• 0

Goedkoopste manier 'vast' telefoonnummer voor doorverbinden naar mobiel

Hoi!

 

Voor de webwinkel wil ik een vast telefoonnummer. Aangezien ik vrij veel onderweg ben, zal ik dit nummer het grootste deel van de tijd doorzetten naar een apart mobiel nummer voor de webwinkel.

 

Wat is de goedkoopste manier om dit te doen?

 

Groeten, Manon

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wellicht ter overvloede: Wanneer je een vaste lijn hebt is het over het algemeen zo dat de doorverbinden service gratis is, alleen de mobiele belkosten komen er dan bij. Kosten kan je dan besparen door de goedkoopste mobiele provider te gebruiken.

 

Heb je nog geen vaste lijn, dan zijn de andere opties (VOIP etc) ook van toepassing.

Link naar reactie
  • 0

De minuutkosten van vast naar mobiel zijn inderdaad het probleem, dat loopt in nederland echt de spuigaten uit.

 

Nu bestaan er wel 'kastjes' waarmee je een gewone telefoon op het mobiele netwerk kunt aansluiten (uiteraard middels een sim kaart), alleen weet ik niet of je die kunt gebruiken om door te schakelen. Voordeel is wel dat je dan voor het mobiel-naar-mobiel tarief zou kunnen doorverbinden, en dat is meestal maar een paar cent als je het handig inkoopt.

Link naar reactie
  • 0

De minuutkosten van vast naar mobiel zijn inderdaad het probleem, dat loopt in nederland echt de spuigaten uit.

 

Nu bestaan er wel 'kastjes' waarmee je een gewone telefoon op het mobiele netwerk kunt aansluiten (uiteraard middels een sim kaart), alleen weet ik niet of je die kunt gebruiken om door te schakelen. Voordeel is wel dat je dan voor het mobiel-naar-mobiel tarief zou kunnen doorverbinden, en dat is meestal maar een paar cent als je het handig inkoopt.

 

Ja het is nog steeds erg belachelijk wat het kost van vast naar mobiel. Ik zal eens even kijken naar de kastjes. Ben ook naar antwoorddiensten aan het kijken.

Link naar reactie
  • 1

Echt goedkoop is het niet, maar bijv: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9674 lijkt ongeveer te zijn wat je hiervoor moet hebben. Daarmee zou je een skypein nummer kunnen doorschakelen naar je gsm. Als je daarvoor 2 sims van een operator gebruikt waarbij je voor gratis/weinig binnen hetzelfde netwerk kunt bellen, zit je feitelijk al goed.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb onlangs een fax en een vast tel.nr. via www.xoip.nl

 

Heb 2 nummers:

 

1,als fax , die komen binnen in de mailbox

 

2, als tel.nr en die direct door laten verbinden naar mijn GSM

 

zie onderstaand voor de kosten. Klein minpunt vind ik de nummers, voor fax geen probleem maar als vast tel.nr op website vind ik het wat minder.

 

XOIP Basic nummers

Nummers in de reeks 084 8XX - 084 8XX

 

Starttarief: EUR 0.045

Per minuut: EUR 0.20

XOIP Plus nummers

Nummers in de reeks 087 XXX - 087 XXX

 

Starttarief: € 0.045

Per minuut: € 0.35

Deze kosten zijn exclusief aanvullende mobiele gesprekskosten voor de beller (indien van toepassing).

 

MKB Cursussen is de ideale partner voor al uw Trainingen en Cursussen op gebied van Verkoop, Retail en Sales. Betaalbaar en goede kwaliteit !

 

Wij geven oa : Verkooptraining, Klantvriendelijkheidstraining, Telefonische verkoop, Winkeldiefstalpreventie.

 

www.mkbcursussen.nl

Link naar reactie
  • 0

XOIP Basic nummers

Nummers in de reeks 084 8XX - 084 8XX

 

Starttarief: EUR 0.045

Per minuut: EUR 0.20

XOIP Plus nummers

Nummers in de reeks 087 XXX - 087 XXX

 

Starttarief: € 0.045

Per minuut: € 0.35

Deze kosten zijn exclusief aanvullende mobiele gesprekskosten voor de beller (indien van toepassing).

 

 

Dit is echt hartstikke duur! Misschien heb jij dan ook iets aan de tips in dit topic. Mijn eigen uitzoekwerk kwam in ieder geval al bij Tele 2 een stuk goedkoper uit. (5 cent start en 15,5 per minuut)

Link naar reactie
  • 0

Er is een manier die voip SIP GSM gateway heet.

Wat je doet is, je koppelt de gateway aan je telefooncentrale/lijn of modem (voip).

In de gateway zit een gsm kaart.

