• 0

Verkopen van Houten Meubels - graag hulp

Hallo,

 

Na mijn studie in Engeland 3 jaar geleden ga ik vanaf 1 sept a.s. met een oud klasgenoot uit China een handelsonderneming opzetten. Nadat we beide 3 jaar ervaring hebben opgedaan in de internationale logistiek, is het plan om een meubels vanuit China te gaan importeren in NL. Ik ben afgelopen maand in China geweest, en we hebben een uitestekende leverancier gevonden die massieve eikenhouten meubels produceert. Deze meubels worden sinds een aantal jaren hoofdzakelijk op de Amerikaanse en Engelse markt afgezet. Met enige regelmaat worden er nieuwe meubels ontworpen en in productie genomen. Er zijn diverse productslijnen: van traditioneel tot modern, van woonkamer tot slaapkamer, van eikenkleur tot wit,..etc. Allemaal gemaakt van massief eikenhout, ofwel een zware en goede kwaliteit.

 

Alletwee hebben we momenteel een goede baan. Vanwege het aflopende contract van mijn partner bij zijn werkgever in China, is ons plan om 1 september 2009 te starten. Omdat we niet bijzonder veel startkapitaal hebben willen we graag erg klein beginnen. Het idee is om over twee of drie maanden een kleine 20 ft container te bestellen, waarin (gemiddeld) 45 meubelstukken zitten (afhankelijk van het soort meubel). Over hoeveel verschillende soorten meubels, en het soort meubels is nog geen ei gelegd. Deze meubels willen we in eerste instantie via marktplaats gaan verkopen. Via Marktplaats kan de consument worden doorgelinkt naar een (nog te maken) simpele website waarop meer info te vinden is over onze producten. We willen in eerste instantie wel professioneel overkomen, maar wel met een dump-outlet-achtige uitstraling. In principe moeten klanten de producten zelf komen bekijken en op komen halen in een garagebox die we gehuurd hebben. Als blijkt dat deze meubels redelijk tot goed 'verkoopbaar' zijn, en dat Marktplaats (na enkele betalingen om steeds bovenaan de lijst te staan) een goede verkooptool is, dan willen we ermee doorgaan. De bedoeling is om vervolgens via Marktplaats te blijven verkopen, en daarnaast aan retailers. We zijn dan aan de ene kant een retailer die via Marktplaats verkoopt en daarnaast een groothandel (of importeur) die aan retailers verkoopt. Van beide saleskanalen weten we niet of het succes zal en kan hebben, maar we beginnen in ieder geval klein.

 

Wie kan mij advies geven over het volgende:

* Wat vind je van bovenstaande werkwijze als start; Wat zou jij anders doen?

* Hoe te bepalen welke doelgroep (ouderen of jongeren) en welk product?

* Welke andere saleskanalen of salesbevorderende activiteiten kan je adviseren?

 

Alvast erg bedankt voor je antwoord!!

 

Groet,

Roel

 

 

(Moderator's note: titel aangepast om onderwerp te verduidelijken; foto aangepast, zodat hij binnen de site bleef)

 

 

 

houten_meubels.thumb.JPG.30cd2717e4dc8b4b97b724be34d87deb.JPG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Stefan,

 

Je verhaal klinkt in de eerste instantie best goed, maar denk eens na over het volgende:

 

Als ik meubels wil, kijk ik eerst bij Ikea of rijd ik effe naar het industriegebied hier. Marktplaats duurt me gewoonweg te lang als ik naar een tafel op zoek ben. Er is enorm veel concurrentie op dit gebied dus waarom zou ik bij jou wat kopen? Je hebt dus volgens mij geen 'extra verkoop argument' (zo heet dat geloof ik). Zelfs bij de Kwantum staan eikenhouten meubelen.

Eikenhout is volgens mij schaars: een heel goed argument zou kunnen zijn dat er een keurmerk op het hout zit en dat het dus 'verantwoord' geproduceerd is. Dat klinkt misschien er geitenwollesokkerig maar dit zijn wel dingen waar mensen steeds meer op letten (mijzelf inclusief).

