Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wirausaha
Een man met een aantal bedrijven onder zijn hoede, is vorig jaar overleden. Een van deze bedrijven heeft een aantal eigen merken in de kast, die zeer interessant zijn, maar waar niets meer mee wordt gedaan. De productie is stil gelegd, distributiekanalen zijn afgesneden en garantie is komen te vervallen. Verder vormt het bedrijf nu slechts een lege BV, zonder werknemers. Sinds zijn overlijden – gestaafd door het uitreksel – is zijn weduwe de enige aandeelhouder van het betreffende bedrijf. Ik heb begrepen dat haar man zeer begaan was met zijn bedrijf, waardoor de weduwe hier ogenschijnlijk een band mee heeft. Desondanks zou ik graag een overname voorstel willen doen voor het betreffende bedrijf, waarbij productie en garantie weer in ere wordt hersteld. Ik wil haar daarvoor in eerste instantie graag schriftelijk benaderen met begeleidende uitleg.
Aangezien ik niet zo emotioneel begaan met anderen, weet ik ook niet wat de etiquette rond dit soort zaken zijn. Nu nog condoleren is ongepast; zeker omdat ik haar niet persoonlijk ken. Toch wil ik haar niet voor de borst stuiten door alles heel zakelijk te houden, hierdoor zou ze wellicht het gevoel kunnen krijgen dat de eerste aasgieren zijn geland.
Heeft iemand tips hoe zoiets dergelijks moet worden aangepakt? Wat zijn de do’s en don’t in dit soort gevallen?