• 0

concurrentiebeding bij startende onderneming

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben ik het helemaal mee eens zrski. Je kunt het best eerst proberen of je met je vorige werkgever tot een compromis kunt komen (bijvoorbeeld het verkorten van de voorgestelde termijn). Heb in mijn nabije omgeving meegemaakt dat het tot een rechtzaak uitliep. De rechter heeft toen bepaald dat de eisen van de voormalige werkgever onredelijk waren. Hij heeft de tijdsduur verkort tot een jaar en ook geografisch het concurrentiebeding beperkt. Je werkgever kan niet van je verlangen dat je nergens in Europa nog met een gelijkaardige business start. In de consultancy wereld kan het ook voorkomen dat je het eerste jaar genoegen neemt met een ietwat andere functie en dat je dan pas na 1 jaar met datzelfde werk begint. Maar probeer er altijd eerst met elkaar uit te komen. Dat kost aanzienlijk minder geld.

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk hoop ik op het wetsvoorstel dat binnenkort door de tweede kamer behandeld wordt!!

 

Dan zal mijn werkgever met een veel explicieter concurrentiebeding moeten komen... Als het dan nog net zo breed en allesomvattend blijft als nu, dan hebben ze anderhalve boom aan papiertjes nodig...

 

Wetsvoorstel staat geagendeerd voor 26 tot 28 augustus... referentienummer 28 167. Ben benieuwd. Ik zal het hier laten weten zodra ik weet wat eruit gekomen is.

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.