• 0

Website Actuva online: jullie mening graag

Eindelijk is mijn nieuwe website online. Het heeft veel energie, voorbereiding en tijd gekost, maar over het resultaat ben ik zeer tevreden.Wat is jullie mening over mijn website?

 

http://www.actuva.nl

 

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vind de website erg professioneel overkomen.

Je kan merken dat je er veel tijd in hebt gestoken (of laten doen ;))

 

Ook het nieuws rechts in beeld vind ik erg nuttig, op voorwaarde dat je het actueel houdt.

 

Mijn complimenten voor de site.

 

Gr. Marcus

 

 

Link naar reactie
  • 0

Omdat Tim er zo om smeekt ;)

 

1 : complimenten

2 : Onder pensioenfonds-pensioenfonds de kop "U bent pensioenfonds" , even aanpassen

3 : Normaal is het klikken op een logo terug naar de homepage. Bij jou ook maar in de meeste menu's krijg ik een blanco pagina. Verwijzing niet helemaal in order

4 : Het ziet er gelikt uit, vertrouwd, maar op een of andere manier is mijn aandacht toch relatief snel weg. Waarom weet ik nog niet, kom ik nog op terug. Wellicht omdat het mijn branche niet is, maar wellicht ook omdat er voor mij een soort van verrassingselement mist. Als gezegd kom ik daar nog op terug

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

maar wellicht ook omdat er voor mij een soort van verrassingselement mist.

Frans

 

Actuarissen houden niet van verrassingen ;)

 

Sorry flauw! Ik ga straks ook even kijken want als HL zo positief is dan is het echt goed!

Link naar reactie
  • 0

Eindelijk is mijn nieuwe website online. Het heeft veel energie, voorbereiding en tijd gekost, maar over het resultaat ben ik zeer tevreden.Wat is jullie mening over mijn website?

 

Wat wil je eigenlijk bereiken met je site?

informeren, klanten werven, uitstraling. Maakt concretere kritiek wat makkelijker mogelijk

Link naar reactie
  • 0

Ben meteen even gaan kijken! En ik ben net zo enthousiast als de rest. Ik ben zelf ook al meer dan 10 jaar actief in verzekeringsland en heb daarom ook alle teksten gelezen ;D. Ik ben blij verrast met de veelzijdigheid die toch overkomt als expertise en niet als 'onvoldoende focus'. Ook de transparantie bij de prijs van de certificering is geweldig. Die kan de klant dan meteen vergelijken met de prijs van bijvoorbeeld KPMG ;D

 

Ik wil je heel veel succes wensen! En als ik weer een keer een actuaris nodig heb, dan weet ik je te vinden.

Link naar reactie
  • 1

Je website ziet er goed uit, complimenten daarvoor.

Maar...

 

- Als jullie je richten op (o.a.) het mkb en kleinbedrijf zou ik iets minder in jargon schrijven en meer in concrete voordelen voor de sitebezoeker. Vraag eens een kleine ondernemer die klant van jullie is hoe hij of zij het zou verwoorden.

- Zet niet het óver ons' links bovenaan, maar de tweede module, over de diensten.

- Op de homepage duurt het te lang voor jullie dienstenaanbod duidelijk wordt en is het aanbod te vaag (het lijkt allemaal inleidende tekst). Bij 'diensten' doen jullie dat veel beter. Maar juist op de homepage is het belangrijk dat je diest in een paar seconden duidelijk wordt).

- ik ben niet geïnteresseerd in een opsomming van kernwaarden, noch in een missie. Ik wil weten wat het voor mij betekent. 'Betrokkenheid' zegt me niks. Wat betekent het in de praktijk. En is dat onderscheidend?

 

Het duurde even voor ik in de gaten had dat ik in het topmenu kon aangeven wie ik ben, ik zocht eerst in het linkermenu. Misschien is dat handig om dat op de homepage beter duidelijk te maken.

 

Maar al met al, mooie, goede site!

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ziet er strak uit! Wat qua verbeterpunten nog in mij opkomt:

[*]Op de beginpagina start je met een relatief lange tekst (die misschien niet iedereen automatisch gaat lezen!). Wellicht is het het overwegen waard, om hier een paar dikke blokken neer te zetten, met jullie belangrijke diensten? (à la www.ictrecht.nl)

[*]Het zou in het menu prettig zijn ook een knop "Beginpagina" te hebben, net als een klikbaar logo is dit ook iets wat mensen verwachten, denk ik zo

[*]De nieuwsberichtjes zijn erg kort: is het een idee om onder elk berichtje een knopje "Lees meer »" toe te voegen, en daaraan een wat uitgebreider bericht te koppelen?

[*]Het doel van de website is naar alle waarschijnlijkheid het "lokken" van klanten. Mocht ik als bezoeker echter geïnteresseerd raken in de diensten van Actuva, dan is er niks dat mij het laatste zetje geeft. M.a.w.: heb je een potentiële klant overtuigd met een tekst, zorg dan dat hij contact opneemt! Het zou helemaal niet zo gek zijn onder elke pagina een button toe te voegen "Neem vrijblijvend contact met ons op »" (of iets in die trant). Zorg dat overtuigde bezoekers, in je armen worden geleid!

[*]Om dezelfde reden zou een knop "Contact" in het gewone menu ook niet misstaan (naast de knop die al helemaal bovenaan staat, naast Home)

 

Ik hoop dat je hier wat mee kan! :)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor jullie (positieve) reacties. Dat geeft in ieder geval aan dat we op de goede weg zijn met de site (die overigens nog maar net online is, en dus de komende tijd wellicht verder wordt gefine-tuned). De website is ontwikkeld door Studio-Web in Volendam. De teksten heb ik zelf geschreven, gezien het specifieke karakter van de business.

