• 0

Help! Ze willen op mijn site adverteren..

Voor sommige van onze websites krijg ik steeds meer verzoeken van bedrijven om te adverteren door middel van een tekstlink, banner of advertorial.

 

Prachtig, maar ik loop een beetje vast omdat ik enerzijds geen overkill aan advertenties wil en anderzijds niet een goed idee heb voor wat ik moet/kan vragen of ik een vast tarief per maand moet hanteren of bijvoorbeeld een tarief per 1000 views..

Het enige wat mij bekent is op dit gebied is: http://www.advertentietarieven.com/

 

Ook vraag ik me af of het een optie is om van de ene adverteerder meer te vragen, dan van een ander. Dat omdat de ene adverteerder ook zelf hogere tarieven voor deelname hanteert, dan andere sites een laag deelname tarief hanteren of gratis zijn. Wel accepteer ik natuurlijk alleen adverteerders die relevant zijn voor de doelgroepen.

 

Tot nu toe hanteer ik of een vast tarief per maand of een gratis link, als daar een aantrekkelijk voordeel voor onze deelnemers tegenover staat, maar ik zou nu graag wat meer houvast willen. Ter info: de sites trekken zo tussen de 200 en 400 unieke bezoekers per dag en hebben specifieke doelgroepen.

 

Mijn vragen:

Hebben jullie tips hoe ik dit aan kan pakken?

Hoe gaan jullie hier zelf mee om?

Welke tarieven en criteria hanteren jullie of is hier wat meer informatie over te vinden?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Over bedragen durf ik zelf niks te zeggen. Misschien een idee om vergelijkbare sites aan te schrijven dat je wilt adverteren. Hierdoor kan je kijken wat zij ervoor vragen. Uit eigen ervaring weet ik dat deze bedragen aardig van elkaar zullen verschillen. Dus dan kan je niks anders dan kijken waar je zelf staat vergeleken bij deze sites en daar een bedrag op zetten.

 

Een tip die ik je wel mee wil geven, is dat je goed moet afbakenen hoe en hoeveel advertentieruimte je beschikbaar wil stellen. Dit kan je ook creatief doen met een tip van de dag, of een column of iets dergelijks. Zo ziet het er niet uit als advertentie, maar is het wel delijk een advertentieruimte die je kan verhuren.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.