Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ironny
ironny
Beste mede HL-ers. Ik weet dat als ik schrijf dat de crisis, waar we met z’n allen in schijnen te zitten een modewoord is, ik met zoveel feiten om mijn oren wordt geslagen waaruit wel degelijk blijkt dat we in een crisistijd zitten, dat ik me met geen mogelijkheid meer kan redden en mijn ondoordachte uitspraak moet toegeven als zijnde een vlaag van verstandsverbijstering.
Dus…Ik doe dat dan maar niet. Ik ben overigens wel van mening dat dit woord te pas en te onpas wordt gebruikt, maar ik geloof wel echt dat we in een vervelend economisch tijdperk zitten. Echt de afgelopen periode ben ik zoveel tegenstrijdigheden tegengekomen betreffende de crisis dat ik me bijna afvraag of wij ons eigenlijk wel hieruit willen redden en / of we misschien alleen maar wachten tot iemand roept, dat een of ander onderzoek heeft uitgewezen dat de rente goed is, de koopkracht is gestegen, het consumentenvertrouwen toeneemt en de crisis is bestreden. En hop, alles is weer roze en daar gaan we weer..
Het gaat er mij om dat ik echter behoorlijk gefrustreerd geraakt afgelopen week door een aantal zaken en wil deze graag eens met jullie delen. Ik geloof namelijk niet dat ik de enige ben met dit soort ervaringen.
Goed, na de zoveelste fout van een groot, (arrogant) telecom bedrijf heb ik voor de zoveelste keer contact opgenomen met hun helpdesk. Daar hang ik dan voor de zoveelste keer een lange tijd in de wacht, wordt vervolgens voor de zoveelste keer door een onsympathiek persoon te woord gestaan, waar ik voor de zoveelste keer geen kritische noot mag laten vallen. Zij kunnen er toch ook niks aan doen… Ai, daar schoot er toch een stemverheffing mijnerzijds uit mijn mond en ja hoor, voor de zoveelste keer ontstond er een discussie die eindigde bij de teamleider waarvan ik de naam niet mocht weten en die vond dat ik maar mijn gemak moest houden. (ga er even vanuit dat ik volledig in mijn recht stond, anders moet ik alle ins en outs gaan beschrijven en is het resultaat hetzelfde..)
Ik heb die dag dan ook bezworen, Nooit geen zaken meer te doen met dat bedrijf en ben nu al tevreden over dit besluit, maar daarover later meer.
Ik kocht een nieuwe modem, vond het niet optimaal werken en kwam samen met iemand die hier ook verstand van heeft tot de conclusie, dat we in de firewall wat aanpassingen moesten doen.
Niet zeker hoe dat moest belde ik de helpdesk. Je zou verwachten dat je, voor €0.50 per minuut (tot een max van €25.00 voor de rekening van de klant), je toch snel te woord zou worden gestaan. Niets is minder waar en ik mag die €25.00 gewoon betalen en nog van geluk spreken dat €25.00 het max. bedrag is.
Maar ook hier gold, niet te veel over zeggen. Voordat jullie denken dat ik als een beest te keer ga een paar citaten uit het gesprek.
Ik: “Goedemorgen meneer, sorry maar heeft u enig idee hoe lang ik heb zitten wachten?”
Helpdesk: “Nee meneer maar je hebt me nu toch te pakken dus waar kan ik je mee helpen…”
Ik: “Nou door te beginnen misschien wil je even mijn nummer noteren. Mocht de verbinding worden verbroken kunt u me even terugbellen.
Helpdeks: “ Nee meneer dat kan niet. We kunnen niet uitbellen.. “
Vervolgens kom ik tot mijn uiteindelijke vraag, moet meneer het 3 keer navragen en krijg ik als antwoord dat ik eea kan proberen, maar of het werkt wist hij dan niet. Dan moest ik maar even terugbellen als er nog problemen waren…
Het volgende.. Ik had een leuke site gevonden voor on-line agenda’s. Is trouwens een aantal weken geleden trouwens maar schoot me even te binnen. Alles stond me aan, dus ik vroeg om info. Ik wacht nog steeds op die info…
Ik weet het, veel tekst al, maar nog snel de realiteit van gisteren en vandaag wat ik nog wil delen...
