Hoi,

Ik heb al veel gelezen als anoniem op dit forum, En vond het tijd om me eens aan te melden.

Gezien het helemaal verkeerd loopt met de zaak, En ik zelf geen andere uitweg meer zie dan een faillissement.

ik zal in het kort proberen een duidelijke kleine samenvatting te typen.

Naar 2 jaar in vaste dienst te hebben gewerkt bij een glazenwassersbedrijf ben ik in 2006 voor mezelf begonnen.

in diezelfde branche met complete schoonmaak erbij.

Ik had redelijk werk en fuctioneer voornamelijk als onderaannemer. Ik kon me maandelijks net redden. Zonder financiering begonnen, gezien alle banken me een te groot risico vonden vanwege me leeftijd. (ik was toen net 19)

Na een paar maanden werd me al duidelijk dat er veel moest gebeuren als ik boven water wou blijven.

Helaas na exact 1 jaar mijn faillissement ingedient. Later toch weer een doorstart gemaakt. want met het geld van een vaste baan met minimaal jeugdloon van maximaal 700 euro kwam ik gewoon niet rond.

Nu inmiddels een goed jaar later weer als zzp'er staat het er nog slechter voor.

het werk word met de maand minder, rekeningen lopen steeds hogerop, potentiele klanten nemen me niet serieus vanwege me te jonge leeftijd.

enz enz

Meerdere aanvragen gedaan voor een starterslening en bbz lening via de gemeente. Alles werd afgewezen

Vorige maand weer een gesprek gehad met de gemeente en zelfs een Bbz uitkering willen ze niet toepassen.

Ik wil er nu dus gewoon mee stoppen, het gaat niet meer, En me gezondheid word er ook met de dag slechter op.

Als ondernemer hoor je niet op te geven! Maar ik kan het gewoon niet meer.

Elke dag steeds meer angst voor incassobureau's en deurwaarders dat ik gewoon niet meer thuis wil zijn.

volgende week weer een rechtzaak vanwege huurachterstand want nu nog minimaal is. maar word waarschijnlijk ook uitzetting. Het moet nu gewoon afgelopen zijn!

Mijn totale schulden zijn opgelopen tot +/- 14000 euro

Ik heb inmiddels met verschillende instanties gesproken vorige week.

De ene zegt uit laten schrijven bij de kvk en na de sociale dienst gaan.

De andere zegt meteen faillissement aanvragen.

nadat iedereen wat anders zegt word het er ook niet veel makkelijker op.

Mijn vragen zijn eigenlijk wat jullie zouden doen in dezelfde situatie? als mede-ondernemer hebben jullie waarschijnlijk met eigen ervaringen eventueel er een hele andere kijk op.

1 ding wat vast staat is dat ik zeker de schuldsanering in ga. En Ben al bezig om een vaste baan te zoeken, zodat mijn schulden gewoon normaal netjes afbetaald kunnen worden.

Alle tips zijn welkom

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20009-aankomend-faillissement/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Je bent een jaar geleden failliet gegaan, dat is een grond voor pertinente afwijzing Wsnp. Die weg is dus voor je afgesneden. 14.000 euro is veel geld, maar niet de wereld. Het lijkt me dat je dat in twee jaar moet kunnen aflossen. Probeer afspraken te maken met je schuldeisers dat je per maand x aflost en eind van die 24 maanden ben je klaar.

• 0

Je bent een jaar geleden failliet gegaan, dat is een grond voor pertinente afwijzing Wsnp.

NIet noodzakelijk. Eén en ander is afhankelijk van de manier waarop dit faillissement afgerond is. Maar, in tegenstelling tot voorheen, is een eerder faillissement niet langer een vaste afwijzingsgrond voor WSNP.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Ik had ook een schuld en stond op een rand van een fallissement door dat ik de verkeerde keuzes maakte, Ik was 21 en had een schuld van € 30.000. Ik heb geen fallissement aangevraagd. Maar door gezet in de ideeën van wat ik wil bereiken. Ik heb door fouten veel geleerd. Wat je kan doen is een nieuw project beginnen en je daarin gaan verdiepen en intussen per maand 100 euro aflossen dmv je vaste baan. En wanneer er betere tijden zijn meer aflossen. Het is ook zeker geen makkelijke tijd. Maar daar door zijn er wel nieuwe wegen. Eenmaal een ondernemer altijd een ondernemer ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar