Ik heb de volgende vraag waar ik geen antwoord op kan vinden;
Ik ben in okt. 2007 een eenmanszaak begonnen in mijn vrije tijd als videoproducent.
Ik heb ik 2007 door diverse investeringen met privegeld en nog niet voldoende opdrachten een
negatief resultaat -ong. 2500euro-gehad.
Bij mijn IB van 2007 kreeg ik daarom een bedrag terug.
Dit bedrag kreeg ik prive, maar wil ik eigenlijk beschouwen als deel terugbetaling van de prive investeringen.
Kan/mag dit en hoe verwerk ik dit in mijn administratie en verantwoord ik dit op mijn IB opgave van 2008.
Ik heb nog een 2de vraag.
Door verdere inverstering heb ik wederom over 2008 -mijn eerste gehele jaar- een negatief resultaat van ongeveer 2000 eur
In 2009 is de verwachting dat ik met winst zal afsluiten.
Is het een probleem voor de belasting dat ik dit jaar wederom afsluit met een verlies. Ik heb alleen privegeld geinvesteerd en werk maar zo'n 1000 uur per jaar voor mijn bedrijfje.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
creactie
creactie
Ik heb de volgende vraag waar ik geen antwoord op kan vinden;
Ik ben in okt. 2007 een eenmanszaak begonnen in mijn vrije tijd als videoproducent.
Ik heb ik 2007 door diverse investeringen met privegeld en nog niet voldoende opdrachten een
negatief resultaat -ong. 2500euro-gehad.
Bij mijn IB van 2007 kreeg ik daarom een bedrag terug.
Dit bedrag kreeg ik prive, maar wil ik eigenlijk beschouwen als deel terugbetaling van de prive investeringen.
Kan/mag dit en hoe verwerk ik dit in mijn administratie en verantwoord ik dit op mijn IB opgave van 2008.
Ik heb nog een 2de vraag.
Door verdere inverstering heb ik wederom over 2008 -mijn eerste gehele jaar- een negatief resultaat van ongeveer 2000 eur
In 2009 is de verwachting dat ik met winst zal afsluiten.
Is het een probleem voor de belasting dat ik dit jaar wederom afsluit met een verlies. Ik heb alleen privegeld geinvesteerd en werk maar zo'n 1000 uur per jaar voor mijn bedrijfje.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19924-terugontvangen-belasting-over-2007-zakelijk-gebruiken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag