• 0

Hoe nieuw groothandels concept in de markt te zetten?

Hoi allemaal,

 

Ik zou graag mijn nieuwe concept in de groep willen gooien. De website waar het om draait is www.dinilu.eu.

 

De site offreert online voor diverse bedrukte producten. Daarnaast worden automatisch kosten berekend voor verzending vanuit China naar diverse landen in de EU. Mensen die ik het systeem demonstreer zijn over het algemeen erg enthousiast, het werkt eenvoudig, snel en men weet direct waar men aan toe is. Alleen valt het resultaat mbt tot aanvragen, orders en contact met de bezoekers van de site wat tegen.

 

Ik denk zelf dat ik nog niet duidelijk genoeg ben met laten zien van de mogelijkheden. Verder weet ik dat de beschrijvingen van de producten, foto’s en het assortiment veel beter kunnen. Op het moment wordt aan dat laatste hard gewerkt door m’n medewerkers, ik heb alleen op het moment niet de ruimte om alles direct goed aan te pakken. Prijzen zijn volgens mij zeer redelijk, al weet ik niet altijd precies wat de concurrentie in de EU op het moment aanbied.

 

Waar ik dus behoefte aan heb zijn tips over de communicatie. Hoe laat ik zien dat mijn site misschien wel op een webshop lijkt (en daarop ook gebaseerd is) maar vooral handelt in grote oplages en prijzen berekend op basis van formules in plaats van staffels, wat min of meer gebruikelijk is in deze handel.

 

Iemand suggesties?

 

Alvast bedankt,

Mark

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik schrik allereerst een beetje van je prijzen. Als je naar de link hieronder gaat zie je dat de papercup "+/- € 91,595 per piece" kost:

http://www.dinilu.eu/product/paper-cup-250ml

 

Verder vind ik het er op zich wel netjes uit zien, maar hier een paar dingen die m.i. beter kunnen:

- Het logo vind ik een beetje "Wordart" eruit zien op de één of andere manier. Wellicht kan je een professional een representatief logo voor je business laten ontwikkelen?

- Ik vind de groene knoppen links eerlijk gezegd niet mooi; kan je deze niet blauw of oranje (zoals in het logo) maken?

- Ik vind je banner een beetje te vol qua tekst. Kan je hier niet één pakkende zin in gooien + het logo?

- Als ik op de Homepage aankom heb ik het idee dat ik een beetje moet zoeken naar wat je aanbiedt. Persoonlijk zou ik dit in het midden op de homepage even kort uitleggen, in plaats van op elke pagina in de banner.

- Aansluitend op bovenstaande, ik zou getallen op 2 cijfers in plaats van 3 cijfers afronden.

 

All in all vind ik het er best als een webshop uitzien, maar ik denk dat vooral ook de onduidelijke prijzen (zie hierboven) je nekken. Mocht je vragen hebben, neem dan gerust contact met me op, maar er zijn hier op het forum ook talloze marketing professionals die ongetwijfeld een veel scherpere analyse kunnen geven.

 

EDIT: Ik heb even een aantal zaken verwijderd, ben er achter gekomen dat ik een paar dingen verkeerd begrepen had. ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bas,

 

Dank je voor je snelle reactie, ik ben druk bezig met kijken wat je bedoelt en het verzinnen van aanpassingen.

Laat alsjeblieft staan wat je op het eerste oog verkeerd begreep. Dat zijn nu juist de dingen die ik moet verduidelijken.

 

Omdat prijzen berekend worden door de site zit ik vaak met rare getallen en afrondingen. Voor een product dat 10 cent per stuk kost is het mi nodig om deze weer te geven in 3 cijfers achter de komma. Goedkopere producten worden per doos oid verkocht, zodat je inderdaad een paper cup van 90 euro krijgt. Daar moet ik inderdaad even wat aanpassen.

 

Ga verder broeden over duidelijkere prijzen.

 

Dank!

Link naar reactie
  • 1

Hoi Tonino

 

een korte reactie

de prijs die wordt weergegeven is de standaard prijs. bij afwijkende kleuren wordt prijs hoger, en bij grotere hoeveelheden lager. Dat zie je pas op de checkout pagina. Het lijkt me voor de klant eenvoudiger om dat direct te kunnen zien bij het selecteren van de opties.

