Wij zijn bezig met de ontwikkeling van een (unieke) reinigingsinstallatie in de sportwereld. Per jaar zullen ongeveer 100.000 reingingen plaatsvinden. Voor deze reinigingen moet natuurlijk worden betaald. De deelnemers betalen dit zelf. De kosten voor de reiniging die de individuele deelnemer moet betalen dienen wij nog vast te stellen, maar willen we zo laagdrempelig mogelijk maken. Vanwege het grote aantal reinigingen en bezoekersaantal willen wij reclameruimte gaan verkopen op onze mobiele installatie. De opbrengsten van deze reclame door grote sponsoren kan de prijs die wij willen gaan berekenen voor de reiniging positief beinvloeden. Het makkelijkst zou zijn als wij de sponsoren nu al gaan benaderen met het concept etc, maar dan lopen we tegen de geheimhouding aan wat een en ander complex maakt. Is er nu een formule om te berekenen wat je reclameopbrengsten zouden kunnen zijn uitgaande van een bepaalde oppervlakte. locatie, deelnemers, bezoekers etc. en nog belangrijker hoe kun je dit prognotiseren in je ondernemingsplan???
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
alta terra
alta terra
Beste forumleden,
Wij zijn bezig met de ontwikkeling van een (unieke) reinigingsinstallatie in de sportwereld. Per jaar zullen ongeveer 100.000 reingingen plaatsvinden. Voor deze reinigingen moet natuurlijk worden betaald. De deelnemers betalen dit zelf. De kosten voor de reiniging die de individuele deelnemer moet betalen dienen wij nog vast te stellen, maar willen we zo laagdrempelig mogelijk maken. Vanwege het grote aantal reinigingen en bezoekersaantal willen wij reclameruimte gaan verkopen op onze mobiele installatie. De opbrengsten van deze reclame door grote sponsoren kan de prijs die wij willen gaan berekenen voor de reiniging positief beinvloeden. Het makkelijkst zou zijn als wij de sponsoren nu al gaan benaderen met het concept etc, maar dan lopen we tegen de geheimhouding aan wat een en ander complex maakt. Is er nu een formule om te berekenen wat je reclameopbrengsten zouden kunnen zijn uitgaande van een bepaalde oppervlakte. locatie, deelnemers, bezoekers etc. en nog belangrijker hoe kun je dit prognotiseren in je ondernemingsplan???
Alvast hartelijk dank voor de reactie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/19972-hoe-reclame-inkomsten-te-voorspellen-en-in-ondernemingsplan-te-verwerken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag