• 0

Waar kan ik de fabrikant rechtstreeks vinden?

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou, bij fabrikanten is het inderdaad anders. Die zijn (volgens mij) niet zo makkelijk te vinden bij internet, of zit ik er naast.

Leveranciers noemt zichzelf bijna iedereen. Ze kopen bijvoorbeeld bij een groothandel een hoop spullen in, en beschouwen zichzelf dan als leverancier. Dat is voor mijn natuurlijk niet zo interessant, want ik wil met de oorspronkelijke leverancier contact opnemen.

 

Dat bedoelde ik eigenlijk.

Link naar reactie
  • 0

Als je in China zoekt noemt inderdaad vrijwel iedereen zich fabrikant terwijl het meestal enkel tussen handelaren zijn.

vaak kan je het wel zien aan de prijzen en/of minimum afnames.

Indien je in kleine aantallen kan afnemen heb je vrijwel altijd een tussenhandelaar te pakken.

Link naar reactie
  • 0

De relevante info is inderdaad vaak moeilijk te vinden. Het is dan ook (vreemd genoeg) gevoelige info. De fabrikant wil zijn huidige afnemers niet dwars zitten door open en bloot nieuwe groothandels / detaillisten te werven op internet. De groothandels / webwinkels willen andere niet wijzer maken dan ze al zijn.

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Hi Melie,

 

Interessant dat je bij de fabrikant direct wil inkopen en je op motorrijdend Nederland richt. Wat zijn je verdere plannen hierin? ik vraag het mede daar wij als distributeur van 2 merken motor gezichtmaskers op de Nederlandse en Belgische markt actief zijn.

Wellicht dat ik een stukje ervaring met je kan wisselen.

 

Bij import van kleding uit het buitenland dien je ook rekening te houden met:

- wat wordt er al van die kleding op de markt aangeboden

- wil je direct aan de motorrijder verkopen of via winkels

- wat is de minimum te bestellen hoeveelheid in het buitenland

- wat te doen als er gebreken met de producten zin

- krijg jij exclusiviteit van de fabrikant

- zoals jij denkt denken er velen, ook groepjes motorrijders, hoe bescherm je je inkoop

- kun je marge maken

- hoe staat het met de concurrentie van bv de online concurrenten MotorZoom, Hein Gericke en Louis en Polo

 

Niet ontmoedigend bedoeld maar eerder een aantal ideeen om ervoor te zorgen dat je niet teveel investeert in een goed idee maar met een slechte markt.

 

Succes en met groet,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Een kennis van mij in India koopt van die quads, trikes en motorfietsen etc in China.

 

Hij vertelde mij dat hij de motopakken er gratis bij kreeg en zeker OK kwaliteit waren. Ik weet niet wat er verders op motorkleding gebied te koop is hier maar ik stuur je wel een PM met zijn email erin. Misschien heb je er wat aan.....

 

M.vr.gr,

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

Veel aanbieders uit China op internet (vooral op Alibaba en ‘made in China’) geven zich uit als producent of fabrikant, het tegendeel is echter vaker waar. Meestal gaat het om tussenpersonen die heel veel geld verdienen aan de doorverkoop van goederen. Maar al te vaak levert men te weinig of slechte kwaliteit goederen. Eenmaal gekocht en betaald kom je niet meer onder de aankoop vandaan.

 

Wij kunnen eventueel een Alibaba check verrichten en advies geven welke weg wellicht het beste is te volgen.

 

De EVD geeft trouwens ook interessante tips, op hun website kan je veel vinden over dit onderwerp.

 

Geen leverancier maar uw partner in business / www.china-eurotrade.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mellie,

 

Ik begrijp je verwarring. "Fabrikant" is dan ook een beetje een verouderd begrip.

Ooit waren er bedrijven die mooie producten maakten in hun eigen fabriek. Dat gebeurt nog, maar veel minder.

Vaak heb je nu te maken met merkeigenaren, die misschien buiten wat marketing, ontwerp en R&D zoveel mogelijk uitbesteden. Zo kan een werledberoemd bedrijf als Nintendo af met ongeveer 3000 man en het oerhollandse Jumbo spelletjes met 120 man. Toch lijkt het me duidelijk dat zij zich fabrikant mogen noemen.

 

Hetzelfde werkt voor fabrikanten in het VO. Veel kleine bedrijven daar voeren enkele producten waar ze wel eigenaar van zijn, maar die ze door iemand anders laten maken. Die ander noemt zich natuurlijk ook fabrikant en de toeleveranciers dito. Normaal gsproken werken ze goed samen dus kunnen ze vaak ook exact hetzelfde leveren tegen dezelfde prijzen.

 

Voor motorpakken:

Bekende merken moterpakken zijn eigendom van het (waarschijnlijk Amerikaanse?) motorpakken merk. Deze heeft een distributeur/importeur in Nederland. Productie sturen ze misschien via een eigen kantoor in het VO aan, maar ze kunnen daar ook een derde voor inschakelen. Dat kantoor zorgt voor de inkoop van bijvoorbeeld het leer, de plastic onderdelen, reflecterende strips, verpakkingen etc. en laat het hele zwikkie door een naaiatelier in elkaar zetten en verzendklaar maken.

 

Wie is er dan de fabrikant?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.