• 0

IB 2x (ondernemer eenmanszaak + privé)

Ik heb vandaag nog een aangiftebrief ontvangen van de belastingdienst. Eentje had ik er al en dat begrijp ik wel, maar nu nog een?

Ik heb een eenmanszaak sinds februari 2008. Daarvoor moet ik een aangifte inkomstenbelasting ondernemer invullen. Ik heb nu ook een aangifte ontvangen voor ib premie volksverzekeringen en mss Zvw.

 

Ik dacht dat alles ineen zou zijn. Prive en zakelijk is bij eenmanszaak toch gelijk? Hoezo moet ik dan apart IB invullen? En als het betekent dat ik dat moet, waar moet ik dan rekening mee houden? Is het zo dat ik alleen over de maand januari, toen ik nog niet voor mezelf was begonnen maar in loondienst was, een aangifte prive krijg?

 

Misschien niet zo'n moeilijke vraag, maar ik snap het niet.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vermoed dat de eerste brief een systeemfoutje is. Gebeurt wel vaker bij de Belastingdienst. Je hoeft maar 1 aangifte in te dienen. Vermoedelijk is de eerste een biljet voor particulieren geweest en hebben ze dat nu gecorrigeerd. Andersom kan echter ook, dat ze eerst de juiste hebben verstuurd, en vervolgens alsnog de verkeerde, omdat de systemen langs elkaar heen lopen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Het was inderdaad een foutje van de belastingdienst. Ik kreeg eerst een aangifteformulier voor ondernemers en daarna nog een voor particulieren. De laatste kon ik weggooien. Ik heb vanmiddag voor de zekerheid de belastingdienst maar even gebeld.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.