• 0

Veel vragen over het opzetten van een bedrijf voor toneelvoorstellingen

Ik wil een toneelvoorstelling maken maar ben nog bezig met de financiering e.d.

Hiervoor zal ik mensen moeten benaderen die er verstand van hebben maar ik ben

bang dat anderen het idee van de voorstelling jatten.

 

Is er een manier om dit tegen te gaan?

Kun je een artistiek idee ergens vastleggen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zom bij deze je posts even verzameld. Alledrie leiden ze namelijk aan hetzelfde euvel donmcrosa1: dit hele forum staat vol met ideeën, ook over het beschermen van ideeën, het aanvragen van subsidies en het krijgen van publiciteit... Kortom: heb je zelf al gezocht?

 

Doe je dit overigens als ondernemer, of als privépersoon?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zeker dit forum gelezen, maar in mijn ogen is het probleem dat ik iets moet aanbieden wat niet bestaat.

Zo ook met mijn vraag over het patent.

 

Allen op dit forum willen iets zichtbaars, tastbaars laten patenteren en ik heb een artistiek idee dat verder nog ontwikkeld moet worden.

 

Ik doe dit trouwens als ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

V.w.b. bescherming van je idee: auteursrecht en geheimhoudingsverklaringen helpen je bij het beschermen van je idee. Topics over patenten kun je negeren, dat is niet van toepassing voor jou. Geheimhoudingsverklaringen worden ook wel NDA's genoemd hier op het forum (non-disclosure agreements). En je hoeft uiteraard nooit je volledige verhaal op tafel te leggen, een korte teaser-inleiding is voldoende om interesse te wekken, daarna aan te vullen met een geheimhoudingsverklaring alvorens je het totale verhaal overhandigt.

 

V.w.b. subsidies: zoek op tips op dit forum. Of het nu gaat om een WBSO-aanvraag of een aanvraag voor een toneelstuk, het proces is hetzelfde. Wat ik me in algemen zin wel afvraag: is je toneelstuk überhaupt wel subsidiabel?

 

V.w.b. publiciteit: het onderdeel 'Commerce en marketing' stikt van de ideeën en tips. Denk aan public relations, persberichten, bartering, guerilla marketing, en vele andere gebieden die je in je plan op zou kunnen nemen en die je zou kunnen uitvoeren om je toneelstuk te promoten.

 

Heb je hier iets aan?

Link naar reactie
  • 0

Hey Jeroen,

 

ik heb hier zéker wat aan!

Ik ga lekker even dieper in dit forum snuffelen en kom dan terug met wat meer specifiekere vragen.

 

Want geheimhoudingsplicht geldt niet in de artistieke wereld van het theater en auteursrechten zijn er pas over geschreven teksten..

Link naar reactie
  • 0
Want geheimhoudingsplicht geldt niet in de artistieke wereld van het theater

 

Geheimhoudingsplicht niet nee, maar dat is in vrijwel geen enkele comemrciele sector :) Het gaat er om dat wanneer iemand door je teaser meer wil weten, je hem dan eerst een geheimhoudingsverklaring laat tekenen. Dat mag namelijk wel.

 

auteursrechten zijn er pas over geschreven teksten..

 

Ook over tekeningen, toneelstukken, websites of TV-programma's. Wanneer jij je verhaal uitgebreid uitgewerkt hebt (dat zal idd op papier zijn, je moet iets van bewijs hebben) en iemand voert het buiten jou om exact zo uit, dan kun je je daar zeker op beroepen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.