• 0

[Sitecheck] Online galerie

Beste mede forumers,

 

Al enige tijd heb ik samen met een vriend een website in beheer waar we kunstenaars de kans geven om volledig gratis een eigen galerie te beginnen en daar dus ook informatie en kunstwerken te plaatsen online. Alleen we zien dat veel mensen slechts korte tijd op de website verblijven.

 

Nu hebben we altijd gezegd dat het een leuk project is waar we niet perse winst uit hoeven te halen. Echter staan er ondertussen al aardig wat kunstwerken online en wordt het tijd voor een evaluatie.

 

Nu is mijn vraag aan jullie: Wat vinden jullie van de site inhoudelijk en qua layout? Hoe zorgen we ervoor dat mensen langer op de site blijven hangen, hoe kunnen we het uitnodigender maken?

 

Kortom tips zijn welkom.

 

http://www.triple-art.nl

 

De naam is een afgeleide van de Triple A rating, maar dit terzijde.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Variatie op www.exto.nl

 

Lijkt me lastig om tegen die site op te boksen, maar wie ben ik om daarover te oordelen

 

Wat betreft de mensen langer op de site houden enz. enz., ik heb zelf ook met kunst te maken (lijstenmakerij&kunsthandeltje)

en ik merk ook dondersgoed dat het in de kunst niet storm loopt!

Om de aandacht vast te houden is enorm moeilijk...ik ervaar dat mensen vluchtig kijken waardoor 1 werk van een kunstenaar al bepalend is voor z'n gehele collectie en ja, als dat ene werk niet aanstaat, dan bevalt de rest ook niet...met als resultaat dat er gewoon "gezapt" word tussen kunstenaars.

 

Kortgezegd: de kunstwereld ligt redelijk op z'n gat!

 

Trouwens, doen jullie ook iets met amateurkunst of alleen prof (lees kunstacademie) kunstenaars? Dat kan ik nml. nergens terugvinden!

Indien je met amateurkunst werkt, schrap die hele handel maar...exto.nl doet dat wel, maar mijn ervaring leert dat het niet maximaal is...elke prutser kan zich aanmelden waardoor je veel vervuiling krijgt. (kijk voor de lol eens op marktplaats..80% is amateuristisch brandhout...dát soort troep wil je niet op je site hebben denk ik)

 

Goede kunst werkt altijd wel aardig, maar als iemand veel amateurkunst aantreft, dan is de kans dat die persoon daar niet gelukkig van en jij daardoor ook niet.

Ik ken slechts 1 persoon in mijn kring die naar eigen zeggen amateur is, maar werkelijk geweldig schildert...dermate realistisch dat je bijv. de sigaren zo van het doek af wil pakken, maar deze mensen zijn zeldzaam.

 

Feit is dat mensen, net als met merken, een bekende naam willen zien...althans iets wat verifieerbaar is, prijsindicaties van willen zien en/of kunnen opzoeken op internet...onbekend maakt onbemind, al is dit soms onterecht!

 

 

Als laatste: waarom de naam triple-art?

Ik moest eerst even zoeken waar triple a rating voor staat en blijkt dus met een hoge rating te maken te hebben...die link zie ik niet in combi met jullie website, maar dit zal mogelijk een binnenpretje zijn geweest.

 

Als jullie het hebben over een afgeleide van triple A, en een klant zou zoiets ook "doorhebben", dan zou je mogen stellen dat je met de website zwaar aan de bak moet om de AAA rating (op kunstgebied) te verdienen (of denk ik te ver na??)

 

Persoonlijk ben ik nogal fan van een naam die iets zegt over het bedrijf of over wat je kan verwachten...zo heb ik bijv. de domeinnamen beeldendbenelux.nl en beeldendnederland.nl (en alle nl&com variaties ;) ) waardoor het wat duidelijker is wat je kan verwachten.

(enne, over m'n plannen met beeldendbenelux e.d. kan ik niet uitweiden...zit overigens niet in jullie richting)

 

Triple art doet me meer denken aan trio kamasutra kunstjes doen in privé tijd.

Link naar reactie
  • 0

Je achtergrond is maar 1600px breed, ziet er erg lelijk uit op mijn monitor als je opeens rechts een groot wit vlak naast je site krijgt. Daarnaast zou ik de site gecentreerd presenteren en niet links uitgelijnd, dit is vooral op grotere monitoren een stuk mooier.

 

Het vertikale logo dat helemaal links staat kan groter (je hebt een hoop ruimte over) en zou beter tot zijn recht komen als het een omranding kreeg bij de letters, aangezien ze vrij vaal zijn en niet echt opvallen. Het kleur verschil tussen het logo boven aan je site en het logo links is erg groot, zorg dat die gelijk getrokken worden.

 

Probeer de P elementen in je nieuws blok een margin of de td van het nieuws blok een padding te geven, de tekst staat nu tegen de randen aan, dat staat niet zo mooi.

 

Bij het zoeken kan het nogal overweldigend over komen wat je allemaal kan opgeven, misschien is het handig om standaard een versimpelde search aan te bieden met de optie om meer mogelijkeden toe te voegen.

 

Op de registratie pagina, probeer eens om je drop down list een vaste breedte mee te geven (267px), dan is hij even groot als de andere elementen.

 

Die CHAPCHA code is not done, gewoon server side instellen dat je maar 3 berichten in 5 minuten mag verzenden (op ip basis), is veel gebruiksvriendelijker.

 

Dit zijn maar een paar dingetjes, hoop dat je er wat aan hebt.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.