• 0

Nieuwsberichten van sites

Op mijn internetsite wil ik nieuwsberichten aanbieden. Dat kan op twee manieren:

- Door de link aan te klikken kom je op een externe pagina van de nieuwsaanbieder.

- Het nieuwsbericht kopieren naar een interne pagina met bronvernmelding.

 

Naar mijn idee vormt dit geen probleem, mits de bronvermelding maar aanwezig is. Klopt dat?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Voor zover ik weet is vermelding van titel en directe doorlink naar de nieuwsbron waar het bericht staat geen probleem. Let er dan of course wel op dat het bericht ook te lezen is. Steeds meer nieuwsbronnen gebruiken het betaalde abonnement als inlog en kan dus niet door idereen het bericht on line gelezen worden.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Even uit mijn hoofd...

 

Het volledig opnemen van een artikel (hoe klein ook) is inderdaad een inbreuk op het auteursrecht. Het herschrijven van artikelen, of zelf (in eigen woorden) samenvatten ervan is gewoon mogelijk.

 

Ook citaten zijn toegestaan, maar daarvoor is bronvermelding noodzakelijk en het citaat mag dan weer niet een integraal artikel zijn...

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

http://www.moreover.com is de nr. 1 content syndicator.

 

Zij verzorgen deeplinks naar verschillende online resources. Deeplinking is toegestaan (al zijn er een aantal publishers die hier wel eens wat tegen hebben proberen te doen (lees: PCM / kranten.com).

 

Ik denk dat RSS feeds wel een mooie oplossing zou kunnen zijn, het nadeel is dat je ze wel zeer scherp af moet stellen wil het daadwerkelijk interessante content zijn.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Om de draad weer even op te pakken, ik wil dus de nieuwsberichten intern houden. Nu zijn de verhalen niet eenduidig en ik hoor veel verschillen. Bij zibb.nl kom ik ook regelmatig een stuk tegen met een duidelijke bronvermelding, is dat niet voldoende?

 

Anders plaats ik de nieuwsberichten intern met daaronder de naam van de bron en de auteur. Wie kan dit bevestigen of onderbouwen?

 

Het zelf schrijven van nieuws is ook een optie, maar daar moet je uiteraard wel het nieuws voor hebben, tijd voor hebben en de writing-skills voor bezitten en dat mis ik naar mijn idee... Herschrijven is misschien wel een mogelijkheid...

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Zibb (en ook andere 'nieuwssites') vermelden inderdaad de bron. Dat is wel zo netjes, maar niet verplicht. De artikelen worden namelijk door een eigen redactie geschreven en dat maakt het verschil. Als je artikelen één op één overneemt van je bron, dan kun je die bron wel vermelden, maar dan blijft het een schending van het auteursrecht. Je hebt volgens mij dus twee mogelijkheden: of je koopt de artikelen, of je schrijft ze zelf zodat er een uniek artikel ontstaat en het auteursrecht daarmee bij jou komt te liggen.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Herschrijven is misschien wel een mogelijkheid...

 

Het lijkt me sowieso herschrijven worden, eigen nieuwsgaring lijkt me vanwege je overige tijdvragende activiteiten niet mogelijk. Als je een beetje rondkijkt kun je je wel abonneren op persberichten met (ongeveer) jouw vakgebied, dat levert vaak al aardige onderwerpen op voor de artikelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 273 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.