• 0

Leuke marketing acties rond Koninginnedag

Als klein kind stond ik vaak met van alles en nog wat op Koninginnedag te verkopen met veel succes. Ik haalde altijd behoorlijk veel geld. Alleen toen ik wat ouder werd kreeg ik toch meer de neiging om met vrienden in de stad zelf te genieten van wat er allemaal te doen is.

 

Maar nu heb ik besloten dat ik dit jaar weer eens ga staan samen met een goede vriend van me. Alleen nu moeten we nog handel hebben. Nu heb ik via familie en vrienden natuurlijk straks wel het een en ander om te verkopen, alleen willen we ook een leuk en "uniek" iets hebben om te verkopen.

 

En aangezien er hier ontzettend veel mensen zitten met een ondernemersgeest en leuke ideeën vroeg ik me af of jullie misschien tips hebben. Het gaat om een stad van ongeveer 70.000 inwoners met een gezellig binnenstad.

 

Wie weet heb je zelf wel een kleine partij wat geschikt zou zijn tegen een leuke marge wat het op zo een dag goed doet.

 

Dus laat het horen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Veel leuke ideeën.. En dank voor de reacties. Wat sowieso het doel is om de kosten zo goedkoop mogelijk te houden en bepaalde dingen heb ik al, zo heb ik 20 van die enorme dozen in de schuur staan waar ik eigenlijk wel wat mee wil doen, vandaar dat ik het ook in een boog wil zetten... Omdat ik het niet kan tekenen, doe ik het even in deze vorm;

 

[==][==][==][==]

[||] [||]

[||] [||]

[||] Kraam [||]

 

Wat betreft de dozen zijn zeer goed bestand tegen regen, ik wou ze namelijk ooit gebruiken voor een buitenstunt waardoor ik ook allen naast de kleur groen, ook anti regen op de dozen heb gespoten.

 

Vervolgens word dus op de dozen boven, de website groot beplakt (healthchecken.nl). Aan beide buitenste pilaren worden A2 posters geplakt met "Vandaag gratis Voedingsadvies" of iets derglijks. De kraam zelf word gehuurd bij een bedrijf, die word netjes aangekleed natuurlijk. Op de bewuste dag kunnen mensen zich laten wegen en word de BMI berekend (hoeft niets voor bloot. Daarnaast kan men de bloeddruk meten en lopen 2 goede vriendinnen van mij rond in promo T-shirtjes. Zij delen een soort van kaartje uit waarop een inlognaam en code staat waarmee ze naar mijn website worden geleid (trackyourcode.com). Op deze website komt een aanbieding te staan, waarschijnlijk zoiets van dat het gezondheidsprogramma de eerste maand gratis is of bijv. bij aankoop van een gezondheidsprogramma X aantal massages gratis. Tevens zullen er folders worden uitgedeeld over het gezondheidsprogramma en maken mensen kans op leuke prijzen als ze de prijsvraag in de stand beantwoorden en zich ook inschrijven voor de nieuwsbrief. De variant wortelhappen vind ik een leuk idee, ik zat zelf ook te denken aan een spel; calorieraden als prijsvraag. Denk dat vooral vrouwen daar goed in zijn...

 

Ik wil sowieso iets bedenken waar mensen een bepaalde aanbieding voor krijgen, bijvoorbeeld voordeligere gezondheidsprogramma's als ze het die dag bestellen.

 

Doel van de dag is vooral: naamsbekendheid creeëren in mijn eigen woonwijk met als gevolg nieuwe klanten krijgen.

Link naar reactie
  • 0

tja als je van die dozen af moet, moet je er wat mee doen he? ;) ik denk persoonlijk dat je een aantal kansen laat liggen op deze wijze en denk niet dat je daar mensen mee warm krijgt die in de ene hand een hotdog en de andere hand een pilsje vasthebben.. is dan koninginnedag wel de juiste dag en kun je niet beter op de plaatselijke braderie gaan staan?