 

groeten

Peter

Link naar reactie
  • 1

Op zich een erg leuk concept, maar ik denk dat je het beter zou kunnen aanpakken.

 

Als je nou eens je formules server side elk uur opnieuw berekend en dus voordat je de pagina opvraagt al aan de server kant een antwoord hebt? Als klant zou ik willen ingeven wat ik wil hebben en dan van jou horen hoeveel me dat gaat kosten. Met 5 cijfers achter de komma krijg ik een nogal vluchtig idee - zo van: als ik nu op bestellen zou klikken is de prijs misschien alweer anders. Ik zou meer vastigheid willen. Daarnaast moet jij ook nog wat verdienen, als je x% er bij op teld en naar boven afrond zodat je niet elk moment opnieuw hoeft te berekenen lijkt mij dat een rustiger beeld geven.

 

Dus wat ik zou doen: Pitch verhaal over wat er kan, prijs meteen tonen, wellicht verschillende prijzen voor diverse aantallen, een drop down list met aantallen waaruit gekozen kan worden en de mogelijkheid tot bestellen/winkelmandje.

 

Als je voor bedrukte items direct een design zou kunnen oploaden en dat op de website zou kunnen terug zien, zou dat natuurlijk helemaal fantastisch zijn.

 

Heb je trouwens ook contacten die kabels van hoge qualiteit maken? Ik zou wel interesse hebben om diverse kabels te laten maken met een eigen verpakking voor in mijn games shop (HDMI 1.3 van een aantal lengtes, optical audio cables in diverse lengtes, mini usb -> USB A in diverse lengtes, etc. Met een oplage van 100-1000 stuks per model, afhankelijk van de prijs.

 

Veel success,

 

Nick.

Link naar reactie
  • 0

Beste Mark,

 

Ook ik denk dat je het beste kan concentreren op het presenteren van je prijzen.

Zelf zou ik de enkelvoudige prijs weghalen en een kleine staffel maken waarin effecten van de verschillende opties inzichtelijk worden. bv verschil in aantal kleuren vs aantallen. En daarnaast een eenvoudige calculator maken bij het product waarbij de klant zelf snel kan zien wat de verschillende opties kosten in de door hem gewenste oplages. Dus inderdaad niet pas bij de checkout.

Deze calculator dient 2 prijzen te laten zien. Prijs per item (beker) en de prijs van de ingevulde oplage. De prijs per item geeft de klant houvast bij vergelijkingen met z'n huidige leverancier die wellicht een andere verpakkingsgrootte aanhoudt. (Ik ga er hierbij even vanuit dat je niet bang bent voor vergelijkingen ;) ) De 2e prijs geeft hem een indruk wat hij kwijt is ex verzendkosten. In de calculator dient een formule te zitten die alleen aantallen accepteert die overeenkomen met aantal eenheden per verpakkingseenheid. Of men kan alleen het aantal omdozen invullen. Daarbij moet dan wel goed worden weergegeven hoe groot zo'n omdoos is met wellicht een automatische berekening van het aantal individuele eenheden.

 

Ook zou ik de log-in voor de klanten naar boven halen (boven de fold)

Link naar reactie
  • 0

Heren,

 

Mijn hartelijke dank! Ik heb niet genoeg getest.

Blijkbaar werkt het bereken van prijzen perfect in Firefox en andere browsers, maar totaal niet in ie.... Had ik natuurlijk eest moeten testen...

 

Mocht er nog een javascript expert in de zaal zitten.... Ik hou me aanbevolen.

 

 

Thanks

Mark

Link naar reactie
  • 1

Hoi Mark

 

Algemeen mis ik een beetje een eigen smoel. Wat maakt je anders/beter/sneller/goedkoper/betrouwbaarder dan alle anderen die een soortgelijk product of soortgelijke producten proberen te verkopen. Hoewel de opmaak aardig is mis ik die uitstraling een beetje, en dat is denk ik het belangrijkste waar je aan moet werken.

 

Daarnaast ontbreekt naar mijn mening een soort van samenhang in het ontwerp en de producten en categorieen.

Voorbeeld is : url waar 3 foto's staan. 2x actiefoto en eenmaal een houten pop in rennende houding. Waarom die laatste ook niet een actiefoto waarbij kleurgebruik afgestemd is op de andere 2?

Verder de hoeken van de foto nog een beetje afronden naar mijn smaak. komt nu een beetje ' hard/eenvoudig' over.

 

Verder nog een paar puntjes die mij opvielen:

 

[*](her)Berekenen in FF gaat prima, maar alleen nadat ik mijn invoer bevestigd heb, door elders in het scherm even te klikken

Kun je niet een actie na iedere aanslag op mijn toetsenbord opnemen, waardoor 1 seconde na de laatste toetsaanslag de prijs veranderd?

[*] Ik zou dat grote vak in je productveld (quick quote etc.) in je header integreren. Kost je nu naar mijn mening teveel ruimte en gaat ten koste van je productpresentatie

[*] Als ik bijvoorbeeld bij pokerkaarten (url) de kleur verander van 1 kleur naar full color, moet dan de prijs niet ook veranderen?

Ik zou trouwens verwachten, vooral bij speelkaarten als merchandise, dat ik mijn bedrijfsnaam en logo erop zou kunnen zetten (zie ook de tekst rechtsboven in je header) maar volgens mij kan dat niet, of kan ik het niet vinden, maar wellicht is dat niet de insteek van je site

 

[*] Shopping cart zou ik boven de fold doen (of mijn beeldscherm is te klein naar huidige normen)

[*] Login zou ik boven de fold doen

[*] Waarom gebruik je je h2-tags voor je menuopties. Kun je ze in het kader van SEO niet beter gebruiken voor (een deel van) je productomschrijvingen/productnamen?

 

Denk wel dat er een geinteresseerde doelgroep is en dat het concept een goede slagingskans heeft omdat je inkopen in china voor mij iig eenvoudiger laat lijken.

 

Denk dus wel dat je nog even hard aan moet trekken en blijven trekken om het een succes te maken

 

Frans

 

Edit: toevoeging : Gooi je bestelknop naar boven, in het zicht en boven de fold. Maak er desnoods 2 en maak hem oranje of zo

 

Edit2: Ergens op de site zeg je je te richten op de NL/BE markt. Waarom dan niet je site in het Nederlands?

Link naar reactie
  • 0

Dag Mark

 

ik gebruik inderdaad IE, en bij mij werkt het dus niet. Als het is aangepast, laat het weten,dan kan ik het nogmaals voor je testen

 

Succes

Peter

 

 

Heren,

 

Mijn hartelijke dank! Ik heb niet genoeg getest.

Blijkbaar werkt het bereken van prijzen perfect in Firefox en andere browsers, maar totaal niet in ie.... Had ik natuurlijk eest moeten testen...

 

Mocht er nog een javascript expert in de zaal zitten.... Ik hou me aanbevolen.

 

 

Thanks

Mark

Link naar reactie
  • 0

Pfff

 

2 dagen coders benaderen, aansturen en dan niets meer van ze horen... Zelf maar wat gaan aanklooien en... Tadaa! We zijn er weer. Nu zelfs met animatie. Moet nu even weg, een drukker bezoeken, maar kom straks zeker even terug op alle beregoede suggesties.

 

Bedankt!

Link naar reactie
  • 1

Ziet er heel goed uit Tonino.

 

Getuigd toch van vooruitstrevende blik en dat waardeer ik erg.

 

Heb je er al over gedacht hoe de logistieke zaken gaan lopen in Europa of heb je hiervoor al een partner of oplossing voor gevonden ?

 

Coders nodig of grafische mensen ? ik ken wel wat mensen in Guangzhou. Laat maar horen.

 

Succes!

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het nu niet duidelijk is op welke markt jij je richt, en je kunt zo geen effectieve marketing bedrijven.

 

Hoi Maarten, bednakt voor je reactie. Dit is inderdaad 1 van de 2 problemen die ik denk te hebben.

 

1. Marktafbakening is niet duidelijk. Ik wil in principe alles verkopen waar een logo op kan of anderszins aangepast kan worden aan de eisen van de klant. Hoe noem je zoiets in het Engels? Hoe communiceer je dat naar je klanten?

 

2. Verkoopmethode is relatief nieuw, zeker in dit segment. Geen staffels, maar gewoon direct duidelijkheid op de site. Ik denk erover om een klein Flash-filmpje te laten maken om dat inzichtelijk te krijgen. Zou dat helpen?

