• 0

Hoe kan mijn website verbeterd worden ?

Goedemiddag HL-ers,

 

Graag jullie mening over mijn website.

 

http://www.reneverbrugge.nl

 

Mijn business is :

Analyseren en adviseren om de bedrijfsresultaten te verbeteren.

Voor MKB en kleine overheids-onderdelen vanaf 10 werknemers

Nadruk op optimalisatie van kosten en marketing

 

Het doel van de website is om interesse te wekken, zodat een eerste contact ontstaat. De interesse wordt dan vooral geprikkeld door praktische artikelen in 'Mijn analyse' en 'Economie-magazine'.

 

Om het de lezer makkelijk te maken heb ik gekozen voor een eenvoudige opmaak en grote letters. De site moet een goed gevoel geven en heeft dus warme kleuren. Het geheel is qua ontwerp en realisatie low-budget.

 

De 'kijkcijfers' vallen tot nu tegen; volgens Google Analytics komen op de index-pagina 3-4 kliks per dag binnen. En bij de hoster zie ik ongeveer 5 tot 10 kliks op de hele site per dag.

 

Ik zit vooral met deze vragen :

- Hoe kan mijn website beter bij het MKB aanslaan ?

- Hoe kan ik mijn positie bij Google verbeteren ?

- Welke inhoud kan ik beter aanpassen en hoe ?

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hoi Rene,

 

Wil je meer bezoekers of wil je klanten n.a.v. een bezoek aan je website?

 

Ik ben ook een leek op gebied van internet maar wat ik zelf merk dat ik veel bezoekers en klanten via HL krijg, ik sta er versteld van hoeveel bezoekers alleen al via HL en de andere sites die gebruik maken van het HL forum binnen komen.

Dus wat vaker op het forum komen wil helpen denk ik.

 

Wat een nadeel kan zijn is je domeinnaam, ik zal je een PM sturen met een domeinnaam die nog vrij is waarvan ikzelf dacht die ook ooit te gebruiken.

 

Wil je meer klanten via je site, dan denk ik dat je wat aan de uitstraling moet doen.

 

Link naar reactie
  • 1

Hoi Rene,

 

De kleuren doen mij eerlijk gezegd een beetje pijn aan de ogen en ik vind de hele uitstraling van de site ook niet passen bij een bedrijfseconomisch adviseur.

 

Als je beter gevonden wilt worden, dan moet je als eerste zorgen voor aparte titels voor iedere pagina. Dat is namelijk iets waar Google sterk op let. Als titels kun je combinaties van zoekwoorden gebruiken die mensen ook daadwerkelijk intypen in google om te zoeken naar jouw soort van dienstverlening. Deze woorden moet je ook regelmatig, maar ook weer niet te vaak in je teksten terug laten komen. Een handig hulpmiddel daarbij is de keyword tool van Google: https://adwords.google.nl/select/KeywordToolExternal

 

Verder kan linkbuilding helpen om beter zichtbaar te worden. Je kunt bijvoorbeeld eens kijken bij de startpagina dochters: http://www.startpagina.nl/dochters/ daar is o.a. een aparte dochter pagina voor adviseurs. Zou dat overigens pas doen nadat je tevreden over je site bent. Online netwerken, zoals hier op higherlevel en andere zakelijke online netwerken kan zeker ook helpen.

Link naar reactie
  • 1

Mijn mening:

 

De groene achtergrond kleur is te fel en ik zou geen fel groen gebruiken

Gebruik maximaal twee kleuren voor de lettertypes, het rode in de link schreeuwt

Ik zou de site aanpassen op 1024 pixel breed dus zeg max ± 980 pixels

Ik mis de Mouse overs in het menu en submenu

Ik zou nooit … (puntjes) gebruiken in het menu

Submenu valt over de content

Je naam is te onduidelijk in de banner en niet scherp, dit is "slecht" knip en plak werk

 

Ik zou nog een keer goed alles layout technisch nakijken, ik denk dat je erg veel kan verbeteren

 

Oh, en dan nog wat SEO tips:

 

Gebruik URL re-write je URL is: pagina.wxp?menuid=11481 dit leest Google slecht en zegt niets

Gebruik 60 chars in je titel, gebruik keywords in je titel (je titel is wat kort nu)

Je omschrijving kan 260 chars zijn gebruik die en gebruik keywords

Gebruik 20 keywords, de belangrijkste vooraan

Maak voor elke pagina aparte Meta tags zoals boven beschreven

Maak een site map en zet een link daarna toe op elke pagina (bv in de footer)

Submit de sitemap bij Google Sitemaps

Submit je site bij Ilse en Startpagina e.d. met de hand

Zet je domein en site in elke signature (email forum e.d.)

 

Suc6!

 

Link naar reactie
  • 0

Een website, is vaak de eerste of 2e klik die potentiële klanten met je hebben. Als ze dit zien, moeten ze meteen kunnen zien wie je bent, wat je doet. Zonder tekst te lezen, moeten ze je begrijpen.

 

Deze site ziet er in mijn ogen niet bepaald zakelijk uit. Beste wat ik je kan aanraden is om als hoofdkleur wit/grijs te gebruiken. Dit al snel voor een zakelijke uitstraling en maakt tekst makkelijk leesbaar. Met deze lichte achtergrond, kan je andere kleuren gebruiken om een bepaald gevoel uit te stralen.

 

Kleurgebruik vind ik zelf erg rommelig nu, dus associeer ik jou bedrijf als chaotisch. Wanneer je dit absoluut niet hoeft te zijn.

 

Om meer te begrijpen wat kleuren bij mensen opwekken hieronder de eerste hit op google over "betekenis kleuren":

http://www.omgangsvormen.nl/kleuren.htm

 

Hier staan voorbeelden als: Rood kleur van stoppen, alarmeren maar ook vuur, warmte en kracht. Vaak wordt het gebruikt wanneer er gevaar dreigt (rood staan, dus niet goed op weg zijn). Daarom grappig dat een DSB bank rood als hoofdkleur in hun logo heeft gekozen.

 

Je hebt ook (herfst)bladeren in je header gekozen. Is dit een bewuste keuze? Als je mij het gevoel van herfst laat omschrijven is dat, nat en koud. Al het leven stopt, om zich voor te bereiden op de winter.

 

Zelf ben ik nu een site aan het ontwikkelen met de kleuren wit, groen en blauw. (Is voor een bedrijf actief met training en coaching gericht op scholieren)

Groen omdat dit de kleur is dat staat voor ontwikkeling. (Bij een groensignaal, mag je verder, of naar binnen..)

Blauw omdat dit een bepaalde zekerheid geeft.

 

Als je afvraagt hoe blauw en hoe groen, moet je maar je ogen dicht doen en denken aan een lente, met strak blauwe hemel. Dat zijn de kleuren en het gevoel wat ik wil uitstralen, waar mensen mij mee mogen associëren.

 

Bedenk wat je wil uitstralen, wat voor gevoel je wilt overbrengen op potentiële klanten en zoek de bijpassende kleuren. Als je hier lekker mee gaat stoeien, dan kom je al een heel end. Vaak helpt het ook om meerdere ontwerpen te proberen, waardoor je je eigen brainstormsessie gaat beginnen.

 

Je hebt html-codes nodig om de juiste kleuren in te voeren. Weet je nou niet de juiste code van een mooie kleur, download dan dit ding:

http://www.tweakwindows.nl/tools/grafisch/4851/html-color-picker.html

 

Als je met de druppelaar klikt op een kleur in je scherm, van een andere site of plaatje. Dan laat die meteen de juiste code zien. Ideaal dus!

 

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 1

Bij bedrijfseconomisch advies denk ik aan een website met een uitstraling van een bank, KvK etc. Zakelijk, betrouwbaar.

En geen bloemetjes en bijtjes site die tegenwoordig mijn dochter van 10 ook in elkaar kan zetten (no offence).

 

Ik kan me dus volledig vinden in de bovenstaande kritiek en zou je met spoed willen aanraden een goede duidelijke zakelijke template/stijl te vinden.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste mede-HLers,

Dank voor de goede en snelle reacties.

 

Mijn vraag veroorzaakte, zoals uit de statistiek blijkt, een stormloop op mijn website. Het effect van LinkedIn (hoewel een kwalitatief slechter podium) is overigens groter.

