• 0

ib formulier invullen én eenmanszaak

Onlangs heb ik de belastingopgave voor btw/omzetbelasting gedaan. Nu wil ik mijn IB formulier invullen.

Ik heb een webshop, heb een kvk inschrijving en een belastingnummer. Naast mijn webshop heb ik een fulltime baan. Waar moet ik op het IB formulier mijn winst van de webshop invullen??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Toen ik net begonnen was, halverwege 2008 - kreeg ik een brief van de BD met deze tekst:

 

...op basis van de gegevens die u aan de KVK heeft verstrekt en de beoordeling die op basis hiervan is uitgevoerd, wordt verwacht dat u ondernemer bent voor de omzetbelasting. Om deze reden ontvangt u een BTW identificatie nummer...

 

Gewoon mijn winst invullen bij overige werkzaamheden?

Link naar reactie
  • 0

Fred nog een laatste vraag. Doe ik m'n winstberekening zo goed en moet ik € 6.308,99 winst op m'n IB invullen????

 

voorraad per 31-12   € 2.043,29

Saldo 31-12-2008   € 4.328,78

Saldo 01-01-2008   € 0,00

 

autokosten      € 63,08

 

winst:      € 6.308,99

 

nog af te dragen omzetbelasting

      € 1.007,22

vermindering kleine ondernemersregeling

      € 1.007,22

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan dat niet beoordelen want ik zie niet de hele boekhouding. Winst = omzet minus (aftrekbare) kosten. De winst bepaal je obv je boekhouding. BTW kun je buiten beschouwing laten voor de IB aangifte.

 

Denk ook aan zaken die van toepassing kunnen zijn zoals afschrijving en FOR. Ik neem aan dat je ook andere kosten hebt gemaakt, zoals een website, PC, telefoon, andere dingen?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Je hebt gelijk, je hebt geen inzage in alles.

 

Ik zal m'n vraag inkorten:

 

winst (totale omzet - alle kosten) is € 6.308,99

daarvan moet ik nog afdragen BTW € 1.007,22

vermindering i.v.m.kleine ondernemersregeling € 1.007,22

 

wat vul ik dan in op mijn IB formulier??

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

De btw die je niet hoeft af te dragen ogv de KOR moet je wel bij je winst optellen.

 

De winst stel je vast aan de hand van het begin- en eindvermogen, gecorrigeerd met privestortingen en -onttrekkingen.

 

Je hebt voorraad, dus je koopt iets in, waar je geld voor betaald hebt. Hoe ben je aan dat geld gekomen? Dat zou bijvoorbeeld wel eens een privestorting kunnen zijn geweest.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.