 

Mark

 

Link naar reactie
  • 0

Algemeen mis ik een beetje een eigen smoel. Wat maakt je anders/beter/sneller/goedkoper/betrouwbaarder dan alle anderen die een soortgelijk product of soortgelijke producten proberen te verkopen. Hoewel de opmaak aardig is mis ik die uitstraling een beetje, en dat is denk ik het belangrijkste waar je aan moet werken.

Hoi Frans,

 

Dank je voor je uitgebreide reactie. Hier heb ik heel veel aan. Ik ben de afgelopen paar jaar erg lui geworden ,bt het maken van websites. Door het fantastische CMS Drupal is het eenvoudig om gewoon ergens te beginnen en langzaamaan de site uit te bouwen. Je begrijpt, dat ben ik dus nu aan het doen. Elke dag weer een beetje beter maken.

 

Daarnaast ontbreekt naar mijn mening een soort van samenhang in het ontwerp en de producten en categorieen.

Voorbeeld is : url waar 3 foto's staan. 2x actiefoto en eenmaal een houten pop in rennende houding. Waarom die laatste ook niet een actiefoto waarbij kleurgebruik afgestemd is op de andere 2?

Verder de hoeken van de foto nog een beetje afronden naar mijn smaak. komt nu een beetje ' hard/eenvoudig' over.

Hmm. De categorien zijn nog even uit de losse pols, weet nog niet of ik deze op deze manier ga houden. Maar ik ga zeker oplessen dat eea een beetje bij elkaar past.

Als het goed is komt er spoedig een nieuwe Drupal module beschikbaar voor het afronden van hoeken. ;-) Die gaat er dan zker op. Bedankt voor de tip!

 

Verder nog een paar puntjes die mij opvielen:

 

[*](her)Berekenen in FF gaat prima, maar alleen nadat ik mijn invoer bevestigd heb, door elders in het scherm even te klikken

Kun je niet een actie na iedere aanslag op mijn toetsenbord opnemen, waardoor 1 seconde na de laatste toetsaanslag de prijs veranderd?

Ga ik naar kijken.

 

[*] Ik zou dat grote vak in je productveld (quick quote etc.) in je header integreren. Kost je nu naar mijn mening teveel ruimte en gaat ten koste van je productpresentatie

Heb hem op de productpagina's maar uit gezet. Ik zit erover te denken om daar een flash-filmpje voor te laten maken om eea wat duidelijk te laten overkomen.

 

[*] Als ik bijvoorbeeld bij pokerkaarten (url) de kleur verander van 1 kleur naar full color, moet dan de prijs niet ook veranderen?

Ik zou trouwens verwachten, vooral bij speelkaarten als merchandise, dat ik mijn bedrijfsnaam en logo erop zou kunnen zetten (zie ook de tekst rechtsboven in je header) maar volgens mij kan dat niet, of kan ik het niet vinden, maar wellicht is dat niet de insteek van je site

Het is zeker de bedoeling dat je op al de producten van de site je eigen logo kwijt kan. Ik ga kijken hoe ik de omschrijvingen zo kan aanpassen dat dat wel duidelijk wordt.

 

[*] Shopping cart zou ik boven de fold doen (of mijn beeldscherm is te klein naar huidige normen)

[*] Login zou ik boven de fold doen

[*] Waarom gebruik je je h2-tags voor je menuopties. Kun je ze in het kader van SEO niet beter gebruiken voor (een deel van) je productomschrijvingen/productnamen?

1+2 top, geregeld!

Nr 3... Weet niet of ik die kan veranderen.. CMS.. Maar op zich staan in het menu natuurlijk al wel best veel belangrijke SEO woorden.

 

Denk wel dat er een geinteresseerde doelgroep is en dat het concept een goede slagingskans heeft omdat je inkopen in china voor mij iig eenvoudiger laat lijken.

Denk dus wel dat je nog even hard aan moet trekken en blijven trekken om het een succes te maken

Frans

Dank je! Ik hoop het ook...

 

Edit: toevoeging : Gooi je bestelknop naar boven, in het zicht en boven de fold. Maak er desnoods 2 en maak hem oranje of zo

Heb hem nu maar groen gemaakt en de product pagina wat omgegooid. Maar het blijft voor mij lastig om een nette pagina indeling te maken voor zoveel verschillende producten en beschrijvingen. Hoe werkt de huidige?

 

Edit2: Ergens op de site zeg je je te richten op de NL/BE markt. Waarom dan niet je site in het Nederlands?

Inderdaad richt ik me 'ook' op de NL/BE markt. Helaas werk ik nog met software die nog niet helemaal perfect vertaald kan worden in verschillende talen. Als dat zover is komt er waarschijnlijk ook NL/FR/DE/SE etc.

 

pfff.

Iemand nog goede ideeen voor www.dinilu.eu?

 

Altijd welkom!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ook het idee dat de kosten wat ruim genomen zijn, want dat kan een stukje scherper volgens mij. Misschien moet je eens kijken of je daar een goedkopere oplossing voor kunt vinden. Want die zijn er echt!

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Kun je niet een virtuele container maken waarbij je de afleverdatum op datum x zet:

 

Dus container 1 : vertrek china 20/03 in NL 01-04

Container 2 : vertrek china 01-04 in NL 20-04

 

Bestellers hebben dan nu een max. aan verzendkosten, maar kunnen de container kiezen naar wens, waarbij de leverdatum ook direct vastligt.

Als er 2 mensen dezelfde container kiezen dan dalen de transportkosten. Kiezen er 3 dezelfde container dan dalen ze nog verder voor alle bestellers

 

Zo worden bestellingen gebundeld en als het goed is dalen jouw transportkosten dan ook.

 

Enige probleem is dan het betalen, aangezien de definitieve transportkosten pas, laten we zeggen 10 dagen voor transport, definitief bekend zijn.

 

Maar goed, wellicht een terugstorting van het vooraf teveel betaalde. vinden ze wellicht nog leuk ook..

 

Is maar een ideetje

 

Zie maar of je er iets mee kunt

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Terug storten klinkt wel leuk ! Maar het zal vaak zo zijn dat mensen afhaken door de (totaal) prijs ipv gokken op een mogelijke teruggaaf.

 

Maar om een goed advies te kunnen geven zou ik meer gegevens moeten hebben zoals waar zitten je leveranciers. Hoeveel leveranciers heb je? Hoeveel komt van welke leverancier vandaan? Hoe belangrijk is snelheid? Is het in je systeem mogelijk om een max van LCL aan te brengen wanneer je LCL de kosten van een FCL (full container load) overschrijd.

 

Je verkoop prijs is niet alleen belangrijk in je zoektocht naar succes maar wel mede bepalend. Zeker bij koud verkopen.

 

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha geweldig!

 

Zo kom ik er wel ;-)

Maar even een nieuwe (langzame) transportoptie toegevoegd voor de echte knieperts. ;-)

 

@Blous

LCL of FCL maakt voor mij niet echt veel uit. Ik ben eigenlijk niet in Nederland vertegenwoordigd, dus heb daar ook geen magazijn waar ik kan (zelf) kan lossen en doorsturen. Dat moet dus allemaal bij een expediteur gebeuren. Behalve natuurlijk als een klant direct met volle containers wil beginnen. ;-)

 

@Frans

Puik idee, alleen nog niet echt werkbaar. Zoals (hopelijk nu wel) hebt meegekregen kunnen alle producten nog bedrukt/veranderd worden. Het exacte moment van verscheping is dan ook niet duidelijk op het moment dat er besteld wordt. Hmm. Daar moet ik misschien ook nog maar een een verhaaltje over toevoegen. Thanks!

Link naar reactie
  • 0

Joepie,

 

Blijkbaar is Google z'n pageranks weer aan het updaten geslagen. Volgens de kenners gaat deze nu uitkomen op een 4, lijkt me niet slecht voor een site die 2 maanden in de lucht is (Dank HL, new venture, rabo start, etc, etc, voor de vele links ;-) ).

Op www.getafreelancer.com een Indiër een flash bannertje laten maken. (50 dollar... Het kan natuurlijk altijd beter, maar duur was het iig niet).

 

Komende paar dagen weer lekker verder met schrijven van extra teksten en doorontwikkelen. Iedereen nogmaals hartelijk dank voor de feedback. Eens kijken of we nu een kans maken op een compleet dode markt. ::)

 

Gr

Mark

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.