Ik loop er nog niet zo warm van maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien wel, wat ik nog vergeten ben te melden; er word nog gesminkt, ik heb SPW gedaan en ik heb nu een aantal oud-klasgenoten gevraagd of ze willen sminken.

 

Echter denk ik dat het meevalt, het is een markt niet in de binnenstad, maar in een wijk waar pils al minder tot niet word gedronken. Beijum, waar ik dan woon, is zelfs een buitenwijk, dus in dat opzicht misschien wat verschillend met een markt in de binnenstad.

 

Weet iemand of je voor helium en gasballonnen een vergunning nodig hebt?

 

Met gezonde groet,

 

Romano Sandee

Link naar reactie
  • 0

Wat ik altijd deed met vrienden was hele goedkope broodjes kopen en wat goedkoop beleg en dan broodjes verkopen voor 1.50 ofzo. Zeer veel mee verdient. Vooral de hot dogs waren een daverend succes. Gewoon een hele zooi van die super goedkope blikjes gekocht en zachte bolletjes, wat saus er bij en dan verkopen voor een euro.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Stijn, Foei! Dat leg je toch niet voor bij een gewichtsconsulent?...Da ken ech nie hoor!

 

@ Romano, Ik heb een fles voor zo'n 50-70 balonnen geloof ik en die is een cm of 80. Ik meen 5 liter gas dat er in zit. Ik heb m toevallig zelf maar die kun je bij elke feestwinkel bestellen. ik zou, met het oog op koninginnedag dit snel doen want je bent niet de enige denk ik..

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Romano, die vergunning heb je wel nodig wanneer je meerdere ballonnen (bv. >100) tegelijkertijd oplaat. Bijvoorbeeld met een ballonnenwedstrijd. Dit staat waarschijnlijk in de Algemeen Plaatselijke Verordening welke op de website van de gemeente is te vinden. Voor losse ballonnen die je meegeeft aan kinderen: geen vergunning aanvragen.

 

Voor onze winkel is ook zo'n mooie rommelmarkt. Met allemaal kinderen (en sommige iets ouder) met kleedjes vol met prachtige (tweedehands) handelswaar. Zo veel kinderen voor onze deur dat wij dan maar elk jaar gesloten blijven, binnen komt toch niemand. Dus dan ben ik met koninginnedag lekker bij mijn gezin, thuis. Een pilsje in de tuin (of zo).

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
  • 0

Stijn, Foei! Dat leg je toch niet voor bij een gewichtsconsulent?...Da ken ech nie hoor!

 

@ Romano, Ik heb een fles voor zo'n 50-70 balonnen geloof ik en die is een cm of 80. Ik meen 5 liter gas dat er in zit. Ik heb m toevallig zelf maar die kun je bij elke feestwinkel bestellen. ik zou, met het oog op koninginnedag dit snel doen want je bent niet de enige denk ik..

 

Hotdogs bij een gewichtsconsulent is geen goede combi :P

 

Maar ik heb al beetje rond zitten bellen net hier in Groningen/ Leeuwarden. De tarieven liggen tussen de 145 euro en 250 euro als ik uit ga van 500 ballonnen...

Link naar reactie
  • 0

en wie gaat die 500 balonnen dan opblazen? Ook met zo'n ding ben je daar wel even zoet mee hoor... is erg veel denk ik..

Kinderen die een balon willen moeten worden geschminkt en terwijl dat aan de gang is, kun jij je ding doen... het is geen balonnenwedstrijd toch?

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ben nog aan het kijken waar ik Koninginnedag ga vieren, mocht ik in Groningen blijven kom ik wel even langs :)

 

Ironny geeft aan dat je met zo'n dag (veel eten / drinken) niet op een braderie moet gaan staan, maar ik ben dit idee wel vaker tegengekomen op een braderie. Ook ik kon toen niet de verleiding weerstaan om mn vetpercentage te laten meten. Al kan ik me voorstellen dat je dat wel een beetje in privacy wil doen (mocht het percentage bijvoorbeeld hoog uitvallen :-[).

 

Betreft de balonnen, wanneer het om een balonnenwedstrijd gaat is een vergunning of melding bij de gemeente wel verplicht. Hier ben ik ook een keer tegenaangelopen bij het organiseren van een evenement. Hoe het zit met alleen heliumbalonnen weet ik niet, ik zou het voor de zekerheid even navragen bij de Gemeente (op het formulier moest je namelijk wel dingen aangeven over het gebruik van helium). Al verwacht ik hiermee geen problemen!

 

Ik wens je vooral veel plezier toe deze dag.

 

[toevoeging] aan spelletjes, activiteiten meedoen werkt goed deze dag: dus waarom geen sumoworstelen voor de kinderen > huur dit af en vraag bijvoorbeeld 1 euro per kind (dan haal je de kosten er ook weer een beetje uit).

DTcKRdkas7gl5A%3D%3D.jpg

 

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 1

Wat zie je zelf als doelgroep, waar je je op richt? Kan me namelijk voorstellen dat dit vooral singles zijn, of jonge (<40) die dit willen doen. Is het slim om echt zo op de kinderen te richten?

 

Als je zegt dat je graag jezelf wil presenteren aan de mensen, dan is zoals eerder aangegeven iets ludiekers effectiever dan meteen op de dag zelf al advies geven en klanten binnen halen. Je directe bereik is nu namelijk veel kleiner.

 

Natuurlijk zullen er mensen zijn die jou website/bedrijfsnaam van een balon af zullen lezen, wanneer er een kind voorbij loopt. Alleen door het lezen hiervan, hebben ze nog geen band met jou bedrijf. Een ludieke actie/activiteit schept een band met mensen, omdat ze bij jou stand voor 5-10min naar iets leuks blijven kijken.

Als je doel is om die dag zoveel mogelijk binnen te halen, dan denk ik dat je een kans gaat missen.

 

Ps. Deze reactie is niet om je de grond in te trappen. Meer om jezelf te bevestigen dat je nu de juiste ideeën al hebt, of misschien stof tot denken te geven om er meer uit te halen. :)

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

De doelgroep waar ik mij op richt zijn 2 doelgroepen eigenlijk; jongeren tussen de 18 en 25 (single veelal) en huisvrouwen tot een jaar of 40. Dit kunnen ook jonge ouders zijn; de wijk waarin ik woon is een kinderbuurt, dus vandaar dat er ingespeeld word op de kinderen.

 

Ik wil mezelf zeker bewijzen tegenover mensen, ik ben nog een jonge ondernemer, maar wil ook al wel laten zien dat ik wel de kennis heb. Op dit moment zijn er verschillende ideeën en ook mijn moeder heeft nog wat aangescherpt. Op deze dag lopen we met in totaal 3 mensen rond, mijn vriendin en mijn nichtje gaan helpen en ik maak daarvoor een taakverdeling. Ik zal voornamelijk advies geven, mijn vriendin gaat waarschijnlijk kinderen sminken en mijn nichtje zal rond gaan lopen met flyers en speciale actiekaartjes (visitekaartje formaat) waarmee mensen naar de website gaan.

 

Op dit moment zijn er verschillende ideeën die dus uitgevoerd gaan worden. In eerste instantie wil ik dus met grote dozen een boog maken waar dus duidelijk mijn website op staat. Daarin staat de kraam en kunnen mensen zich wegen, hen BMI berekenen of een boek kopen die ik heb geschreven. Mensen worden kort geadviseerd en mocht het langer duren, geef ik ze mijn kaartje mee en maak ik een afspraak om het gesprek op een later tijdstip voort te zetten. Iemand die kort advies wil over of ze gezond eten, krijgen een actiekaartje mee waar ze tussen de 1 en 3 maanden een gratis gezondheidsprogramma kunnen volgen bij een bepaald contract.

 

Doordat ik de kinderen laat sminken, zijn er ouders betrokken (veelal moeders, die langer bij de stand dus blijven staan, die voorgelicht kunnen worden over de gezondheidsprgramma's die we aanbieden. Ook zullen mijn "medewerkers" worden voorgelicht hoe ze dit kunnen doen. Daarnaast worden er dus ballonnen met helium gevuld, en hier komt een strikje aan met en kaartje. Het kind dat het meest ver weg komt en dit aan kan tonen met een kaartje, krijgt een leuke prijs. Ouders (jonge ouders) vinden dit leuk en krijgen een positief gevoel van het bedrijf (gunfactor word verhoogd). Krijgt het kind vervolgens een kaartje terug vinden ze het nog veel leuker en denken ze weer aan die Koninginnedag in 2009 waarbij ze bij de stand van gewichtsconsulent Romano Sandee waren.

 

Verder is er ook het één en ander te winnen voor ouders, zo kunnen ze mijn boek winnen, ontspanningsmassages, een gezondheidsprogramma voor een jaar of een cursus salsadansen voor 1 of 2 personen. Hiervoor komt er een prijsvraag/gokvraag hoeveel energie in kcal in bepaalde producten zitten. Vervolgens word er onderaan deze antwoordkaart gevraagd of ze zich ook willen inschrijven voor de nieuwsbrief digitaal. Tevens zal er ook een bak komen waar mensen zich hiervoor kunnen opgeven. Ook weer met als doel massa te vergroten.

 

Al met al zijn het behoorlijk wat acties die naast elkaar plaats vinden, maar tegelijkertijd alle doelgroepen zullen aanspreken en meer bekendheid geven. Ook zal er van te voren aandacht aan worden besteedt bij huidige lezers van de digitale nieuwsbrief.

Link naar reactie
  • 0

Nog iets minder dan 2 weken en dan is het Koninginnedag. Er moeten toch wel meer ondernemers zijn die een activiteit doen?

 

Zelf dacht ik eraan even een update te doen, en wellicht een tip voor mensen die ook dit jaar (of volgend jaar) een activiteit gaan houden waarmee je tevens kinderen betrekt. Ik heb namelijk vorige week contact gezocht met mijn oude mentrix en gevraagd of ze ook 2 leerlingen willen uitlenen bij een buitenschoolse activiteit. Hierop heb ik gisteren dan ook een bevestiging gekregen dat ze aankomende week 2 leerlingen zullen gaan vragen, waardoor ik eigenlijk het stukje sminken en ballonnen uitgeven voor een ballonnenwedstrijd uitbesteedt aan deze leerlingen en hen er ook vrij in laat. Zo kan ik toch nog helemaal mijn eigen ding doen. Daarnaast ga ik het een beetje uitbreiden; ik heb een nieuwe weegschaal namelijk die gelijk meet hoeveel kcal je op een dag mag hebben en dat je met een schuin knipoog dit mensen wel interressant vind, evenals vetpercentage en spierpercentage dat hij in 1 keer meet. Dus word nu steeds specifieker en veel voorbereidingen zijn al gedaan. Ook de ballonnen en dergelijke zijn al onderweg, dus het gaat goed!

Link naar reactie
  • 0

Ik werk zelf in de horeca in het weekend. Mijn baas huurt met dit soort evenementen een DJ die bij ons voor de zaak muziek draait. Ook zetten wij zelf banken neer waar de mensen bij mooi weer buiten kunnen eten. De DJ draait voornamelijk meezing nummers en zomerse muziek. Geen harde techno of dergelijke. Muziek voor alle leeftijden.

 

Vaak trekt de muziek mensen die naar gezelligheid op zoek zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben van plan om een tafel neer te zetten met daarop wat beeldschermen en computers. Een groot bord met daarom mijn bedrijfsnaam. Ik wil vooral emailadressen werven. Dit wil ik gaan doen door een computer te vergeven onder de eerste 15 jaarcontracten die afgenomen worden. Mensen krijgen een flyer of een visite kaartje mee zodat ze later nog eens op mijn website kunnen kijken.

 

Om mensen te trekken moet je opvallen, ik heb nog geen idee hoe ik dit wil gaan doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.