Succesvolle jonge ondernemer

Aanbevolen berichten

gelezen op www.boerderij.nl

 

Vijftienjarige verdient tonnen met mesthandel

 

10 feb 2009 11:54

 

Hij is nog te jong voor een brommer, maar hij verdient wel in een jaar tijd tonnen met mesthandel.

 

Niels Lentjes (15) startte samen met zijn moeder op twaalfjarige leeftijd een mesthandelsbedrijf genaamd Mesthandel Niels Lentjes (MNL) bv. In een portret, deze week in Boerderij, een uitgebreid verhaal over deze jonge mestbemiddelaar die volgens zijn adviseur 'gigantisch aan de weg timmert'.

 

De moeder van Lentjes heeft de bv op naam, maar bemoeit zich verder niet met de zaak. MNL bemiddelt bij mesttransporten en regelt indien nodig een loonwerker die de mest op het land brengt. De jonge mesthandelaar was vorig jaar betrokken bij het transport van 650.000 ton mest. In 2007 was dat 450.000 ton mest.

 

In rustige tijden regelt de jonge ondernemer 200-350 vrachten per week in zijn 'vrije' tijd, voor en na schooltijd. In drukke tijden zijn het er 1.500. In zijn enthousiasme laat de vijftienjarige zich ontglippen dat hij tonnen winst heeft gemaakt.

 

Aardig aanpoten voor een 'jochie' van 15 jaar

Drukke tijden: 1500 transporten per week regelen, ga er maar aanstaan.

 

Voor mij een leuk stuk om te lezen in ieder geval, en ik wilde het jullie niet onthouden

Link naar reactie

Ik ben jaloers :D

 

Nee, petje af, erg knap. Ben zelf blij als ik 6 pakketjes op een dag mag wegbrengen, kan me niet voorstellen hoe dat zou zijn om 1500 transporten in een week te gaan regelen...

 

een deeplink zou handig zijn

 

Heb net even op de pagina geneusd en gezocht op 'mest', maar niks over dit verhaal ben ik bang...

Link naar reactie

Een hele andere mentaliteit bij die boeren :)

Ik mag dat wel.

Alleen zou ik zelf wel in de gaten houden dat mijn sociale leven niet in een slop raakt

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

1500 vrachten per week, dat zijn er ( als hij niet slaapt en 24uur per dag doorwerkt) 9vrachten per uur. Dan doet hij het erg goed ;)

 

Overigens bij mij geen afgunst, vind het alleen een beetje ongeloofwaardig...

Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen."

Link naar reactie

Ben ik helemaal met je eens. Respect voor die jongen. Heeft bij mij ook zeker niets met afgunst te maken, al begrijp ik enkele reacties van de mensen in het mest-markt forum wel.

 

Als jij als klant van een ondernemer problemen met kwaliteit en leveringen hebt, en vervolgens lees\zie je een interview met deze ondernemer, die daar verkondigt verschrikkelijk veel geld aan te verdienen zou ik ook niet helemaal blij zijn.

 

Disclaimer: ik weet natuurlijk niet of dit ook daadwerkelijk het geval is, maar als het zo is kan ik de reacties begrijpen.

Link naar reactie

Als het te mooi is om waar te zijn... is het ook meestal niet waar.

 

Ken het mestwereldje helemaal niet maar 51 vrachten per dag regelen (van wat dan ook), dat red je niet in je eentje naast je schooltijd.

 

Toen ik 15 was ging ik voor het eerst stappen en achter de meiden aan.

En daar ben ik nog steeds blij om.

 

Als dit bij hem zo door gaat wordt het zo'n eenzame met heel veel geld.

Liever hij dan ik.

TOONWEBDESIGN, voor hetzelfde geld een móóie website!
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.