Ik zit met een probleem, ik probeer bestanden door te mailen maar als ik met me muis op het bestand klik om het toe te voegen gaat het bestand open.

Nu is er de optie om het bestand d.m.v. de rechtermuisknop rechtsstreeks te mailen maar op de één of andere wijze lukt dat niet met gmail.

Weet iemand een oplossing?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19816-hoe-bestanden-versturen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

• 0

Met gmail moet je eerst een nieuw mailtje aanmaken, en dan het bestand toevoegen. Je kunt niet rechtstreeks met de rechtermuisknop (zoals wel kan met Outlook) een bestand versturen.

Fred, zodra ik op het bestand klik om het toe te voegen gaat deze open i.p.v. toe te voegen.

• 0

Oh dan is het iets anders... :-[

Staat je muis te scherp afgesteld (per ongeluk een dubbelklik ipv een enkele)?

Is er een grappenmaker in de buurt die de werking van je muisknoppen heeft omgedraaid? Links => rechts, rechts => links?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

• 0

Lees eerst dit eventjes

Frans

booral dit stukje

Windows XP

1. Dubbelklik op Deze computer.

2. Klik op Mapopties in het menu Extra.

3. Controleer op het tabblad Algemeen of de optie Openen bij dubbelklikken (selecteren bij eenmaal klikken) is ingeschakeld.

4. Klik op Toepassen om de gewijzigde instelling op te slaan.

5. Klik op OK.

6. Sluit het dialoogvenster Deze computer.

• 0

En als je tijdelijk in het bestandsvenster net zo lang op TAB druk tot je in het bestandenvenster staat en vervolgens met de pijltjestoetsen bladert naar het juiste bestand, gevolg door ENTER (of klikken op [invoegen])

Lukt dat wel?

In principe moet je alles wat met de muis kan, ook met het toetsenbord kunnen

Frans

• 0

René

Helpt gewoon opnieuw opstarten niet toevallig? Ik heb ook vista en dit probleem ook gehad maar ik heb geen idee hoe dit weer goed is gekomen.

Wellicht kun je anders hier wat meer bereiken?

http://pchelpforum.nl/

http://www.helpmij.nl/forum/

groet

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

• 0

Wellicht probeert u een map toe te voegen wat helaas :'( niet kan in Gmail.

Wat u zou moeten doen is dan de bestand inpakken met bv. WinRAR of Winzip.

Maar ik ben bang dat het bestand groter is/zal zijn dan 10.00 Mb wat het weer onmogelijk maakt te versturen >:(.

Wat u dan moet doen is het bestand/map even uploaden naar http://www.mediafire.com/ ;D

Groet,

Stijno

• 0

Even afhankelijk van de bestandsgrootte, zou je het zoals mijn voorganger zegt kunnen comprimeren, maar ook met 1 van de vele online verzendservices kunnen versturen. Je krijgt dan een weblink in je gmail die je naar je contactpersoon kan mailen. Het mailtje is dan heel erg licht en door het ontbreken van een attachment, weinig kans op fouten en gemakkelijk te openen door op een linkje te klikken.

Bekende diensten zijn:

www.megaupload.com

www.yousendit.com

Ik zou persoonlijk YouSendIt gebruiken, die heeft ook een applicatie die je kan downloaden, zodat je daarmee grote attachments kan versturen op dezelfde manier alleen zonder je browser. Het voordeel is dat als je browser vastloopt, je opnieuw moet uploaden, bij de applicatie kan je doorgaan waar je was gebleven. Gebruik het zelf heel vaak en heb er een

hele goede ervaring mee, mijn tip.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar