag bijv. een verhaal van Manon die zgn. fulfillment bedrijven zocht...kortgezegd: opslagruimte.

waarom moet het "duur"?? is het de naam, kicken de klanten hierop??

is een boerenschuur als opslagruimte niet goed? (is wel goedkoop overigens!)

denken jullie bij boerenschuur aan stront en tot aan je kuiten in de bagger?

Nee daar denk ik niet aan, maar een fulfillmentbedrijf vergelijken met opslagruimte is als zeggen dat je een boer bent als je gras kunt maaien.

 

Manon heeft in mijn ogen valide redenen om voor-en nadelen van fullfillment tegen elkaar af te wegen

 

is iedereen vergeten hoe ze zijn begonnen wat was jullie budget, jullie kunnen bij banken terecht enz. enz. , zo'n knul niet!

Dat hoeft ook niet getuige je eigen opmerking over creatief denkwerk hier aan het begin

 

wie het kleine niet eert....

...Begint vooral niet verkeerd

 

TS komt hier met het verzoek zijn site en zijn aanbod te checken. ALs hij op zoek was naar reacties in de trant van 'goh wat een leuke kleuren heb je gebruikt' dan had hij een poll op hyves moeten openen.

Dat doet hij niet en aangezien hij hier al langer dan vandaag rondloopt heeft hij de mogelijke consequenties van zijn vraag kunnen inzien (ook al is hij 15)

 

Dat neemt niet weg dat de manier waarop sommige reacties hier geplaatst zijn naar mijn smaak onnodig bot zijn.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

@Frans:

 

ik geloof het zeker dat Manon e.e.a afgewogen heeft en dat fulfillment kortweg opslagruimte is...niet heemaal, maar het komt wel aardig in de buurt ;)

 

dat het bij topicstarter nog ontbreekt aan creativiteit, ik zie het zo: al doende leert men!

 

verder ben ik het geheel met je eens dat de reacties weleens overtrokken zijn.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijker vind ik het triester dat ondernemers zonder gedegen onderzoek met zo'n website bouwer in zee gaan. Voor €100 kan je geen Rolls Royce verwachten. En dan moet je ook niet zeuren dat de sites niet door de validator komen en tabellen gebruiken.

 

Wanneer je als ondernemer een website wilt laten bouwen ga je eerst zelf even op onderzoek uit waar zo'n site aan moet voldoen net zoals bij elke andere investering. En dan snap je al snel dat je voor €100 niet veel krijgt.

 

Ondernemers die een website willen laten bouwen zijn (meestal) niet bij machte om een gedegen onderzoek te doen.

Ze zullen ook niet zeuren dat de site niet door de validator komt en dat er tabellen worden gebruikt vanwege de doodeenvoudige reden dat ze van het bestaan van validatie, tabellen versus divs en semantiek niets afweten.

 

 

 

Als gevorderde internet en computergebruiker ben jij wel bij machte om het onderscheid te maken tussen professionaliteit en (aanvaardbare) amateurs en knoeiers. En daar zit nu de scheidslijn. We hebben hier te maken met een knoeier die denkt (in zijn ogen) gemakkelijk geld te gaan verdienen. Maar het gros van de ondernemers (ik heb er continu mee te maken, vanmiddag nog) ziet vaak het verschil niet tussen een professioneel gepresenteerde boodschap en een samengeraapt zooitje.

 

[terwijl ik dit type komt er de reactie van Popma en Frans tussendoor, die neem ik even mee.]

 

Het gaat er om dat een vijftienjarige een hoop technische en visuele troep op internet presenteert, maar door de "wervende" teksten een grote kans maakt dat er ondernemers zijn die hier intrappen, terwijl deze, zich presenterende als professioneel webdesign bedrijf, absoluut nog niet capabel is om welke dan ook publicitaire uitingen te doen. Het zal de prospect eerder schade berokkenen dan voordeel opleveren.

Als TS graag webdesigner wil worden presenteert hij zich als zichzelf, hij laat zijn passie voor ontwerpen zien, hij is leergierig en wil vooruit.

Maar wat zien we hier: iemand die met een hoop (van andere afgekeken en omgetoverde) blablabla teksten zich presenteert als een volwaardig bedrijf;

Ook qua flexibiliteit is ArQon een van de toonaangevende organisaties in Zuid-Holland.

 

Toonaangevende organisatie, mag ik een teiltje? :'( Maar de kans dat onwetende ondernemers hier intrappen is dus wel aanwezig.

En dat moeten we dan maar met de mantel de liefheid bedekken, nee sorry, dan maar een botte reactie.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Middle:

 

"Quote:

Ook qua flexibiliteit is ArQon een van de toonaangevende organisaties in Zuid-Holland.

 

 

Toonaangevende organisatie, mag ik een teiltje? Maar de kans dat onwetende ondernemers hier intrappen is dus wel aanwezig.

En dat moeten we dan maar met de mantel de liefheid bedekken, nee sorry, dan maar een botte reactie."

 

 

en nu even eerlijk: van een 15 jarige accepteer je het niet, van elk ander willekeurige organisatie of bedrijf wel??

 

het is maar net hoe je het ziet...ik ben bijv. de meest toonaangevende lijstenmakerij in Joure...omdat ik de enige ben (nou ja, er zit een figuur die z'n garage "omgebouwd" heeft tot "lijstenmakerij", maar dat stelt m.i. niks voor)

 

welk bedrijf prijst zichzelf niet de hemel in??

Link naar reactie
  • 0

Ik accepteer van geen enkel bedrijf arrogantie en bravoure gedrag als men niet kan waarmaken wat men pretendeert, of de directeur nu een puber of een omhooggevallen fantast van dertig jaar is, dat maakt me niet uit.

 

Je mag je van mij de hemel in prijzen maar dan moet je dat ook kunnen waarmaken.

 

Om maar even "mild" te doen; het lijkt mij dat jij je als zichzelf respecterende ondernemer/lijstenmaker zich pas gaat profileren als toonaangevende lijstenmakerij op het moment dat je zeker weet dat je een keurig produkt aflevert, wat voldoet aan de hedendaagse normen en verwachtingen die een consument van een dusdanig produkt (lijst) kan verwachten?

 

Als je antwoord hierop "nee" is, dan is mijn conclusie dat je met je bedrijf geen klanten zoekt maar slachtoffers.

 

En dat is dus ook het probleem met de topicstarter, hij doet zich voor als "iemand anders", als een "toonaangevend bedrijf".

Zolang hij zich in die rol blijft begeven, zonder ervaring het met vak wat hij wil uitoefenen, zal dit ego denken dat zijn toekomstige opdrachtgevers klanten zijn, terwijl ze slachtoffer zijn. Het is namelijk geen toonaangevend bedrijf!!! Het zijn leugens.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste topicstarter,

 

Als eerste ben ik altijd heel enthousiast als jonge mensen willen ondernemen. Je hebt iets bedacht en je hebt ook al stappen genomen om het te realiseren. Goed om te horen!

 

Even over je site en concept:

 

Ik geloof zeker dat er bedrijven zijn die 'slechts' een visitekaartje willen online waar ze eventueel een klant even naar kunnen verwijzen voor de routebeschrijving of het adres enzovoort. Dit type bedrijven zouden blij kunnen zijn met de manier waarop jij de websites voor hen bouwt. Zij willen dan verder niet gevonden worden op internet via zoekmachines en dergelijke, maar vinden gewoon dat ze wel een site zouden moeten hebben, omdat dat nou eenmaal zo hoort.

 

Als je een dergelijk eenvoudig product aanbiedt, dan zou je ervoor kunnen kiezen om dit aanbod ook gewoon heel duidelijk neer te leggen. Doordat je overduidelijk meer belooft dan dat je kunt (zorgen voor betere resultaten in zoekmachines) zorg je ervoor dat bedrijven je zullen wantrouwen en dan krijg je ook geen klanten. Vertrouwen is alles op internet want mensen kunnen je niet zien/spreken etc.

 

Zorg dus voor een helder een eenvoudig aanbod en probeer eens te bedenken wie je doelgroepen zouden kunnen zijn.

 

Succes met het filteren van de nuttige tips uit bovenstaande reacties. Ze staan er namelijk wel tussen, maar ze zijn in de minderheid ;D

 

Groetjes Manon (die van de fullfillment bedrijven ;D)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.