Gisteren. Ik ben sportvisliefhebber en aangezien ik een kapotte hengel heb, belde ik de hengelsportzaak om het kapotte deel bij te bestellen. Het was echter druk en de persoon die ik nodig had is er maandag weer, of ik dan zelf kan terugbellen..
Vandaag: Mijn 2 dochtertjes en ik gaan wat drinken in een leuk café in Weert. De jongste stoot direct haar nog volle fles fristi om. Tranen met tuiten. Nadat ik zelf een doekje heb moeten vragen terwijl de serveerster het zag gebeuren en zelf alles op heb moeten ruimen, heb ik, nadat mijn dochter zowat de hele stad bij elkaar heeft gehuild, ook zelf maar even een nieuwe fristi besteld. Ik heb me ook maar verontschuldigd maar mevrouw was erg lief en vertelde dat dit kon gebeuren. Ze vergat natuurlijk niet om een extra fristi op de rekening te zetten…
We gingen ook naar een cd winkel waar ik vroeg om een bepaalde dvd. Die hadden ze niet. De verkoper wist niet of ze nog binnen kwamen, zocht het ook niet op maar was wel behulpzaam. Ik kon het even bij van Leest proberen. Zoals Herman Finkers zei: “En weer verlaat een tevreden klant het pand..”
We liepen vervolgens naar een Telecom winkel om mijn abonnement over te zetten ( wat ik dus heel graag wilde..) en wat denk je? De dame die mij hielp, snapte het wel! Tja, ongelooflijk, maar ze was aardig, klantvriendelijk, dacht mee, vond zelfs een oplossing toen de internetverbinding met de kvk eruit lag en liet zich niet van de wijs brengen door mijn hele lieve, zeer vervelende kinderen die alles kapot aan t maken waren, maar ze kregen zelfs een ballon!!
Ik hoop dat toch wel duidelijk is geworden waarom ik mijn frustraties even kwijt wil en waar ik me zo aan stoor.
Wij als ondernemers zijn ook klanten, en we weten dus hoe we als klant behandeld willen worden. Waarom worden die klanten dan niet zo behandeld?
Waarom zijn we in deze periode zo extra zuinig met uitgaven en laten tegelijkertijd de klanten zo gemakkelijk de deur uitlopen? We vinden het allemaal moeilijk om een klant te maken, maar waarom leggen we niet net wat meer aandacht om een bestaande klant te behouden?
Deze voorbeelden zijn slechts van een week maar er zijn er zoveel. Alsof de grootmachten nog steeds denken dat ze alleen op wereld zijn en dat de klant maar naar hen moet luisteren i.p.v andersom.
Waarom wordt niet even begrip getoond voor frustraties na lange wachtrijen en wordt niet even een nummer genoteerd. ( al deden ze maar even net alsof ik als klant belangrijk was)
Ik moet zelf terugbellen naar de hengelsport winkel. Waarom wordt dit initiatief bij de Klant gelegd? Waarom zegt die verkoper niet gewoon,”ik neem even uw nummer op en laat u maandag even bellen”?
Waarom komt die dame in het café niet met een nieuwe fristi en een parapluutje of een ballon voor dat kind? Als het dan ook op de rekening stond maakt mij dat niet meer uit.
Nog even snel een en dan stop ik echt maar tot overmaat van ramp heeft een van mijn dochters een toiletrol in de toilet gedumpt en zit ik met een verstopt riool. Ik bel tijdens dit schrijven de SOS ontstoppingsdienst. 24/7 bereikbaar en ik krijg tot 2 keer in een kwartier een antwoordapparaat. Dit geloof je toch niet??
Mensen, crisisperiode of niet, als we de dingen die we wèl zelf in de hand hebben, ook al zomaar laten schieten, wordt dit er zeker niet rooskleuriger op.
Ik wilde dit even kwijt hoe ik daar over denk. Ik ben het in ieder geval kwijt en dat is ook al weer veel waard.
Groet
Ronny
www.bofatelefoondienst.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag