• 0

Na jaren van dienst een administratiekantoor begonnen

Beste medeondernemers,

 

Na jaren in dienst te zijn geweest o.a. bij 1 van de big five accountantskantoren heb ik de stap genomen om mijn eigen administratiekantoor te beginnen. Nu heb ik een ruimte gehuurd alles ingericht en flink geïnvesteerd en ik had zoiets van de klanten komen vanzelf want ik zit immers in Den Haag en ondernemers zat hier maar dat valt toch erg tegen.

 

Heeft iemand hier ook ervaring mee en wie weet hoe ik het beste aan klanten kan komen want op deze manier heb ik alleen maar kosten en de rekeningen blijven zich opstapelen. Ik heb reeds een faxmailing de deur uit laten doen maar dat heeft niet het gewenste resultaat.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of koop een goed boek over acquisitie/volg een acquisitie training.

 

Kijkende naar je verhaal ga ik er vanuit dat je vakkennis optimaal is, maar aan de andere kant heb je nog nooit te maken gehad met acquisitie. Ik denk dat je dit onderschat hebt en ik zou hier zeker -de aankomende tijd- veel energie insteken. Heb je eenmaal een aantal -grote/goede- klanten dan kan het meer vanzelf gaan.

 

Maar denken dat klanten op je afkomen in een branche waar je zéker niet de enige bent is m.i. een inschattingsfout.

 

Zoals 'Vandertens' zegt; "Pak je telefoon en ga bellen". van de 100 telefoontjes die je doet mag je blij wezen als je bij 4 bedrijven een gesprek 'scoort', maar dan ben je op zijn minst binnen. Acquisitie, acquisitie en nog eens acquisitie!

 

Edit: vaak wordt telefonische acquisitie als storend ervaren, maar je hebt op zijn minst contact. Met faxen/brieven/mailingen ligt dat nog lager.

 

Kijk eerst eens rond in je netwerk. Zijn er mensen in je directe omgeving die een bedrijf runnen? Of vrienden/kennissen van je vrienden? Bied eens iets aan tegen een leuk introductie tarief. Communiceer dat ook. Als die klant tevreden is, probeer hem meer diensten te laten afnemen. Wellicht heeft dat bedrijf directe leveranciers/klanten in zijn netwerk waar hij je kan introduceren. Ik geloof meer in het netwerken/ambassadeurs dan héél véél geld in steken in advertenties, e.d.

Link naar reactie
  • 0

Ik merk dat er een behoefte is aan z.g. puinruimers, boekhouders die de puinhoop van hun voorganger op orde zetten.

Misschien niet het leukste werk om andermans troep op te ruimen maar je bouwt daardoor wel een hele goede band op met je opdrachtgever die levenslang klant blijft.

 

Een nichtje van mijn vrouw adverteerdt op marktplaats en heeft daardoor een aardig klantenbestand opgebouwdt.

Voor je imago misschien geen goede stap maar voor de zaken wel.

Link naar reactie
  • 0

Kijk eens rond of je een bestaand administratiekantoor kan overnemen, met een klantenbestand als basis kan je makkelijker nieuwe klanten werven. Als je de financiële middelen niet hebt, schrijf een goed plan en ga naar de bank, dit is een vrij degelijke en transparante business waarbij een bank wel wil financieren, althans dat was mijn ervaring in het verleden. En natuurlijk veel aan je netwerk bouwen.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Vaak begin je met je netwerk. Als dat goed gaat dan vertellen zei het aan anderen en kun je inderdaad zonder al te veel inspanningen een klantenbestand opbouwen.

Ik ken er genoeg die binnen de kortste keren een leuk klantenbestand hebben opgebouwd.

Wat je ook kunt doen is je aansluiten bij een organisatie zoals b.v. NOAB of Kubus.

Die spelen nu b.v. in op de crisis met spotjes over die véél te dure accountant en dat jij het veel goedkoper kunt.

Een andere tip is: ondernemers willen graag pakketten, b.v. een x bedrag per maand. Dit i.p.v. een uurtarief.

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
  • 0

Je laat ook hier op HigherLevel kansen liggen.

Vul eerst je profiel eens helemaal in en vertel wat jouw specialisatie is, zet ook iets in je signature / onderschrift.

Als forum moedigen wij deelnemers aan deel te nemen aan discussies.

Dat is een mooie gelegenheid om je kennis te laten zien en je zult zien dat mensen je dan wel weten te vinden, maar ja, dan moet je wel even je gegevens invullen. ;)

Link naar reactie
  • 0

Netwerken is het allerbelangrijkste denk ik, zorg dat je aanwezig bent in het Haagsche. (er zijn zat sport/hobby en verenigingen waar veel ondernemers zitten) Ik weet niet hoe mijn collegae ondernemers aan hun accountant/administrateur zijn gekomen, maar ik ben iig geval iemand die eerst in zijn eigen netwerkt zoekt voordat ik de telefoongids pak. Een administrateur heeft een vertrouwensrol…faxmailings en koude acquisitie zijn niet de middelen die dat ondersteunen.

Ik zou mij richten op de starters, deze zoeken zeker iemand en starters vind je over het algemeen bij banken en de kvk…daar moeten ze hoe dan ook naartoe in de beginfase…dus wordt vrienden bij de bank en de kvk…Als vrienden worden niet echt direct werkt…Busje huren, een paar mooie stickers opplakken en naast de kvk in den haag parkeren…alle ondernemers die op bezoek gaan bij de kvk, moeten daar dan langslopen.

Misschien gratis advies geven bij ondernemingsplannen van starters…als je het goed doet worden dat uiteindelijk je klanten.

 

succes

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hele specialistische kennis maar aqcuisitie heb ik idd nooit hoeven doen dus dat is een bittere pil.

 

Doel je met 'specialistische kennis' op een bepaald vakgebied binnen jouw branche? Als dat zo is dan zou ik dat ook gebruiken met het zoeken/selecteren van nieuw klanten potentieel. Om een voorbeeld te geven, ik had me destijds min of meer gespecialiseerd (en ook zo in de markt gezet middels advertenties) in:

 

- het inrichten van de AO

- implementatie + verkoop van boekhoudsoftware

- automatisering van de jaarrekening e.o. rapportages

 

bij startende en MKB ondernemingen, dat ging erg goed (was ook net de juiste periode) en vond ik leuk om te doen, dat maakt de aqcuisitie een stuk makkelijker.

 

Probeer je specialistische kennis zoveel mogelijk uit te nutten, als je ergens echt goed in bent dan wordt dat ook snel gewaardeerd.

Link naar reactie
  • 0

wie weet hoe ik het beste aan klanten kan komen

 

Jezelf inhoudelijk profileren met publicaties (artikelen) en behulpzame bijdragen op boekhoudgebied op forums als Higherlevel en Lancelots. Van enkele mensen die dat doen weet ik dat dat prospects oplevert. Je moet het wel een tijdje volhouden, want ondernemers zoeken nu eenmaal niet elke week naar een (nieuwe) boekhouder en doen dat niet naar aanleiding van een prikkel van jou. Je moet vertrouwen opbouwen en de starters en switchers naar je toe hengelen.

 

Zowieso is vertrouwen volgens mij het sleutelwoord in de administratiekantorenbranche. En eerlijkgezegd vind ik jezelf "PakBV" noemen, geen behoorlijke signature en profiel gebruiken enz. enz. geen goede start. En je website... die gaat over het uitlenen van personeel aan schoonmaakbedrijven. Hoezoe administratiekantoor?

 

Ik denk echt dat je even wat fundamenteler naar je marketing moet kijken. Als de ontvangers van je mailings ook zo'n presentatie krijgen, dan kan ik me voorstellen dat het niet aanslaat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.