 

Wat wel goed klinkt: je begint inderdaad klein. Niet eerst een leasebak en een Cartier horloge en dan pas nadenken over de business.

 

Okay, maar nu even wat directe antwoorden:

 

Wat zou ik anders doen: ik zou zorgen voor een 'eva' en hier goed op focussen bij de verkoop. Uitventen die hap! Ook is marktplaats leuk maar waarom probeer je niet eerst de boel in je regio kwijt te raken en daarna op marktplaats? Waarom niet folderen en adverteren in het huis aan huis-kattebak-krantje?

Doelgroep: er komen steeds meer oude sokken met geld. Die vinden prijs minder belangrijk maar willen wel service. Waarom maak je de prijs niet hoger en bezorg je niet? Als je dit goed uitvent heb je weer een 'eva'.

Andere verkoopkanalen: ik zou zeggen, stap eens af op de meubelzaken in je omgeving of benader ze eens landelijk. Probeer ze over de streep te trekken door je spullen bv in concessie neer te zetten. Verkoopt het niet dan ruilen we het om of zoiets, dat werkt bij mij ook altijd prima als iemand wat aan mij probeert te verkopen.

 

Hoe zit het eigenlijk met schade/verzekeringen van de meubels in de container? Wie draait er voor op als de container bv van de boot afkukelt? Of als de helft kapot is? Houd er effe rekening mee, ik heb daar griezelige verhalen over gehoord.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hout op boten is inderdaad lichtelijk zorgwekkend..

Als het niet precies droog genoeg is, heb je spontaan een baal met kromgetrokken en gespleten meubels. Brandhout dus. Ik neem aan dat jullie leverancier daar ervaring mee heeft en jullie aardig genoeg vind om dat te voorkomen.

 

Verder lijkt het me verstandig om zo spoedig mogelijk te beginnen. Een klein startkapitaal is zo weg als je er 2 huren mee moet betalen en 2 monden mee moet voeden. Een maandje wachten op een container is dan gewoon zonde. Maak een goede liquiditeitsprognose. Wat komt er per week binnen, wat gaat eruit en hoe zorg ik dat ik kan eten en nieuwe producten kan bestellen. Die eerste container zal het probleem niet zijn, eerder #2, #3 of #10 (als de zaken snel goed gaan).

 

Verder zou ik goed kijken naar wat er nu al aan eikenhout wordt aangeboden op marktplaats. Veelal heb ik daarvan toch het idee dat het meubels zijn van 25 jaar oud (is geen probleem met eiken) die voor dumpprijzen weggaan. Ik weet niet of je daar tussen moet willen zitten. Dan liever een paar dagen knutselen aan een OS webwinkel applicatie, en een oude bus regelen voor de bezorging.

Link naar reactie
  • 0

Puur persoonlijke mening want ik ben geen sales-professional. Ik koop zelf veel meubels van teak-hout en ik zoek daarvoor juist op marktplaats. Niet omdat ik tweedehands per se wil (vind ik ook prima, milieuvriendelijk ook) maar omdat ik dan gewoon kan zoeken op bijvoorbeeld 'teak houten tafel" en dan krijg ik alle tafels van alle winkels met teak hout.

 

Er zijn veel winkels op marktplaats en in plaats van googlen en al die sites van die winkels apart te bezoeken, zoek ik het dus op marktplaats uit. Natuurlijk mis ik op die manier aabod van winkels die niet op marktplaats adverteren maar het scheelt me dagen zoeken en ik zie in ieder geval alleen maar tafels ipv dat ik me door sites moet heenworstelen met tuinmeubels etc.

 

En dan puur persoonlijke mening twee: eikenhout heeft in mijn beleving nog een beetje oubollige uitstraling. Misschien kun je via Google adwords eens kijken hoe vaak er gegoogled wordt naar eikenhout en gerelateerde termen. Ik heb het idee dat dit misschien een stuk minder is dan ander soort hout.

 

En dan nummer drie: ik heb er persoonlijk helemaal geen enkel probleem mee om mijn meubels op te halen in een garagebox als ik daarmee geld bespaar omdat ik de overhead van de winkel niet hoef te betalen.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nog even een extra reactie nav de foto. Ik herken de stijl en die is de laatste paar jaar ook erg in geweest (en nog) in de traditionele meubelwinkels. Vaak wordt dit geolied toch? Ik zou daar in mijn advertentie op marktplaats in ieder geval de nadruk op leggen en misschien zelfs wel in de advertentie opmerken dat het lijkt op teakhout zodat je die mensen ook nr je plaatjes laat kijken.

 

Je vroeg me via PM naar hoe je ouderen kunt bereiken. Tsja dat is een goede. Ik weet niet in hoeverre zij zouden zoeken op marktplaats enzo. Daar zijn vast wel onderzoeken over, misschien dat iemand hier die kent. De 'ouderen' om mij heen, gaan gewoon naar een meubelboulevard. Als je dit wilt bereiken zul je misschien beter kunnen gaan folderen of adverteren in een huis aan huis blad zoals Zeemeeuw ook schreef, dat lijkt me een handigere weg voor deze doelgroep.

 

Maar ik ben absoluut geen marketingexpert en die hebben we hier op HL wel. En het is weer maandag dus dan wordt het hier weer drukker.

Link naar reactie
  • 0

Meubels goedkoop kopen en importeren kan iedereen, maar ze allemaal zien te verkopen is punt 2.

 

Naar mijn mening is de afzetmarkt via Marktplaats veel te klein.

Als je wilt gaan importeren zul je meer afzetkanalen moeten hebben.

 

Ik zou alleen wel op letten als je een groothandel opzet. Dat ik als wederverkoper er niet blij mee ben dat je zelf ook nog verkoopt aan particulieren.

 

Als je ze via marktplaats zelf gaat verkopen, zul je heel moeilijk aan (web)winkeliers komen die jouw meubels in hun eigen zaak willen gaan verkopen. Ik zou ze als ondernemer niet bij jou kopen als de consument ze via een achterdeurtje rechtstreek zou kunnen kopen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Meubels goedkoop kopen en importeren kan iedereen, maar ze allemaal zien te verkopen is punt 2.

 

Naar mijn mening is de afzetmarkt via Marktplaats veel te klein.

Als je wilt gaan importeren zul je meer afzetkanalen moeten hebben.

 

Ik zou alleen wel op letten als je een groothandel opzet. Dat ik als wederverkoper er niet blij mee ben dat je zelf ook nog verkoopt aan particulieren.

 

Als je ze via marktplaats zelf gaat verkopen, zul je heel moeilijk aan (web)winkeliers komen die jouw meubels in hun eigen zaak willen gaan verkopen. Ik zou ze als ondernemer niet bij jou kopen als de consument ze via een achterdeurtje rechtstreek zou kunnen kopen.

 

 

 

 

Als je kunt garanderen dat je niet onder een bepaalde prijs zult verkopen dan zie ik het probleem niet zo. Als klant koop ik dan liever bij een wederverkoper in mijn woonplaats dan dat ik naar TS rij.

Link naar reactie
  • 0

Eikenhout is volgens mij schaars: een heel goed argument zou kunnen zijn dat er een keurmerk op het hout zit en dat het dus 'verantwoord' geproduceerd is. Dat klinkt misschien er geitenwollesokkerig maar dit zijn wel dingen waar mensen steeds meer op letten (mijzelf inclusief).

 

Zo schaars is het niet, wel is het zo dat de Chinezen enorm veel opkopen in Europa. Een keurmerk is er niet voor eikenhout.

 

 

Probeer ze over de streep te trekken door je spullen bv in concessie neer te zetten. Verkoopt het niet dan ruilen we het om of zoiets, dat werkt bij mij ook altijd prima als iemand wat aan mij probeert te verkopen.

 

Je bedoelt in consignatie geven, dat is vragen om moeilijkheden als starter. Dan ben je met je twintig voet containertje zo uitgepoept en al je kapitaal zit er in. Verder kom je bij de zwakke broeders terecht die blij zijn dat ze hun showroom kunnen vullen. Een goede detaillist zoekt naar goede handel, niet naar vulling.

 

Ik zou alleen wel op letten als je een groothandel opzet. Dat ik als wederverkoper er niet blij mee ben dat je zelf ook nog verkoopt aan particulieren.

 

Inderdaad, een vaste uitspraak in de meubelbranche is "Je kan geen twee heren dienen". Er zijn in het verleden aardig grote bedrijven in de problemen gekomen doordat ze zowel aan de handel en particulier wilde verkopen.

 

 

Stefan,

ik ben twintig jaar actief geweest in deze handel. Ik heb vandaag helaas geen tijd, hoe jammer het voor het forum is, om twee A viertjes over dit onderwerp vol te schrijven. Mocht je het op prijs stellen, stuur me dan een PM, dan kunnen we telefonisch verder gaan over dit onderwerp.

 

 

[edit] @ de kneusgever ,

 

Nee hoor, integendeel :)

Ik zat enorm krap in mijn tijd vanmorgen en wilde toch even die dingen rechtzetten. Misschien komt het wat bot over, maar dat is absoluut niet de bedoeling, en zeker niet tegen Zeemeeuw wiens schrijfstijl en opmerkingen ik altijd wel kan waarderen.

Mocht het toch zo overkomen dan mijn excuses.

[/edit]

 

Link naar reactie
  • 0

Heb onlangs houten display kasten uit China gehaald, en ben er toen op geattendeerd dat het hout aan bepaalde eisen moet voldoen alvorens in de EU ingeklaard kon worden.

 

Het ging om een bepaalde stempel. ???

 

Wazige reactie sorry ;), maar toch wel het onderzoeken waard denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Heb onlangs houten display kasten uit China gehaald, en ben er toen op geattendeerd dat het hout aan bepaalde eisen moet voldoen alvorens in de EU ingeklaard kon worden.

 

Het ging om een bepaalde stempel. ???

 

Wazige reactie sorry ;), maar toch wel het onderzoeken waard denk ik.

 

Mogelijk i.v.m. eventuele plantenziektes/ organismen. Het ministerie van landbouw kan waarschijnlijk hier meer informatie over verstrekken.

Link naar reactie
  • 0

Tot zover erg bedankt!

 

Voor degenen die alles gelezen hebben zal duidelijk zijn dat het snoepen van 2 walletjes een lastige zaak zal zijn. Er zijn dus grofweg twee mogelijkheden : verkoop aan de retailer, óf aan particulieren.

 

Het is mijn ambitie niet om een winkel te hebben waar consumenten hun meubilair kunnen kopen. Marktplaats daarentegen leek me wel een mooi en effectief middel om te verkopen aan de consument. Echter, het vertrouwen in Marktplaats lijkt niet al te groot? Is Marktplaats (en eventueel andere sites) alleen een leuke aanvulling voor retailers in de meubelbranche?

 

Een functie als groothandel heeft onze voorkeur. Mijn Chinese partner heeft 3 jaar ervaring bij een groot forwarding en container shipping bedrijf 500km ten Noorden van Beijing. Ikzelf ben Warehouse Management Software consultant, en heb enige kennis van warehousing. Ook heb ik goede contacten in deze branche.

 

De vraag is echter of niet teveel retailers ZELF al internationaal inkopen? Is een groothandelsfunctie als startende ondernemer in deze branche eigenlijk wel een haalbare kaart?

 

Ik las ook dat je met een halve container zo uitgepoept bent. Is het dan verstandig te starten als retailer via Marktplaats, en pas daarna, als er wat geld verdiend is, een groothandelsfunctie te gaan bekleden? Ofwel, wat is volgens jullie een juiste strategie als startend ondernemer?

