• 0

Kritiek gezocht.

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste D. Beer,

 

misschien kun je de nieuwe bedrijfsactiviteit/het concept even omschrijven op HL, dan krijgt dit topic een goede inleiding.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat ik belangrijk vind is feedback van onze doelgroep.

En dan niet zozeer over de website maar meer over het concept. Deze website is de eerste opzet.

 

2e opzet is in de maak en word tegelijk met onze community gelanceerd.

Tuurlijk, elke link is reclame maar dit is niet de insteek van mijn vraagstuk.

 

Wij willen gewoon weten hoe ondernemers, die koud kijken naar ons concept hierin staan.

 

Vandaar ook mijn weinige uitleg. We hopen dat de site en het concept voor zich zal spreken.

Link naar reactie
  • 0

Net een heel verhaal getyped, krijg ik de melding dat ik 'geen toegang heb tot dit gedeelte van het forum'???

 

Anyway, korte samenvatting van hetgeen ik eerder schreef, maar niet is gepost.

 

Ik snap ongeveer wat jullie aanbieden, maar ik krijg geen klik met ZHUN omdat het mij volkomen onduidelijk blijft wie/wat het nou is. Community, bedrijf, samenwerking van verschillende ondernemers...?

Het is niet persoonlijk, veel te afstandelijk. En ik moet te vaak klikken om uitleg te krijgen over een dienst. En dan nog blijf ik met veel vragen zitten, want het aanbod van diensten is zeer divers en ik ben dus weer het spoor bijster 'wat' ZHUN nou ook al weer is.

 

Beetje vaag, maar ja, dat is in lijn met de website zal ik maar zeggen...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me vooral afvraag is of je een effectieve community op kunt zetten als je zo'n grote doelgroep (met zo veel verschillende wensen en belangen) nastreeft. Wellicht heb je dat achter de schermen al afgevangen door een gebruikersafhankelijke omgeving na het inloggen te maken, waarbij je bijvoorbeeld per specifieke branche een andere omgeving toont. Zo niet, dan is dat denk ik wel het overwegen waard.

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van eerst even de regels lezen die we hebben gesteld aan dit soort vragen.

Voor jouw gemak heb ik de regels even bijgevoegd.

 

Dat je graag feedback wilt begrijp ik maar geef specifiek aan waar je naar op zoek bent.

Voordat het een turkey shoot wordt dus graag even wat meer uitleg, blijft die achterwege dan gaat dit topic op slot.

 

higherlevel_vindenvanmijn.jpg

Met het nieuwe board 'Wat vind je van mijn...' gaat een wens van vele leden in vervulling, namelijk een forumonderdeel om mede-leden naar hun mening te vragen. Dit mag gaan over een nieuw product of productidee, een nieuwe bedrijfswebsite of marketingactie, een concrete innovatie of een concreet nieuw concept. Of waar je verder maar input op wenst te hebben.

 

Het is dus een cross-forum board, voor allerlei objecten, diensten en ideeën. Forumonderdelen als 'Innovatie en nieuwe ideeën' en 'Commercie en marketing', doorgaans de boards waar dit soort berichten verschenen, krijgen hierdoor meer ruimte voor discussies, trends, thema's en algemene vragen en discussies.

 

Wel zijn er enkele regels waar iedereen zich aan dient te houden:

 

De regels voor iedereen die meningen en kritieken wil hebben:

 

[*]Geef je bericht vorm. Plemp bijvoorbeeld niet enkel een URL neer als je je site wilt laten beoordelen, maar laat zien wat de doelstellingen waren, wat je verwachtingen zijn, hoe het ontwikkeltraject er uit zag en waar je precies een kritische blik op wenst. Hoe beter jouw uitleg, hoe beter de feedback zal zijn!

[*]Het concept moet van jezelf zijn, of in jouw opdracht ontwikkeld zijn. Voor discussies over concepten van anderen of werk wat je in opdracht hebt uitgevoerd is dit forumonderdeel niet bedoeld;

[*]Berichten die al teveel op spam lijken worden verwijderd. Het is aan de moderators om dit te bepalen;

[*]Wie neemt, moet ook geven. Vraag niet alleen naar meningen op jouw concept, maar geef ook jouw inhoudelijke mening op andermans concepten;

[*]Sta open voor feedback, ook als die toevallig niet in je straatje past. Iedereen doet zijn best je van input te voorzien, waardeer en respecteer dat;

[*]Wees je ervan bewust dat het bericht ook nadat de discussie afgelopen is, online blijft staan ter lering van anderen. Wil je dat niet, plaats dan geen bericht.

De regels voor iedereen die wil reageren:

 

Naast de algemene forumregels gelden voor dit board nog een tweetal aanvullende regels. Of eigenlijk staan ze al in de forumregels, maar voor de zekerheid willen we ze nogmaals benadrukken:

 

[*]Wees aardig voor elkaar. Goede, opbouwende kritiek kan nooit tè kritisch zijn, maar botheid, arrogantie of kwetsende reacties zijn niet gewenst;

[*]Dit board is niet bedoeld om klanten te zoeken. Laat je expertise zien, geef inhoudelijk commentaar, maar ga niet naar opdrachten zitten vissen.

We zijn erg benieuwd hoe dit forum zich gaat ontwikkelen. Er is zeer veel kennis op Higherlevel.nl aanwezig, dus we hopen met dit board veel ideeënuitwisseling op gang te brengen en door alle ideeën en input nóg beter beslagen ondernemers op het ijs te krijgen.

 

Veel plezier!

 

Link naar reactie
  • 0

Site oogt fris, maar het hele concept van "bouwstenen en community voor ZZP-ers en kleine MKB-ers" is dat IMHO niet: er was een tijd dat ik zo'n beetje iedere week benaderd werd voor het zoveelste initiatief van een one-stop shop kanaal voor ondernemers met community, forum enzovoorts. En altijd weer geïnitieerd vanuit banken, accountants, verzekeraars en juristen m.a.w. alle partijen die zo dolgraag willen meeprofiteren van de ZZP-hype en zo een lastige doelgroep willen benaderen met " toegevoegde waarde" en het vormen van een eigen visvijver die niet of moeilijk toegankelijk is voor concurrenten

 

Begrijp me niet verkeerd: geen gezeik maar positieve opbouwende kritiek. Naam is pakkend, en met de juiste marketing geef ik dit zeker kans van slagen, al dan niet in de eigen regio. Maar mijn eigen ervaring is dat het vormen van een ECHTE hechte community via aanbieders van diensten niet gaat lukken. (IMHO lijden de meeste van dat soort fora ook een kwijnend bestaan.. ..)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

@ Henny - Thanks! Bruikbaar en actueel. De nieuwe website word wat je kritiek betreft een stuk verbetert. De afstandelijkheid en het aantal kliks gaan in ieder geval naar beneden.

Is het een beter idee om onze partners ook daadwerkelijk te beschrijven? (Rabobank, Goudse verzekering, Media Nerds)

Misschien dat dit helpt het gevoel te versterken. Het meeste van de 'bouwstenen' doen wij inhouse. De bouwstenen waar onze expertise niet ligt besteden wij uit.

 

@ T.C.J.W.E. - Thanks! De achterkant van de community is hier inderdaad op gebaseerd. Feit is dat deze nog niet online is en hier dus geen kritiek/feedback op gegeven kan worden.

 

In september zijn we begonnen met het idee ZHUN. Na een voortraject van een half jaar zijn we begin februari 'live' gegaan en we bedienen inmiddels 70 klanten. Deze klanten kennen ZHUN en het verhaal al en de feedback die ik wil gebruiken kunnen zij niet geven. Ik wil dat onze doelgroep kritisch kijkt naar onze uitleg en ons concept zonder dat zij dit verhaal al weten of kennen.

 

Vooral de vereenvoudiging van het concept voor de koude bezoekers van de website houdt ons op dit moment bezig. De klanten/ondernemers die we persoonlijk spreken kunnen we een hoop uitleg geven maar de koude bezoeker moet in een enkele oogopslag geinteresseerd raken en weten waar het (ongeveer) over gaat.

 

In 2009 gaan we live met 4 vestigingen. Stapsgewijs. Deze vestigingen dienen vooral als flexplekken en meetingpoint voor de 'vrienden van ZHUN'. Op elke vestiging zitten enkele medewerkers (Office Manager, Secretaresse, Adminsitratieve kracht en een account manager) om de inhouse bouwstenen te realiseren.

 

Onze visie is open, transparant en laagdrempelig. Kostenbesparing en omzetverhoging voor onze vrienden realiseren.

Nu is dit in ieder geval duidelijk voor onze huidige klanten en prospects die we spreken maar op korte termijn gaan we de markt in met DM, emailings en persberichten (wel onder de nieuwe site.) Kritiek van Higherlevel beschouw ik als zeer waardevol. Vandaar mijn topic. :)

Link naar reactie
  • 0

@ Norbert.

 

Daar zijn wij het idee ook opgestart. Niet door bedrijven die mee willen drijven op de ZZPHype maar door ondernemers voor ondernemers.

Het gaat inderdaad een heel karwei worden om onze ambitie na te streven maar voordeel is wel dat wij denken vanuit de ondernemer. Wij willen geen SHOP zijn maar hulp bieden. Ook als dat buiten de bouwstenen valt.

 

Wel heel goede kritiek. Belangrijk is dat ZHUN dit probleem bij ondernemers weet te omzeilen. Misschien tips voor 'acquisitie'? En dan vooral hoe ondernemers NIET te benaderen..

Link naar reactie
  • 0

Even een minuutje gescand. Je biedt bouwstenen (standaard diensten) aan op verschillende terreinen. Prima. Maar wat onderscheidt jou van al die anderen die dat ook doen? Dat haal ik er niet uit.

 

Tip: ik las "Als vriend van ZHUN heb je toegang tot de digitale ZHUN-community. " Ik ben misschien een zakenpartner of klant van ZHUN, maar GEEN vriend.

 

Ik mis een concrete "what's in it for me?" ofwel hoeveel geld kost het en hoeveel geld / tijd bespaart het me? Je schrijft er wel over in algemene termen, maar ik wil harde cijfers.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Voorlopig voldoende aanknopingspunten. Zodra de nieuwe site af is zal ik zeker nog eens kritiek vragen..

 

Voor nu sluit ik dit topic ivm het ongevraagd reclameren van onze site. Dit was zoals eerder gezegd NIET de bedoeling.

 

Bedankt voor de nuttige tips en ongezouten meningen!

Link naar reactie
  • 0

Bij het woord 'bouwstenen' haakte ik af eerlijk gezegd.

 

Frans

 

Toelichting: Als ik lees "bouwstenen" dan associeer ik dat met:

 

[*] Vast omkaderde producten zonder flexibiliteit

[*] Ik moet zelf maar zien wat ik ga bouwen, en welke stenen ik denk nodig te hebben

[*] Management-taal

 

3 gevoelens die je niet wilt oproepen denk ik

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.