• 0

Automatisch toepassen van wisselkoersen

Van mijn website (.com) heb ik nu ook een .co.uk versie (engelse versie dus) en Engelsen betalen in Britse ponden. Het lastige hieraan is dat de valuta te opzichte van elkaar meer/minder waard worden.

 

Mijn vraag is: Zijn er ook scriptjes/ tools die de prijzen (in real time) aanpassen? Op deze manier hoef ik niet elke keer de prijzen aan te passen bij elk product en in het kassa systeem. (iron cms) Overige feedback is natuurlijk ook welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou je steeds de prijzen aanpassen?

Als er kleine schommelingen zijn is het een hoop werk.

En bij grote schommelingen wordt je óf belachelijk duur of supergoedkoop.

 

Waarom stel je niet gewoon een passende prijs vast voor de Engelse markt, die jou in euro's af en toe een klein beetje minder en af en toe een klein beetje meer oplevert?

En nog iets:

Stel je voor dat ik iets bij jou koop voor 50 pond en ik verwijs een vriend van mij naar jou site en dan blijkt dat het opeens 55 pond geworden is dan sta ik voor aap..... :P :-[

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je steeds de prijzen aanpassen?

Als er kleine schommelingen zijn is het een hoop werk.

En bij grote schommelingen wordt je óf belachelijk duur of supergoedkoop.

 

Waarom stel je niet gewoon een passende prijs vast voor de Engelse markt, die jou in euro's af en toe een klein beetje minder en af en toe een klein beetje meer oplevert?

En nog iets:

Stel je voor dat ik iets bij jou koop voor 50 pond en ik verwijs een vriend van mij naar jou site en dan blijkt dat het opeens 55 pond geworden is dan sta ik voor aap..... :P :-[

 

Ik had een andere site met alles in GBP maar de schommelingen zijn groter dan verwacht. Dus of wekelijks controleren en eventueel aanpassen of automatiseren.

Link naar reactie
  • 0

Van mijn website (.com) heb ik nu ook een .co.uk versie (engelse versie dus) en Engelsen betalen in Britse ponden. Het lastige hieraan is dat de valuta te opzichte van elkaar meer/minder waard worden.

 

Mijn vraag is: Zijn er ook scriptjes/ tools die de prijzen (in real time) aanpassen? Op deze manier hoef ik niet elke keer de prijzen aan te passen bij elk product en in het kassa systeem. (iron cms) Overige feedback is natuurlijk ook welkom.

Als je een beetje handig bent, kun je een site als xe.com 'scrapen'. Tel hier dan +-/5% bij op en hanteer dat als prijs. Als de schommeling groter is dan je met 5% kunt opvangen, kun je je prijzen opnieuw laten bijwerken. Als je site dynamisch is, zou je middels een background process en een meta tabel waarin je je euro prijzen ingeeft en een kolom hebt voor je prijs in ponden, dan zou je elke 15 minuten o.i.d je prijzen kunnen bijwerken als dat nodig is.

 

Als je erg veel verkoopt aan Engeland zou je natuurlijk ook een engels bedrijf kunnen oprichten met een eigen Engelse rekening. Daar verkoop je dan voorraad aan op een gegeven moment tegen de dan geldende koers, dan weet je zeker dat je het bedrag dat je voor je spullen wilt hebben ook krijgt en zit je niet met steeds wisselende koersen. Dit is natuurlijk enkel een mogelijkheid als je redelijk groot bent en in staat bent om het 2e bedrijfje in Engeland ook met lokale mensen te runnen (scheelt je ook enorm in verzendkosten).

 

Success,

 

Nick.

Link naar reactie
  • 0

En nog iets:

Stel je voor dat ik iets bij jou koop voor 50 pond en ik verwijs een vriend van mij naar jou site en dan blijkt dat het opeens 55 pond geworden is dan sta ik voor aap..... :P :-[

 

In Engeland zijn een hoop winkels waarbij de prijs van uur tot uur kan verschillen, dus an zich is dat niet zo'n probleem in Engeland.

Link naar reactie
  • 0

De ECB heeft ook een feed met wisselkoersen van de euro tegen een aantal valuta, dus het verkrijgen van de data lijkt me niet zo'n probleem.

Linkje met meer info? Kan het nergens vinden, niet op ecb.eu en ook niet met google (wel sites die van de feed gebruik maken).

 

Toch nog maar even doorgezocht: http://www.ecb.europa.eu/stats/eurofxref/eurofxref-daily.xml

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gemerkt dat het GBP fors is gedaald t.o.v. de euro.

Dan ben ik wel benieuwd of je dat allemaal hebt doorberekend JanHindrik?

Als je dat hebt gedaan ben je nu al gauw 1,5 keer zo duur en dat zou je moeten merken in je afzet...

 

Op dit moment stuur ik de .co.uk bezoekers gewoon door naar de .com versie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.