• 0

Vraagstuk gebruik van afbeeldingen met copyright.

Beste HL-ers,

 

Ik loop met een idee rond waarvan ik niet zeker weet of het juridisch zou mogen.

 

In mijn webshop worden de productafbeeldingen, zoals de GTA IV boxshot voor de PS3 die ik als avatar gebruik, gebruikt en volgens mij mag dit gewoon, omdat het ter bevordering is van de verkoop van producten van de fabrikant. Sony stelt een hoop van deze afbeeldingen beschikbaar via www.playstationb2b.com en andere producenten doen dit ook.

 

Wat ik me nu af vraag: zou het ook toe gestaan zijn om deze afbeeldingen te gebruiken in producten die ik vervolgens ga verkopen?

 

Het idee was om t-shirts te laten drukken met enkele van deze boxshots, met de text "My Favorite Games" en het url van mijn website. Ik twijfel nog of ik er gewoon een aantal laat drukken en deze ga weggeven aan terugkerende klanten, of dat ik ze los ga verkopen.

 

Alvast bedankt,

 

Nick.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Nick,

 

ik denk dat je de gebruiksvoorwaarden bij het beschikbaar gestelde materiaal maar eens goed moet bekijken en dat het daarmee geen vraag is voor hier op het forum.

 

Met vriendelijke groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0
Voor vragen, suggesties of commentaar over de PlayStation Business to Business site, kunt u altijd contact opnemen door een email te sturen naar Playstation_B2B@scee.net

 

Alle materialen op de website zijn eigendom van Sony Computer Entertainment Benelux.
Link naar reactie
  • 0

Beste Nick,

 

hoe staat het met de t-shirts? Heb je Sony nog benaderd? De slogan 'My favourite games' met daarbij jouw URL sprak me wel aan...even los gezien van het gebruik van de Sony afbeeldingen.

 

Groet,

 

Wigbolt

Link naar reactie
  • 0

Beste Nick,

 

hoe staat het met de t-shirts? Heb je Sony nog benaderd? De slogan 'My favourite games' met daarbij jouw URL sprak me wel aan...even los gezien van het gebruik van de Sony afbeeldingen.

 

Groet,

 

Wigbolt

Ik heb er helaas niets meer mee gedaan, het is razen druk momenteel met een baan die meer dan de normaal 40 uur inneemt momenteel, steeds meer bestellingen en mails voor mijn shop, een website/blog die ik al maanden een beetje aan het verwaarlozen ben, een stukje maatwerk dat ik beloofd had te maken en alle aanpassingen die ik nog wil doen in de shop is het de hele tijd keuzes maken. Morgen moet ik weer naar Amsterdam voor overleg, etc, dus dan gaat er ook al een hele dag verloren en dan ben je blij als je een keer meer dan 5-6 uurtjes kan slapen in het weekend :)

 

Ik heb het idee nog steeds in mijn hoofd en zou er dolgraag wat mee doen, maar momenteel kom ik er niet aan toe. Het lijkt me echt een top idee wat mooi aansluit bij de doelgroep en onverwacht voor een hoop extra omzet zou kunnen zorgen aangezien de favoriete spellen van mensen toch wel een paar keer per jaar veranderd en dus potentieel elke 3-4 maanden makkelijk een nieuw shirt zou kunnen verkopen :)

Link naar reactie
  • 0

Dat kan natuurlijk! Misschien hier wat minder rondhangen? ;) Eén mailtje kan het breekpunt niet zijn, je bent er hier ook over begonnen en stel eens dat ze het je gunnen, al geloof ik dat niet...als klanten meerdere games in één keer bestellen krijgen ze een t-shirt met de hele trits daarop vermeld! Lijkt me flink wat free pub waard...is er ook geen 3FM DJ die een vast game item heeft?

 

Groet,

 

Wigbolt (dreaming away)

Link naar reactie
  • 0

Dat kan natuurlijk! Misschien hier wat minder rondhangen? ;) Eén mailtje kan het breekpunt niet zijn, je bent er hier ook over begonnen en stel eens dat ze het je gunnen, al geloof ik dat niet...als klanten meerdere games in één keer bestellen krijgen ze een t-shirt met de hele trits daarop vermeld! Lijkt me flink wat free pub waard...is er ook geen 3FM DJ die een vast game item heeft?

 

Groet,

 

Wigbolt (dreaming away)

 

Bedankt voor het meedenken. Heb in die richting al eens wat geprobeerd. Op de website van de Coen en Sander show (3FM) hebben ze ook een 'Game' pagina, had een voorstel gedaan om naast flash based games daar wat mee te gaan doen en e.v.t. wat acties o.i.d., maar nooit een reactie op gehad.

 

Volgens mij Rob Stenders, met Eetvermaak, als ik het me goed herinner, maar daar worden nooit iets van sponsors genoemd, dus ik weet niet precies hoe dat zit. Ik vermoed eerder dat het daar gaat om games die door de publishers beschikbaar gesteld worden voor gratis publiciteit voor een nieuwe game, dat gebeurd wel vaker.

 

SCEE krijg je ook niet direct te spreken, alles loopt via Media bureau's, waarvan de een vaak niet weet wat de ander doet (heb een keer van 2 bedrijven en 3 medewerkers een reactie gehad op een mailtje dat ik gestuurd had...), heb daar ook geen contacten verder, dus dat schiet niet op.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.