 

De verbeterpunten die door sommigen worden aangedragen snijden hout en neem ik uiteraard mee en passen we aan waar nodig en wenselijk. Het verrassingselement zoals iemand dat noemt, is lastig in de actuariele business. Professioneel, zakelijk, deskundig, communicatief en sociaal zijn weliswaar open deuren maar zeer belangrijk voor onze business. Ik ga er toch nog eens goed over nadenken wat ik eventueel zou kunnen doen op de site waardoor mensen zeggen: "Bij Actuva moet ik wezen als ik vragen heb over pensioenen, pensioenregelingen en dergelijke". Wellicht hebben jullie, als relatieve "leek" (met alle respect uiteraard) op dit gebied ideeen hierover. Die hoor ik dan graag. Ik zit sowieso bijvoorbeeld te denken aan een interactieve pensioentest, waarbij actuele vragen worden gesteld op het gebied van pensioenen, waar dan vervolgens een score + advies uit komt.

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me goed vinden in de post van rene. (5 maart 22:33)

 

Wat ik me gisteren af zat te vragen kan ik nu wellicht wat beter onder woorden brengen na een nieuw bezoekje:

 

Ik word niet uitgedaagd, of geprikkeld om iets te doen, te lezen. Mijn nieuwsgierigheid wordt niet gewekt. Ik kijk rond op diverse pagina's en zie de teksten, lees ze en merk dat de opbouw van de tekst helemaal volgens de regels is maar ook overal terugkomt. De meeste teksten zijn op dezelfde manier opgebouwd en wellicht wordt het dan saai om te lezen.

 

Je begint overal met de beschrijving van de situatie van de klant, het probleem van de klant en vervolgens wat jij daaraan kunt doen. Helemaal volgens de regels maar het vervolg ontbreekt een beetje.

 

Eerder kwam het in een post al ter sprake: de call to action

 

Het zou wellicht herkenning oproepen als je onderaan je pagina een link opneemt naar een soort van case-studies: "Kijk hoe actuva de zaak heeft aangepakt bij [bedrijfsnaam]"

 

En zet op die pagina weer een contactformulier voor meer informatie.

 

Je hebt een prachtige hengel gekocht, alle visserspullen heb je ook al, latijn zul je als actuaris ook wel begrijpen, maar je bent vergeten het aas aan het haakje te bevestigen voordat je je hengel uitwierp.

 

Hoop dat je er wat aan hebt.

 

Frans

 

Edit: de interactiviteit die je zelf ter sprake brengt: Altijd doen, mits je hem 100% foutloos maakt

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels al jullie commentaar ter harte genomen en aardig wat wijzigingen doorgevoerd. Nog niet alles, maar daar wordt de komende tijd aan gewerkt. Als jullie verder nog suggesties hebben hoor ik die uiteraard graag.

 

Groeten,

Jeroen Tuijp

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie
  • 1

Mijn eerste indruk; ziet er netjes en gelikt uit.

Het wow-effect blijft echter nog wel achter. Maar weet ook niet of je dat wilt overbrengen...

 

De site is heel overzichtelijk en er is goed gebruik gemaakt van SEO door HTML (gebruiksvriendelijk) en het oog wil natuurlijk ook wat (flash).

 

Opmerking; De aandacht wordt niet lang genoeg vast gehouden om de volledige website door te nemen, dit komt doordat de afwisseling beperkt is. Je zit te lang op dezelfde pagina. Wat je kunt proberen is om deze aandacht langer vast te houden door gebruik te maken van iets meer verschillende beelden die uiteraard wel overeenkomen met de gehele huisstijl ivm de consistentie!

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet,

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De meeste opmerkingen kan ik me wel bij aansluiten, heb verder niets echt meer aan te vullen behalve dat het een goede website is!

Link naar reactie
  • 0

Prettig ogende site..

 

- Het menu begint met "U bent", en dan de diverse onderwerpen..

Moet dit niet zijn "U bent op zoek naar informatie over" of soortgelijke strekking?

Wat mij betreft kan dat beter weg.. Iedereen ziet zo wel dat het een menu is, en toegevoegde waarde heeft dat mijns inziens niet.

 

- Ik mis een kvk-nummer, of kan deze niet vinden.

 

- Bij diensten-item "certificering", is een contactformulier opgenomen, bij de andere diensten niet. Is dit een bewuste keuze?

 

ps: Bij rood gekleurde zaken, websites, producten, moet ik op de een of andere manier altijd aan McDonalds denken, snel wegwezen.. Dat schijnt ook de normale associatie met rood te zijn.

 

Veel succes verder..

 

 

CMSinBedrijf, het cms voor uw bedrijf: Vraag nu een demo aan!

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mis op de voorpagina is een link in de tekst die me verder leidt de website in. Heb de tekst gelezen en dan wordt ik alleen gelaten. Zie wel alle koppelingen links in het venster (goede duidelijke benamingen overigens) maar lijkt me handig om ook een of twee koppelingen in de tekst zelf te maken. Of een grote rode knop naar je belangrijkste pagina.

 

Met die onderverdeling bovenin (u bent) moet je wat doen. Perfect instrument om bezoekers te trechteren naar doelgroep en hun afzonderlijk aan te spreken. Staat nu bovenin maar kan je heel goed als koppelingen onderaan de tekst op de voorpagina zetten.

 

Moet dan natuurlijk wel de primaire insteek zijn van je website. is het volgens mij niet. Is meer gefocused op de diensten die je aanbiedt. Want bij elke doelgroep blijven de diensten aan de linkerkant hetzelfde. Als je dat lijstje ook nog kan aanpassen aan de doelgroep heb je een goudmijntje (is volgens mij wel het doel?).

Martsmedia - Website analyse, Internet Strategie & Marketing voor het MKB
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.