• 0

Een nieuw goed idee, alleen een vertrouwensprobleem.

Beste forummers,

 

Omdat ik nog geen antwoord heb gevonden op de volgende stel ik hem hier.

 

Al enige tijd ben ik namelijk bezig in mijn hoofd met plannen om een eigen onderneming te starten.

Deze onderneming zal bestaan volgens een nieuw concept, die er in dit land nog niet is.

 

Nou ben ik vrij jong, maar ik zal wel mensen/bedrijven moeten voorleggen wat mijn plannen zijn voor eventuele samenwerkingen, en om te kijken of zij mij groen licht kunnen geven.

Ik weet het, het klinkt wantrouwend en dat ben ik misschien ook een beetje, maar kunnen deze mensen, die je helemaal niet kent, die niet loyaal zijn, jouw plannen helemaal of deels "pikken", omdat ze er zelf brood in zien? Hoe bescherm je jezelf hier tegen, of kan dat nooit hélemaal?

 

Dan een andere vraag, hoe leg je aan bedrijven waarmee je samen wilt werken plannen voor, om te kijken of ze geinteresseerd zijn? Ik heb geen KVK nummer, gewoon een mail sturen naar een mail adres die je tegenkomt op een site?

Zullen zij je dna uitnodigen voor een gesprek?

 

 

Ik hoop dat ik in het goeie forum heb gepost onder het mom van "Intellectueel eigendomsrecht en kennisbescherming."

 

Ik hoop dat jullie mij een verlossend antwoord kunnen geven.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

In het zakenleven is het niet anders dan het echte leven. Om een relatie aan te gaan en te onderhouden is vertrouwen misschien wel het belangrijkste wat er is. Jammer genoeg moet vertrouwen eerst groeien. Hoe snel het groeit is erg afhankelijk van je reputatie en die moet waarschijnlijk van 0 worden opgebouwd.

 

Zelf zou beginnen met de plannen eerst eens op papier te zetten en ze daarna voor te leggen aan iemand die je vertrouwd in de privé kring. Niet aan je moeder zoals Ruben ons leerde maar iemand met een flinke dosis gezond verstand en met gezonde ambities. Het op papier zetten dwingt je structuur aan te brengen en dat is bij het voorleggen erg belangrijk.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Zelf zou beginnen met de plannen eerst eens op papier te zetten en ze daarna voor te leggen aan iemand die je vertrouwd in de privé kring. Niet aan je moeder zoals Ruben ons leerde maar iemand met een flinke dosis gezond verstand en met gezonde ambities. Het op papier zetten dwingt je structuur aan te brengen en dat is bij het voorleggen erg belangrijk.

 

 

 

 

 

Mijn moeder heeft gezond verstand, en ambities ;)

 

Deze vraag klinkt als een heel pril stadium. Heb zelf ook enkele ideeen gehad waar ik op een dergelijke manier mee heb lopen zeulen. Vaak hielt dit op wanneer ik het idee eens uit de doeken deed, en er met mensen over sprak die ervaring hebben in bepaalde zaken. Een goed idee/gat in de markt kan dan wel eens tegen vallen.

 

Zoals Hans al terecht zei, vertrouwen is stap één, laat dit niet een obstakel zijn om gewoon te beginnen.

Zelfs de meest ervaren ondernemen zou dan niets meer van de grond krijgen.

 

Niets is zo vervelend als mensen die "voor zichzelf willen beginnen", maar niet los komen omdat hun idee zo "enorm vernieuwend" , dus geheim, is.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 1

Bedankt voor de goede tips!

 

Zoals ik al eerder vermelde is het concept in het buitenland vrij succesvol. Over het onderwerp heb ik me zo goed mogelijk ingelezen op websites om het ook hier uit kunnen voeren. Natuurlijk is er niet 100 % garantie dat het zal slagen, maar ik geloof er in.

 

Wat ik nu zal doen is het volgende:

 

- Ondernemingsplan maken

- Ondernemingsplan voorleggen aan iemand uit mijn directe omgeving

- Daarna een afspraak maken bij de KVK

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je het beste eerst eens een praatje met iemand van de KvK zou kunnen maken. Even bellen en een afspraak maken. Je hoeft overigens in zo'n gesprek niet de belangrijke details van je plan/concept uit de doeken te doen, maar meer in het algemeen aangeven waaraan je denkt en hun vragen hoe je de eerste stappen zou kunnen zetten.

 

Vriendelijke groet

 

Cees van der Waal

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie
  • 0

Kortom je zult je eerst goed moeten inlezen en is rond kijken en afspreken bij de kvk.

 

Maar het komt er toch op neer dat je de sprong een keer moet wagen en het aan iemand voor moet leggen die iets voor jouw kan betekenen. Overal waar je komt zitten rotte appels tussen probeer je zo goed mogelijk in te dekken en waag de sprong.

 

Het is nooit 100% uit te sluiten dat iemand met jouw ideeën gaat lopen.

 

veel succes.

Link naar reactie
  • 0

Beste Sener,

 

In de praktijk heb ik ervaren dat veel "goede" ideeën lang niet altijd levensvatbaar zijn.

Dit om allerlei redenen.

Er schuilt niet alleen een risico in om je idee te delen maar eerder kansen, twee weten er meer dan één.

 

Of het een goed idee is, moet je jezelf een aantal vragen stellen;

- Waarom is het nog niet uitgevoerd?

- Welk probleem lost het op?

- Is het technisch en financieel een haalbaar plan?

 

Als je het idee hebt je idee goed te hebben gekwalificeerd zal ik als ik jou was, eventueel onder voorwaarde van een NDA dit voor te leggen aan een branchekenner, die kan je wellicht de juiste weg wijzen.

Of de kvk de aangewezen partij indeze is valt te betwijfelen, wellicht syntens?

 

Houd er overigens wel rekening mee dat zowel een NDA als een patent zoveel waard zijn als je eigen portemonee groot is.

 

 

Succes

 

Dennis

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Dag babbelaars,

 

Ik snuffelde even op de site, en kwam tegen: "Orienterend gesprek" voeren bij de KVK. Om de KISS-methode te gebruiken:

Waste of time and money. Ooit heb ik dit ook eens gedaan, persoonlijk vind ik hen nog erger dan een ja-knikkende vriendin. Het is alsof zij daar zitten om alles wat eruit jou schuur komt te bevestigen. Het zijn immers regelmatig mensen die vanuit boeken en niet uit ervaring spreken. De markten veranderen en zij staan stil.

 

Groetjes,

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.