 

Ik begrijp dat een groot deel van het succes verscholen ligt in de producten zelf. Zijn het kwalitatief goede, mooie en zelfs unieke designs? Of neigt het meer naar standaard spul? Foto's van deze grote collectie zijn beschikbaar voor mensen die hierin geinteresseerd zijn...

 

Ik hoop dat ik nog wat goede adviesen kan krijgen!!

 

Bedankt hiervoor,

 

Roel

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Oei Stefan, je eikenhouten bootje is nu wel een beetje uit koers.... ;)

 

O ja, voordat mijn hoofd er weer afgebeten wordt (niet door jou Stefan), ik geef dus alleen mijn beperkte visie op deze problematiek, inclusief schrijffouten. Ik heb geen flauw idee hoe die business met China verder gaat, maar wat beperkte adviezen uit de polder zijn ook nooit weg lijkt me.

 

Je weet dus al wat je NIET wil, en dat is een winkel (ik geef je overigens groot gelijk). Ik ben inderdaad geen fan van Marktplaats. Het is één grote vuilnisbelt waar mensen je maar moeten weten te vinden. Het enige wat ik ooit gekocht heb op marktplaats zijn computerspelletjes (leuk, 10 euro en dan nog proberen af te dingen). Er zijn echter wel mensen die uitsluitend handelen via marktplaats, maar of daarmee het grote geld verdient wordt... ik weet het zonet nog niet.

 

Je stelt zelf een vraag en het antwoord moet je eigenlijk even gaan uitzoeken: hoe kopen retailers eigenlijk in. Als jij een container kan laten komen dan doen zij dat vast ook wel.

 

Je zegt dat een groot deel van het succes ligt verscholen in de produkten zelf, maar dat ben ik niet met je eens. Ik verkoop containers vol met de grootste 'crap from China' en dat zijn heus geen kwalitief mooie unieke designs. Maar waarom kopen mensen ze bij mij, omdat ze op dat moment geen keus hebben! Kinders staan te brullen, vrouw is chagrijnig (oeps, weer een schrijffout?) en meneer moet een cadeautje voor oma uitzoeken dus hij koopt maar een deurbel voor €14.95 (inkoop €4.95). Hij gaat dus echt niet de halve stad doorlopen of even zoeken op marktplaats. Snap je 'nem? Ik ben net op de goede plaats op het goede tijdstip met mijn spulletjes, en dat moet jij ook zijn. Je moet je klanten 'vinden' en net de goede snaar weten te raken.

 

Weet je, ik zou me nog maar eens goed achter de oren krabben en goed nadenken wat je nu precies wil en vooral wat je niet wil. Wil je een dump-garagebox en handelen op marktplaats of wil je een groothandel? Persoonlijk lijkt het mij dat je inspringt in een overvolle markt waar dit jaar de mensen nog eens lekker op gaan bezuinigen ivm de crisis, dus lastig kwijt te raken.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat slecht met de meubelwinkels dus bedenk ook erg goed wie nou precies bij je gaan kopen. Bij de leuke kleine winkels zou het bijvoorbeeld best eens kunnen dat jij een item daar moet plaatsen en voor moet financieren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk moet ik niet mijn kop in het zand steken, en doen alsof de economie net zo draait als een half jaar geleden. En ik begrijp ook dat sommige branches en producten er veel gevoeliger voor zijn dan anderen. Maar mijn redenatie is dat als wij in een slechte economie iets op kunnen bouwen, we nog succesvoller kunnen zijn als het weer beter gaat met de economie.

 

Daarnaast vind ik de reactie van zeemeeuw ietswat vreemd. Eerst zeg je dat je geen flauw idee hebt van de business in China, en daarna vertel je dat je volle containers met de grootste crap uit China verkoopt? Sterker nog, je suggereert dat ongeacht of het product zich op enig vlak onderscheid het vooral van belang is dat ik met mijn producten op het juiste tijdstip op de goede plaats moet zijn. Het klopt natuurlijk dat het tijdstip en de plaats goed moeten zijn. Maar het snijdt natuurlijk geen hout dat het product daarom niet uit zal maken.

 

Wellicht dat er toch nog mensen zijn die op mijn vorige bericht willen reageren?

Link naar reactie
  • 0

Beste starter,

 

als ik je goed begrijp heb je in nederland geen contacten in de meubelbranche. Dan lijkt het me erg optimistisch om direct een groothandel te kunnen beginnen. Bouw eerst je contacten in die richting eens op en let op de reacties.

Als je die al wel hebt : benader ze eens met je voorstellen?

Persoonlijk vermoed ik dat het via marktplaats moeilijker zal zijn, gelet op de omzet die je wilt halen. Ik heb vorig jaar, toen ik nieuwe meubels zocht, meer foto's op marktplaats gezien die verdacht veel lijken op hetgeen je in je topicstart liet zien. Ik denk dat je niet de enige zult zijn

 

Veel succes

 

Peter

 

 

Natuurlijk moet ik niet mijn kop in het zand steken, en doen alsof de economie net zo draait als een half jaar geleden. En ik begrijp ook dat sommige branches en producten er veel gevoeliger voor zijn dan anderen. Maar mijn redenatie is dat als wij in een slechte economie iets op kunnen bouwen, we nog succesvoller kunnen zijn als het weer beter gaat met de economie.

 

Daarnaast vind ik de reactie van zeemeeuw ietswat vreemd. Eerst zeg je dat je geen flauw idee hebt van de business in China, en daarna vertel je dat je volle containers met de grootste crap uit China verkoopt? Sterker nog, je suggereert dat ongeacht of het product zich op enig vlak onderscheid het vooral van belang is dat ik met mijn producten op het juiste tijdstip op de goede plaats moet zijn. Het klopt natuurlijk dat het tijdstip en de plaats goed moeten zijn. Maar het snijdt natuurlijk geen hout dat het product daarom niet uit zal maken.

 

Wellicht dat er toch nog mensen zijn die op mijn vorige bericht willen reageren?

Link naar reactie
  • 0

Voor degenen die alles gelezen hebben zal duidelijk zijn dat het snoepen van 2 walletjes een lastige zaak zal zijn. Er zijn dus grofweg twee mogelijkheden : verkoop aan de retailer, óf aan particulieren.

 

Hoeft niet hoor. Maak twee productlijnen met verschillende producten.

 

Productgroep A gaat met een aardige marge voor de retailer via het groothandelskanaal en productgroep B gaat via je eigen B2C-kanaal.

 

Hou het strikt gescheiden op zo'n manier dat je niet twee sterk gelijkende producten in beide categorien hebt en er hoeft niet zo'n heel groot probleem te zijn. Houdt daarbij de marge voor de retailers aantrekkelijk trouwens.

 

Desnoods maak je voor je eigen productlijn een aparte handelsnaam aan met eigen briefpapier etc. om eea nog meer te scheiden.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Tja, zelfs mijn vrouw noemt mij zojuist weer een rare. Ik ben net met een kinderfietsje waar een enorme hoop zanderig vies touw op zat gebonden door de stad gelopen. Natuurlijk een maf gezicht maar ik had een prachtig touw gevonden op het strand, heb het vervolgens met mijn dochter de duinen over gesleept, op haar fiets gebonden en naar huis gekachelt. Maar dit nu even terzijde.

 

Wat ik bedoelde was dat ik inderdaad geen flauw benul heb hoe je spullen uit China moet halen (met containervervoer) dus daar kan ik je geen adviezen in geven. Waar ik wel verstand van heb ik verkopen, en ik verkoop genoeg spullen uit China. Sterker nog, zonder China had ik geen winkel!

 

Een goede verkoper kan alles verkopen. Een beetje passie en kennis van het produkt is nooit weg natuurlijk maar als je goed nadenkt en een beetje brutaal bent kom je echt een heel eind. Ik ben overigens ook geen topverkoper maar ik kan mensen wel enthousiast maken voor mijn produkt. En enthousiasme verkoopt ook.

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik zou denkt ik eerst bij bedrijven langs gaan en kijken of er intresse is van hun kant.

en ik zou ik vooral gaan kijken voor wat voor een prijs je de meubels kan gaan aanbieden.

straks kom je op een redelijk hoge prijs en dan is echt wel moeilijk om van je producten af te komen omdat er dan zoveel aanbieders van meubels zijn in die prijsklasse en je geen concurerende prijs hebt.

Link naar reactie
  • 1

Nu dit topic wat afdwaalt van de specifieke import naar een advies in aanpak, kan ik weer meespelen.

 

Ik zou oppassen met het importeren van meubels die weinig afwijken van het gangbare design.

Ik geloof in je gedachte dat dit absoluut niet zo'n slechte tijd is, en zie vele kansen.

De grote meubelmannen of winkeliers hebben hun vaste kosten reeds opgebouwd, en hebben dus veel meer last van verlies in omzet door de opgelegde crisis.

 

Ik denk dat je je wel moet richten op iets specifiekers dan "eiken meubelen", er zullen aardig wat huidige voorraden aangeboden gaan worden tegen "dump" prijzen om de cashflow op gang te houden.

 

Als die vriend van je daadwerkelijk in China zelf zit (ik weet niet of dit permanent is), heb je al een enorme voorsprong op andere partijen. Als compagnons zit je op één lijn en dit scheelt enorm in vergelijking met agenten of het direct zaken doen met fabrieken.

Maak dit tot je voordeel, ga op zoek naar mensen die iets speciaals kunnen, wijk af van de eerste 50 pagina's meubelmakers op Ali baba en laat je compagnon contacten opdoen.

 

Zorg dat je niet van je bedrijfje hoeft te leven zolang je nog geen spullen in huis hebt, of iig op de boot hebt zitten.

Geld is zo op.

 

Het kanaal dat je gaat kiezen kan in mijn ogen veelzijdig zijn. Onder eigen merk op een eigen webshopje, via de leuke woonwinkeltjes (ga daar ook langs), probeer een beperkt aantal producten eens bij een grotere meubelzaak naar binnen te schuiven.

 

Je zou jezelf niet afhankelijk moeten maken, en niet te vroeg opties uitsluiten. Als je bijvoorbeeld iets te lang hebt staan en niet kwijt raakt, verkoop je het gewoon op marktplaats, loopt een item goed, dan ga je via een andere weg.

 

De kans die ik zie ligt in de combinatie van jij hier, en hij daar. Ga er gewoon voor, en sta open voor alles!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf geen groothandel wilt zijn is dit misschien nog wel iets voor je.

 

http://www.homedecocenter.eu/

 

Dit is een groothandel (werkt een beetje volgens het Makro concept, iedereen met een KVK nr kan hier kopen)

Hier hebben fabrikanten een kleine ruimte tot hun beschikking waar hun spullen worden verkocht.

 

Hoe het precies werkt weet ik ook niet, of dat je huur moet betalen of een vast percentage van de omzet moet afstaan? Geen idee, maar daar kun je altijd naar informeren.

 

Er zijn ook een aantal winkels die volgens hetzelfde principe werken met de consument als klant. bv. www.loods5.nl , www.woondock.nl ..enz. Als ik de foto van jouw handel zo bekijk zou deze uitstekend passen in genoemde links.

 

Maar ook hier weet ik niet precies hoe het werkt......maar misschien heb je er iets aan.

Link naar reactie
  • 0

met een 20ft beginnen kom je niet ver.

heb je leuke handel ken ik je nu al zeggen dat er zeker 3 a 4 bedrijven

bij je komen om in 1 keer je hele handel te kopen. daarna zit je 3 maanden zonder

heb je dan een 40ft gekocht dan komt er 1 of 2 bedrijven die kopen je hele handel weer op.

ik zelf heb dat namelijk ook meegemaakt. nu koop ik 1 20ft in nederland en een 40ft in indonesie per maand. en dit gaat naar groothandel en particulieren.

 

mvg

Michiel claus

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.