Lange tijd geleden alweer heb ik een aantal jaren in een bar gewerkt. Nou er is niets zo mooi voor een “vaste” café bezoeker, dat deze (even uitgaande van een mannelijke gast) zijn naam hoort als hij binnen stapt en zijn drankje klaar staat. (mits voorspelbaar )
Van veel van mijn vroegere gasten weet ik nog wat ze dronken, wat ze rookten en zo’n beetje de rest van hun levensverhalen zitten ook nog in mijn hoofd. De gasten voelden zich vertrouwd.
Ook bij de jongeren was herkenbaarheid natuurlijk uitermate stoer. Als je binnenkomt met vrienden en je wordt herkend, voel je je meteen goed.
Kortom, gasten vonden en naar mijn weten nog steeds vinden, het prettig om herkend te worden.
Nu het volgende.
Indien iemand bij mij informatie opvraagt voor mijn service en/of ik zie in bepaalde mensen een goede potentiële klant, ga ik meer en meer op zoek naar de achtergrond van die klant.
Indien deze een website hebben, kan ik dat nog wel gemakkelijk verkopen. Immers ik ben geïnteresseerd in zijn / haar bedrijf.
Maar nu hebben ze nog geen eigen zakelijke website. Maar wel linkedin, facebook, hyves of andere internet vermeldingen.
Uiteindelijk kom ik er vaak wel achter wie ik voor me heb.
Dwz, ik lees dus geen complete hyves door of twitters ed, maar bij hyves staat wel een foto. Bij linkedin staat wel vaak wat achtergrond info.(c.v)
Nu wil ik in een toekomstig gesprek met de klant eigenlijk graag refereren aan hetgeen wat ik heb gelezen. Bijvoorbeeld via Linkedin.
Maar ik voel me tegelijkertijd ook zo’n stalker.
Mijn vraag is dus, hoe ervaren jullie dat? Wat zouden jullie ervan vinden? Let wel, ik praat niet met de klant over zijn skivakantie als ik dat toevallig wel weet. Louter en alleen zakelijk.
Vinden jullie dat dit kan, wordt dit als herkend en prettig ervaren, of als ongewenst snuffelgedrag?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ironny
ironny
Lange tijd geleden alweer heb ik een aantal jaren in een bar gewerkt. Nou er is niets zo mooi voor een “vaste” café bezoeker, dat deze (even uitgaande van een mannelijke gast) zijn naam hoort als hij binnen stapt en zijn drankje klaar staat. (mits voorspelbaar )
Van veel van mijn vroegere gasten weet ik nog wat ze dronken, wat ze rookten en zo’n beetje de rest van hun levensverhalen zitten ook nog in mijn hoofd. De gasten voelden zich vertrouwd.
Ook bij de jongeren was herkenbaarheid natuurlijk uitermate stoer. Als je binnenkomt met vrienden en je wordt herkend, voel je je meteen goed.
Kortom, gasten vonden en naar mijn weten nog steeds vinden, het prettig om herkend te worden.
Nu het volgende.
Indien iemand bij mij informatie opvraagt voor mijn service en/of ik zie in bepaalde mensen een goede potentiële klant, ga ik meer en meer op zoek naar de achtergrond van die klant.
Indien deze een website hebben, kan ik dat nog wel gemakkelijk verkopen. Immers ik ben geïnteresseerd in zijn / haar bedrijf.
Maar nu hebben ze nog geen eigen zakelijke website. Maar wel linkedin, facebook, hyves of andere internet vermeldingen.
Uiteindelijk kom ik er vaak wel achter wie ik voor me heb.
Dwz, ik lees dus geen complete hyves door of twitters ed, maar bij hyves staat wel een foto. Bij linkedin staat wel vaak wat achtergrond info.(c.v)
Nu wil ik in een toekomstig gesprek met de klant eigenlijk graag refereren aan hetgeen wat ik heb gelezen. Bijvoorbeeld via Linkedin.
Maar ik voel me tegelijkertijd ook zo’n stalker.
Mijn vraag is dus, hoe ervaren jullie dat? Wat zouden jullie ervan vinden? Let wel, ik praat niet met de klant over zijn skivakantie als ik dat toevallig wel weet. Louter en alleen zakelijk.
Vinden jullie dat dit kan, wordt dit als herkend en prettig ervaren, of als ongewenst snuffelgedrag?
Ben benieuwd
Gr ronny
www.bofatelefoondienst.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19896-herkenbaarheid-wel-of-niet-op-prijs-gesteld/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag