• 0

Belastingaftrek / vrijstellingen bij langdurige opdracht in het buitenland

Sinds een aantal maanden ben ik voor een Nederlandse opdrachtgever zijn bedrijven in het buitenland aan het restructureren. Nu het er naar uit gaat zien dat de opdracht nog een maand of negen in beslag zal gaan nemen, vroeg ik me af of er belastingregelingen zijn of constructies te bedenken zijn om de Nederlandse belastingdruk te verminderen. Ik werk als eenmanszaak (VAR-WUO) en ben zelf gevestigd in Nederland. Dit laatste wil ik in ieder geval niet veranderen.

 

De volgende regelingen zijn mij bekand:

 

-Belastingvrije uitkering per dag, gebaseerd op ambtenarenvergoedingen buitenland, van € 92 p.d.

-30%-regeling. Maar volgens de belastingdienst kom ik hier uiteraard niet voor in aanmerking.

 

(Deel-)facturatie naar de buitenlandse dochtermaatschappijen behoort tot de mogelijkheden.

 

Bij voorbaat allen bedankt voor het meedenken

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan zul je even in het belastingverdrag met het betreffende land moeten kijken. Daarin staat in welke gevallen belastingheffing aan welk land is toegewezen. Dat kan per land verschillen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor jullie reacties. Er is geen belastingverdrag met het land waar ik werkzaam ben.

 

Ik zal creatief blijven nadenken

 

Dan is het besluit voorkoming dubbele belasting van toepassing. Dit is een algemene wet die geldt ten opzichte van landen waarmee NL geen verdrag heeft afgesloten. Daar staat weergeven wanneer NL jou als belastingplichtige ziet en wanneer jij belasting moet afdragen.

 

Grt

Fiscalist in de maak

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.