 

Ik kan met het commentaar aan de slag; op mijn aktielijst staan :

a. Ik ga de meta-tags verbeteren en pagina-specifiek maken

b. Ik ga andere kleuren gebruiken, heb inmiddels websites (kuler.adobe.com en www.colorschemer.com) met goede kleurenschema's ontdekt. Minder groen in elk geval.

c. Mijn domeinnaam ga ik niet veranderen, het moet niet onpersoonlijk worden, ik verkoop mezelf. Als alternatief zal ik de metatags verbeteren

d. Helaas kan ik voorlopig - vanwege mijn provider - de URL's niet veranderen van cijfers in onderwerpen.

 

Wel vreemd, veel commentaar op de opmaak van mijn website en weinig op de inhoud (http://www.reneverbrugge.nl). Wat moet ik hiervan denken ?

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Wel vreemd, veel commentaar op de opmaak van mijn website en weinig op de inhoud (http://www.reneverbrugge.nl). Wat moet ik hiervan denken ?

 

Dat de opmaak eerst opvalt en daarna pas de tekst.

Een goede opmaak zorgt ervoor dat daarna je tekst ook gelezen wordt.

 

Succes met alle geplande aanpassingen, wellicht dat er daarna tekstinhoudelijke reacties komen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Dat de opmaak eerst opvalt en daarna pas de tekst.

Een goede opmaak zorgt ervoor dat daarna je tekst ook gelezen wordt.

 

Succes met alle geplande aanpassingen, wellicht dat er daarna tekstinhoudelijke reacties komen

 

Frans

 

En dat is zeker waar.. Een website wordt in 2 seconde weggeklikt wanneer deze niet aanstaat. Zelf heb ik na 5sec je site weggeklikt. Dit was alles behalve datgene wat ik van een site voor jou business zou verwachten.

Wanneer de uitstraling goed is, kan je bijschaven over de inhoud/routing en klaar maken voor google

 

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • -1

Je hebt html-codes nodig om de juiste kleuren in te voeren. Weet je nou niet de juiste code van een mooie kleur, download dan dit ding:

http://www.tweakwindows.nl/tools/grafisch/4851/html-color-picker.html

 

Als je met de druppelaar klikt op een kleur in je scherm, van een andere site of plaatje. Dan laat die meteen de juiste code zien. Ideaal dus!

 

Ik heb hem geprobeerd te downloaden, maar winzip heeft er nogal wat problemen mee!

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
  • 1

Daarnaast zou ik je willen aanraden om alleen unieke content te laten zien op je site. Google geeft de voorkeur aan unieke content.

Eigenlijk moet ik zeggen: schoenmaker blijf bij je leest. Ga geen website maken als je er geen verstand van hebt maar besteedt dit uit aan iemand die er wel kijk op heeft....

Helaas zitten veel ondernemers zo in elkaar dat ze alles zelf willen doen, als bedrijfseconomisch adviseur zou je toch moeten weten dat jouw besteede uren * jouw uurtarief / resultaat een veel hoger getal opleveren dan dezelfde formule dat bij een ingehuurde webdesigner doet.

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
  • 0

Sja ik sluit me helaas aan bij de rest. Ik heb 't nog geen 5 seconden uitgehouden, en de tekst nauwelijks gelezen. Die kleuren!

Daarnaast is het een aanrader om eens goed naar je CSS te kijken, want in Safari (mac) staan dingen in ieder geval heel vreemd uitgelijnd. Misschien alleen naar gekeken in IE?

 

Ik kan je aanraden om of er zelf veel meer tijd in te steken (en je design op de schop te doen) of er een prof aan zetten. Designers (van websites) kunnen echt hele mooie dingen. En er zijn ook nog eens hele goeie die je gelijk helpen met je (online) identity en dat samen met jou niet alleen in je website laten terug komen. Kost misschien wat, maar dan heb je ook echt wat.

 

Succes!

www.pimbliek.nl - IT Consultant

Link naar reactie
  • 2

Graag jullie mening over mijn website.

http://www.reneverbrugge.nl

Mijn business is :

Analyseren en adviseren om de bedrijfsresultaten te verbeteren.

Voor MKB en kleine overheids-onderdelen vanaf 10 werknemers

Nadruk op optimalisatie van kosten en marketing

 

Het doel van de website is om interesse te wekken, zodat een eerste contact ontstaat. De interesse wordt dan vooral geprikkeld door praktische artikelen in 'Mijn analyse' en 'Economie-magazine'.