Via deze gateway kun je naar je eigen gsm bellen.

 

Er zijn telco's die abo's aanbieden waarbij naar elkaar mobiel bellen gratis is of tegen een vast bedrag.

Link naar reactie
  • 0

Er is een manier die voip SIP GSM gateway heet.

Wat je doet is, je koppelt de gateway aan je telefooncentrale/lijn of modem (voip).

In de gateway zit een gsm kaart.

Via deze gateway kun je naar je eigen gsm bellen.

 

Er zijn telco's die abo's aanbieden waarbij naar elkaar mobiel bellen gratis is of tegen een vast bedrag.

 

Hoi! Ik denk dat dit hetzelfde 'kastje' is als waar Benm het over heeft?

Link naar reactie
  • 1

Hoi! Ik denk dat dit hetzelfde 'kastje' is als waar Benm het over heeft?

 

Het kastje doet bijna hetzelfde, Benm heeft het over een kastje dat Skype calls doorverbind naar je GSM.

Het kastje heet dus een gateway, die gateways heb je in verschillende uitvoeringen.

Je moet dus zelf even uitzoeken wat voor jou het meest handige is. Skype, Voip, Asterix centrale, enz enz.

Als je een SIP GSM gateway neemt zou je die in principe aan je telefoon modem kunnen hangen (als je ADSL en telefonie ineen hebt).

Link naar reactie
  • 0

Dat kastje dat Ben noemt lijkt alleen inkomende telefoontjes naar een skype nummer te kunnen doorschakelen.

 

Er zijn kastjes die een sim kaart accepteren en een aansluiting hebben voor een analoge telefoonlijn. Die kun je dus zo aan een telefooncentrale hangen en als externe lijn gebruiken. Doorschakeling instellen voor die lijn en je bent klaar. (Zo ongeveer wat Merkava bedoelt denk ik. Al zou ik eerder denken aan een POTS -> GSM gateway)

 

Op zoek naar iets een iets voordeliger maar vooral praktischer oplossing voor gsm bellen kwam ik de Siemens SX353 tegen. Een ISDN telefoon die je kunt koppelen aan je mobiel. Je kunt via het vaste toestel bellen met de mobiel en belletjes naar je mobiele nummer aannemen op je vaste toestel. Doorschakelen kan hij ook via de 2e lijn (dus buiten de KPN om) Kan alleen niet in de handleiding vinden of het mogelijk is het intern doorschakelen ook via de GSM te laten lopen. Dan zou je namelijk klaar zijn.

 

Google eens op 'gsm gateway' geeft genoeg hits waaronder telec.nl die een hele berg van dit soort apparatuur heeft.

Link naar reactie
  • 0

Bij Telec kom ik de Alpha Tech Mini Gate A tegen, die heeft volgens mij al de functionaliteit waar jij naar op zoek bent.

 

Zag ik ook ;) Enige wat ik me afvraag is of je dat ding voor kan programmeren zodat hij alle oproepen naar een bepaald mobielnummer doorstuurt. Dit lijkt me namelijk zo'n kastje waar je een analoge telefoon in kunt/moet pluggen en vervolgens kunt bellen met het GSM netwerk (en een nummer draaien dus nodig is)

 

Mijn vaste toestel heeft wel zo'n functie; blokkeert alle nummers en belt een voorgeprogrammeerd nummer ongeacht welk nummer gedraaid wordt. Heet de babyfoonfunctie ;D

 

Met een centrale is dit uiteraard wel een goede oplossing. Manon heb je een centrale?

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf geen kosten wil hebben en je mobiele nummer niet op je site zetten, dan kan je ook gebruik maken van www.extranummer.nl. Je krijgt een 087 nummer dat je doorschakelt naar je mobiel, maar alleen wanneer jij het wil. Je kan ook instellen dat op bepaalde dagen/momenten naar een ander nummer (je man) wordt doorgeschakeld.

 

Het kost de beller (jou klant) wel 30 ct/minuut.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Dat kastje dat Ben noemt lijkt alleen inkomende telefoontjes naar een skype nummer te kunnen doorschakelen.

 

Dat niet, het is ook om inkomende skype calls te forwarden naar je gsm (er moet dus een simkaart in), maar of deze ook werkt om een vaste lijn door te kunnen schakelen weet ik niet zeker.

 

Overigens hebben ze er meedere varianten van: http://www.mobigater.com/index.php?p=2 - ik zou alleen niet zo 123 weten waar je die kunt kopen.. misschien het beste eens via de site een distributeur zoeken en navragen of het kan doen wat jij wilt?

Link naar reactie
  • 0

Oplossing zou kunnen zijn een GSM-box + 2 mobiele abonnementen met gratis onderling bellen. De ene sim-kaart is voor de gsmbox en de andere voor jezelf.

Bij vodafone kost een In-Business abonnement 12,50 + 5,00 (voor 1000 min onderling bellen) = 17,50 * 2 = 35,00 p/m

 

De box zelf kost ± 350 euro (Ericsson G35).

 

Ik weet niet of deze direct op een telefoonaansluiting kan maar hieronder twee links. Misschien kun je bij hun informeren of verder advies vragen.

http://www.d-d-s.nl/ericsson-f251.html

http://www.mcs-nl.com/Ericsson_G35/712/

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf geen kosten wil hebben en je mobiele nummer niet op je site zetten, dan kan je ook gebruik maken van www.extranummer.nl. Je krijgt een 087 nummer dat je doorschakelt naar je mobiel, maar alleen wanneer jij het wil. Je kan ook instellen dat op bepaalde dagen/momenten naar een ander nummer (je man) wordt doorgeschakeld.

 

Het kost de beller (jou klant) wel 30 ct/minuut.

 

Ik denk dat je met mij als klant hier alsnog kosten door zou gaan krijgen, want ik zou me behoorlijk gepiepeld voelen als ik als klant er achter zou komen dat ik voor 30ct per minuut bel naar een 087 nummer..

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja, is idd een groot nadeel van deze nrs. Moet misschien ook meer gezien worden als een mogelijkheid om extra service te krijgen (en dat men daarvoor wil betalen).

 

@Manon: wil je wel bereikbaar zijn op je mobiel? Beter gezegd: wil je deze extra service (bereikbaarheid) wel leveren?

Als ik bij een webshop iets koop dan accepteer ik (en meerderen met mij denk ik) wel dat ik alleen digitaal kan communiceren.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie
  • 0

Ja, is idd een groot nadeel van deze nrs. Moet misschien ook meer gezien worden als een mogelijkheid om extra service te krijgen (en dat men daarvoor wil betalen).

 

@Manon: wil je wel bereikbaar zijn op je mobiel? Beter gezegd: wil je deze extra service (bereikbaarheid) wel leveren?

Als ik bij een webshop iets koop dan accepteer ik (en meerderen met mij denk ik) wel dat ik alleen digitaal kan communiceren.

 

087 is inderdaad geen optie.

 

Ik wil wel graag dat klanten ook telefonisch vragen kunnen stellen. Wij verkopen producten aan klanten die meer vragen kunenn hebben dan de gemiddelde online koper (zwangeren) en dan ook nog eens zwangeren die zich misschien extra ongerust maken over bepaalde onderwerpen en daarom juist bij ons kopen (biologisch, gifvrij etc). Ik wil de vragen hierover wel graag beantwoorden en hierbij de klant vrij laten in zijn of haar keuze qua communicatiemiddel.

 

Overigens ga ik wel op de website eerlijk en open zijn dat we vragen liever via email willen ontvangen en misschien zelfs nog wel liever onder een specifiek product zodat anderen ook kunnen lezen wat er al gevraagd is. Tegelijkertijd wil ik de telefoon optie dus wel bieden.

Link naar reactie
  • 0

Hoe meer informatie je verstrekt bij het product des te minder vragen er komen, als je ook op de voorpagina al duidelijk zet dat alle producten eco zijn en dus gifvrij etc etc dan denk ik toch dat daar geen vragen over komen.

 

Ik denk dat je je nu een beetje te veel aan de hand gaat halen voor maar misschien 1 of 2 bellers in de maand.

 

Heb je al bij de KPN zakelijk informatie aangevraagd?

Link naar reactie
  • 1

Een echt goedkope oplossing van vast naar mobiel is naar mijn weten helaas nog niet beschikbaar. De mobiele tarieven in Nederland zijn gewoon erg hoog.

 

De goedkoopste oplossing is zeer afhankelijk van het aantal gesprekken, als je heel veel gebeld word is het investeren in een mobiel naar gsm gateway mogelijk het goedkoopst.

 

Als inkomend nummer kan je VoIP nummer nemer er zijn hiervoor genoeg aanbieders, vele bieden de mogelijkheid om een lokaal nummer te kiezen.

 

Als je erg veel gebeld word dan betaalt een GSM gateway zich op ten duur terug, je moet rekening houden een kostprijs van +/- €200,-. Het beste kan je een SIP-to-GSM gateway aanschaffen, hier kan je namelijk diverse providers op instellen. Zo voorkom je dat je in de toekomst aan een bepaalde aanbieder vast zit. (een SKYPE gateway is dus niet wenselijk.

 

Laat even weten welke oplossing je uiteindelijk hebt gekozen en waarom!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.