• 0

Ondernemersverliezen op particuliere aangifte

Beste mensen, ik ben getipt om mijn vraag op dit forum te stellen, gezien het hoge aantal experts. Ik zelf kom er namelijk totaal niet uit. Ik ben zelf al enige tijd nu op zoek naar het antwoord,

Na diverse telefoontjes met de belastingdienst werd mij verteld dat ik een brief moest sturen met mijn vraag.

Het antwoord dat ik na enige weken per brief thuis kreeg sloot niet aan bij de vraag die ik gesteld had, ondanks dat ik toch echt duidelijk was. Na wederom contact gezocht te hebben met het rechtstreekse nummer uit de brief kreeg ik te horen dat " mijn adviseur" tot eind maart op vakantie is....

(tewijl ik het toch voor 1 april wil indienen). Ik hoef louter nog aangifte te doen als particulier persoon. (dus niet meer als ondernemer, dat is allemaal afgesloten!!!)

 

Enfin. Nu dan mijn vraag en de situatie schetsend:

 

Ik heb mijn eigen bedrijf gestaakt op 30 januari 2008. In 2008 zijn er geen bedrijfsactiviteiten meer geweest en men stelt dus dat mijn bedrijf ultimo 2007 is gestopt. Ik heb mijn bedrijf niet met winst gestaakt, louter met verlies en nog af te lossen schulden. ( ik heb me niet failliet laten verklaren maar " gewoon" gestopt). Ik heb nog 2 leningen lopen, 1 bij de rabobank en 1 bij een prive-persoon. Aan beide betaal ik maandelijks rente, naast de aflossing.

 

Nu heb ik begrepen dat ik de rente kan in opvoeren in mijn particuliere aangifte over 2008, onder het kopje

" te verrekenen bedragen -> verliezen"

Nu is mijn vraag: kan ik daar slechts de rente van 2008 invullen of ook de rentes van 2009,2010,2011 en 2012, aan de de hand van mijn staffels die ik heb. (vaste rente).

Of alleen de rente van 2008?

 

 

Jullie zijn mijn laatste hoop, anders zal ik inderdaad gebruik moeten maken van de uitstel mogelijkheid van de belastingdienst. Tot op heden heeft niemand deze vraag kunnen beantwoorden namelijk.

 

Alvast reuze bedankt,

 

Olga

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je reactie Joost.

 

Het klopt dat alles naar prive werd overgezet.

Maar waarom staat er dan het kopje verliezen ook ondernemersverliezen???

 

Printbelastingaangifte2008.jpg

 

Ik hoor nu verschillende verhalen :-[ ...

 

Kan je me dan vertellen waar het kopje ondernermers verliezen dan wel voor bedoeld is?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.