 

Dat de interesse gewekt wordt door de artikelen is een aanname. Dat weet je niet. Je kan het wel uit de stats halen. Op welke pagina's komen de meeste bezoekers binnen?

 

Begin bij het begin: bezoekers vanuit Google worden getriggerd door de melding van jouw website in de zoekresultaten. Deze is: "Rene Verbrugge * Bedrijfseconomisch advies * Meer inzicht voor ..." en de tekst die eronder staat. Dit wekt een verwachting die op de pagina ook moet worden nagekomen.

 

De titel spreekt over advies, bezoekers zullen dan ook hier interesse in hebben. De voorpagina legt nu de nadruk op "BEDRIJFSECONOMISCH EN FINANCIEEL ADVIES GEVEN U MEER INZICHT VOOR BETERE BESLISSINGEN" wat een leuke statement is maar mij als bezoeker verder niks geeft.

 

De tekst links is veel interessanter: "Wilt u uw bedrijfsresultaten verbeteren ? Ik bied u o.a. de volgende diensten op het gebied van bedrijfseconomie en financieel management :". Daar heb ik als bezoeker wat aan. Nu weet ik direct wat de website mij te bieden heeft.

 

Vervolgens een opsomming van al je diensten, die helaas niet gelinkt zijn, zodat ik eerst op lees meer moet klikken en dan vervolgens de dienst moet opzoeken die ik wel interessant vond: gemiste kans.

 

Op de pagina met je diensten mis ik de call-to-action: Waar is de aanbieding? Gratis intake gesprek, gratis brochure, gratis e-book? En de link naar je contact formulier? Onderaan staan je adres gegevens, maar iemand die denkt "Budgettering en budgetbewaking klinkt leuk" wordt niet ertoe gezet om met je in contact te treden. Benader de bezoeker actief, geef handreikingen, laat ze niet nadenken, doe het voor ze, wees een verkoper.

 

De artikelen die je gratis weggeeft zijn een mooie trigger om bezoekers aan je te binden, door ze een artikel aan te bieden nadat ze een e-mailadres of iets meer gegevens hebben achter gelaten. Vervolgens kan je met deze gegevens de klant op jouw manier benaderen.

 

De artikelen zijn pdf bestanden, had ik niet verwacht was een verassing. Qua Google heb je hier niks aan. Ze worden wel geïndexeerd, maar als mensen ze openen vanuit Google is dit niet binnen je website. Maak er gewoon tekst pagina's van.

 

Laatste punt: groen is niet mijn kleur. Zie ook zelden een website met een groen content vlak = wijkt af van de algemene standaard. Hou het gewoon bij wit met zwarte tekst en blauwe links. Maakt de website direct een stuk professioneler.

 

Hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Meer leesplezier op: http://www.marketingportaal.nl/artikel/724/gratis-website-analyse

 

Martsmedia - Website analyse, Internet Strategie & Marketing voor het MKB
Link naar reactie
  • 0

Tip, huur een grafisch vormgever en een tekst schrijver. Werkt het beste en het snelste, ieder heeft zo zijn vak.

 

Ik dacht ook dat ik teksten kon schrijven en opmaken.. TOT ik een man tegenkwam die tekst veranderd in magie, leesbaar, intressant en overtuigend.

 

Succes!

 

Ik zie de toekomst van je website zonnig in..

 

ps: ga niet voor al te standaard, je mag best een beetje opvallen tussen de milioenen andere.

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 0
Ik dacht ook dat ik teksten kon schrijven en opmaken.. TOT ik een man tegenkwam die tekst veranderd in magie, leesbaar, intressant en overtuigend.

 

Een beetje offtopic en met alle respect, maar ik hoop dat deze man nog niet aan je huidige site gewerkt heeft? Ik zat net even rond te kijken en vond namelijk net al in de eerste twee paragrafen zóveel fouten (hieronder al een stuk of 7 als ik niet op èlke slak zout leg)...

 

(...) is een bedrijf dat verantwoordlijk is voor vele web-based projecten.

Wij zijn grotendeels actief Voor MKB, STARTERS en ARTIESTEN waar wij het complete web-gerelateerde "markering plaatje" voor verzorgen.

 

Dit houdt in: De complete huis-style / Website layout, Logo, Nieuwsbrieven, Hosting, Visitekaartjes en klein drukwerk zoals flyers.

 

Daar moet je echt dringend iets aan doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.