Waarom verwijderen eigen berichteninhoud? Voorstel om aan te passen.

Aanbevolen berichten

Landgenoten

 

Het is allemaal de schuld van die domme schildknaap. Hij met zijn quasi wetenschappelijke gezwets, in de zin van het kan vriezen en het kan dooien, zorgt alleen maar voor onrust. Voordat hij hier de kop opstak hadden jullie die problemen niet. Wat hebben we eraan om veel te vergaderen? Dat kost tijd en die hebben we niet. Er moet ook gewerkt worden.

 

Wat jullie nodig hebben is een sterke leider, zoals ik bijvoorbeeld. Met mijn edele afkomst en enorme kennis kan ik uitmaken wie er het gelijk aan zijn zijde heeft. Een geschil is dan zo beslecht, want wat de Don zegt is waar.

 

Uw Don

Don Quichot is de dolende ridder van La Mancha. Hij heeft zichzelf de opdracht gegeven om het land te beschermen tegen de reuzen, die hij bevecht met zijn leven.

Link naar reactie

Nee hoor. In principe wordt niets verwijderd. Tenzij men over een schreef gaat, dan is het aan de admin om er iets mee te doen. Of tenzij iemand daar zelf een goede reden voor heeft.

 

Of als de moderator ze niet relevant acht...

 

...de berichten zijn verwijderd omdat de op dat moment dienstdoende moderatoren, door nette ingrepen van de topicstarter, niet meer relevant achtten.

 

Hij heeft ook goede bijdragen, dus dat weegt mooi tegen elkaar af.

 

Dat ligt er aan. Voor zover ik weet, want ik kan het niet meer teruglezen (!), hebben zowel Nico als ik heel gewoon nhoudelijk gereageerd en vervolgens allebei een persoonlijke tirade over ons heen gekregen. Die tegen Nico staat trouwens wel weer online...

 

Dat is opgeschoond, dus nu kunnen we - wat mij betreft - weer verder.

 

Meen je dat nou echt? Onderwerpje opschonen, en klaar. Doorlopen, mensen, hier is niets te zien? Denk je echt dat we allemaal het geheugen van een goudvis hebben (al schijnt dat toch langer dan 2 minuten te zijn)?

 

Alle relevante posts die door mods zijn verwijderd zijn inmiddels weer online.

 

Kijk, daar hebben we dat woordje weer: 'relevant'. Wie bepaalt wat relevant is? Kun je me een definitie geven, alsjeblieft?

 

Mis ik nu echt iets?

 

Het lijkt er wel een beetje op. De reden dat de discussie uit de hand loopt wordt namelijk niets aan gedaan, en daarom gaat het gedonder gewoon verder.

 

We hebben hier, net als niet zo heel lang geleden, te maken met iemand die een heel verhaal plaatst en er zonder meer van uitgaat dat hij gelijk heeft. Iedereen die daar onderbouwde kritiek op heeft wordt onderuit geschoffeld door dat heerschap, en niet lang daarna volgen er een paar compleet op de persoon gerichte denigrerend bedoelde lappen tekst die inhoudelijk helemaal niets toevoegen.

 

Vervolgens wordt er van alles 'opgeschoond', en begint meneer weer van voor af aan (zie op pagina 1 de reaktie op Nico's bericht). Lees dat nou eens goed door en als je dan vindt dat dat een normale, gewenste manier van communiceren is, dan mis je inderdaad iets.

Link naar reactie

[Off Topic]

 

Ik begin zo mij twijfels te krijgen of een BBQ aan het strand wel zo'n goed idee is, gelukkig is er genoeg zeewater om eventuele vuurhaarden veroorzaakt door olie gooiende leden te blussen.

 

Ik zou zeggen, stuur Innovateur de taart voor 200000ste post, want is die post wel daadwerkelijk de 200000ste post na al deze aanpassingen en verwijderingen?

 

Een slagroomtaart voor lid dat in "zo'n korte tijd, zoveel losmaakt" heeft ie in mijn ogen wel verdiend.

 

[Off Topic]

Link naar reactie

Die taart mag jij sponsoren, maar dat is mij op basis van de berichten van de afgelopen paar dagen teveel eer.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik vraag het me na je reactie nog steeds af: waarom trek je je dit zo aan? En wat wil je dat een mod doet dan? Elke ingreep is per definitie arbitrair, of het nu een spambericht, huiswerkverzoek of scheldpartij is. We streven ernaar dat in goede banen te leiden, of althans, om zo min mogelijk wat te doen en alleen wat te doen als het echt nodig en nuttig is. Wanneer dat is, tja, dat is aan de mods zoals je zelf ook wel weet :)

 

Een willekeurige discussie loopt - om welke reden dan ook - even uit de hand. Een deel wordt opgeschoond, en het topic komt open weer terug. prima toch? Als je iets mist, dan post je toch opnieuw je reactie? Dit is een forum waar ondernemers elkaar helpen, vragen beantwoorden en hopelijk elkaar inspireren, dus een kwestie als dit lijkt me een rimpelingetje om amper bij stil te staan. Dat heeft niets met korte-termijngeheugen of ontkennig te maken, maar puur met het feit dat we hier met betere dingen bezig kunnen zijn.

 

Dat wil overigens niet zeggen dat mods boven de community staan en hun wil kunnen doordrijven - we staan open voor kritiek en kunnen daar alleen maar beter van worden, vandaar dat ik wel degelijk dit topic goed lees - maar tegelijkertijd vraag ik me af of de spreekwoordelijke soep nu echt zo heet is als dat hier af en toe geopperd wordt.

Link naar reactie

Ik vraag het me na je reactie nog steeds af: waarom trek je je dit zo aan?

 

*zucht*

 

Er loopt hier iemand de sfeer te verzieken, en jullie denken dat je dat met het verwijderen van de 'ergste' berichtjes weg kan poetsen. In dit draadje, dat daarover gaat, gaat meneer weer vrolijk verder.

 

En wat wil je dat een mod doet dan?

 

Consequent zijn zou een leuke zijn. Maar dat is erg lastig als eigenlijk niemand weet wat de definitie van spam, of huiswerkverzoek, of onbehoorlijk gedrag is, en dus maar op eigen subjectief inzicht gaat ingrijpen.

 

Wanneer dat is, tja, dat is aan de mods zoals je zelf ook wel weet :)

 

Helaas wel, ja. Je weet denk ik ook nog el waarom ik als mod gestopt ben - precies deze reden. Willekeur.

 

Een willekeurige discussie loopt - om welke reden dan ook - even uit de hand.

 

Nee, dat is onzin. Een aantal discussies lopen uit de hand omdat er een persoon is die zich compleet onredelijk gedraagt.

 

...dit lijkt me een rimpelingetje om amper bij stil te staan.

 

OK, laat maar. Ik weet genoeg. Waar zit de 'Delete account' knop?

Link naar reactie

Je doet nu exact hetzelfde als de persoon waar je op doelt... Als je geen gelijk krijgt kap je er maar mee. En waar is het idee van vreedzame coëxistentie gebleven?

 

Ik denk niet dat je de mods hier van willekeur kunt betichten, althans niet meer dan op andere plekken èn dat logischerwijs komt kijken bij iets moeilijks als dit. Grijze gebieden, dat wel. En veranderende inzichten, dat ook. En soms een focusaanpassing, zoals met huiswerkvragen of enquetes. Maar willekeur zoals je dat stelt, dat geloof ik niet, zeker niet in het algemeen of in bewuste zin.

Link naar reactie

Je doet nu exact hetzelfde als de persoon waar je op doelt...

 

Haal het alstjeblieft niet in je hoofd om mij met dat figuur te vergelijken. Ik weet dat ik af en toe behoorlijk lomp kan zijn, maar zo bont als deze figuur het in een paar dagen tijd heeft gemaakt heb ik het in al die 4 jaar samen niet gemaakt.

 

Als je geen gelijk krijgt kap je er maar mee.

 

Nee, als iemand mijn argumenten consequent negeert, dan concludeer ik dat het geen zin heeft om door te gaan.

 

Ik denk niet dat je de mods hier van willekeur kunt betichten...

 

Ik denk het wel, en voor de goede orde is dat geen verwijt naar de mods, maar een gevolg van het gebrek aan beleid. Ik heb zelf destijds immers ook op eigen inzicht maar moeten doen wat me goed leek met onder andere een compleet onbedoelde knallende ruzie met Niels tot gevolg, weet je nog?

 

Ik realiseer me heel goed dat conflictvermijding in sommige gevallen een prima methode is, en dat je er erg goed in bent, maar op het moment vervalt het in negeren, en dat vind ik geen goede zaak.

 

 

Link naar reactie

Sancho denkt dat een mens geen computer is die je kan voeren met regels en definities, om altijd hetzelfde te doen. Sancho is daar ook blij mee, want dat maakt het leven zo interessant. Zodra we met behulp van objectieve criteria zouden kunnen bepalen wat gezeik is en wat niet, kunnen we de hele politiek en alles wat daaromheen hangt naar huis sturen. Hetzelfde gaat op voor ondernemers. Als we de goede van de kwade kunnen onderscheiden, kunnen we alvast preventief ruimen, ter voorkoming van erger. Gelukkig niet!

 

Nee, Sancho vindt het prima zo. Soms heb je inderdaad even last van jeuk, maar dan kan je altijd nog krabben.

 

Sancho heeft ook die dromerige Don hier zien rondlopen, maar daar kunnen we ons beter niets van aantrekken. Hij denkt dat ik dom ben, maar dat komt omdat hij niet ziet wat ik allemaal zie. Ik houd hem wel een beetje in toom....

 

Sancho gaat zich nu bezatten, om over zijn verdriet heen te komen.

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Mijn punt is juist dat ik het niet negeer, maar dat verschillende meningen prima zijn op het forum. Zelfs als ze lijnrecht tegenover die van mezelf staan. Ik hoef geen gelijk te hebben, vind het zelfs wel interessant,

 

Tenzij het over de schreef gaat, dan wordt van de mods geacht dat ze er iets mee doen. Dat is gebeurt, en volgens mij is dat goed gedaan. Innovateur is ook nog steeds actief wat ik alleen maar toe kan juichen want volgens mij heeft hij kennis genoeg om een waardevolle aanwinst te zijn, alleen is het wel zaak dat berichten op de man af niet meer voorkomen want dat is niet hoe we hier met elkaar om willen gaan.

 

Dat is dus niet negeren, maar juist actief kijken of alles binnen de 'gedragsregels' (tussen haakjes, want ik doel meer op het algemene forumgevoel dan op de formele regels zoals we die ooit opgesteld hebben) van het forum valt. Valt het dat dan is het prima.

 

Ik ben oprecht geïnteresseerd in verschillende meningen, maar blijf sterk het idee houden van een storm in een glas water.

Link naar reactie

Die Sancho,

 

Zien jullie nu wat een sukkel dat is? Hij vind het wel prima zo. Basta! Carrrramba, niks prima zo. Dissidenten ondermijnen de macht van het bevoegd gezag. Vroeger hingen we ze aan de schandpaal om publiekelijk een voorbeeld te stellen wat wij daarmee doen. Eenheid van beleid, dat is waar het om gaat. Zolang we dat niet doen, is er hier altijd ruimte om de boel te saboteren.

 

Uw Don

Don Quichot is de dolende ridder van La Mancha. Hij heeft zichzelf de opdracht gegeven om het land te beschermen tegen de reuzen, die hij bevecht met zijn leven.

Link naar reactie

Leuke discussie, net een voetbalwedstrijd.

 

Partij I maakt een overtreding op Partij S, en krijgt daarvoor een gele kaart.

 

Vervolgens discussie alom over de vraag of het een rode kaart had moeten zijn of niet.

 

Spelregelboekjes erbij, herhalingen worden ingestart, inzoomen op stukjes van het beeld waardoor je het hele beeld niet meer overziet en het gaat op een gegeven moment niet meer over de overtreding maar over de beoordeling ervan door de scheidsrechter. Die is niet consequent, had een eerdere overtreding door de vingers gezien, paste de spelregels niet juist toe etc.

 

Feit is gewoon dat partij I een gele kaart heeft gekregen van de enige die kaarten mag uitdelen, de scheidsrechter. Die trouwens op zijn vrije avond vrijwillig zijn pakje heeft aangetrokken en de fluit ter hand genomen om de boel naar eer en geweten in de juiste banen te leiden.

 

Aangezien ik ook in het publiek zit, doe ik natuurlijk gewoon lekker mee:

 

Gele kaart is terecht en dus een goede inschatting van de scheidsrechter (voor zover ik kan beoordelen op basis van de herhalingen, aangezien ik op het moment van overtreding net even zat te slapen), en twee keer geel is rood denk ik dan maar.

 

Spelregels aanpassen is naar mijn mening niet nodig aangezien de HL-competitie in 99,9% van de wedstrijden voor de fair-play-cup in aanmerking komt, en je anders een soort van hockey-wedstrijd krijgt waarbij het spel constant doodgefloten wordt, en er alleen maar meer discussie over de arbiters komt.

 

Verder is partij I in mijn ogen soms een voetballer met prachtige acties, maar helaas ook wat nare en onnodige overtredingen tussendoor, alsmede schwalbes waarbij hij verongelijkt om zich heen kijkt dat niemand hem gelijk geeft in zijn roep om een penalty.

Als I dat nou maar eens zou afleren, dan denk ik dat het een zeer waardevolle speler voor de HL-competitie kan zijn.

 

Prettige wedstrijd verder en een goede nabeschouwing gewenst

 

Frans

Link naar reactie

Nou, hebben we dat ook weer duidelijk gekregen. Leef je uit, wees een botte boer, beschuldig mensen onterecht, val ze persoonlijk aan - het wordt wel weer opgeschoond, en een ban is wel het laatste waar je bang voor hoeft te zijn.

 

Dat schept mogelijkheden, toch? Misschien een aanzet voor een leuke nieuwe weddenschap? Ik heb al een hele tijd geen fatsoenlijke taart meer gegeten... :)

 

Edit:

 

*proest*

 

Een minisoesje voor de eerste die raadt wie er weer een berichtje verwijderd heeft! ;D

Link naar reactie

Hé, ik schijn 2 taarten te krijgen !

Stuur ik er één door naar jou !

 

Via TNT. Of was het nu Sand. Of via....?

Of kreeg je nu helemaal geen goed geadresseerde post meer binnen ? Hoe zat het ook weer ?

 

Joh, maak je niet druk, snap je standpunt. Maar lees morgen ofzo de posts van Jeroen nog eens door, en reageer dan pas ;D

 

Verdorie, waar staat die opmerking nu : Verwijderde draadjes HL : Ik heb er per ongeluk ( ;) ) een enkele opgeslagen op mijn PC-tje....

 

Maar serieus Peter, moet het even laten bezinken, maar ben bang dat ik morgen toch ook effe inhoudelijk terugkom op enkele opmerkingen hier ;)

 

Link naar reactie

Of kreeg je nu helemaal geen goed geadresseerde post meer binnen ? Hoe zat het ook weer ?

 

Nee, de post gaat wel okay. Ik krijg alleen nooit post op maandag, maar dat schijnt normaal te zijn bij TPG.

 

Maar lees morgen ofzo de posts van Jeroen nog eens door, en reageer dan pas ;D

 

Je bedoelt dat je denkt dat ik er nu maar wat uitgeflapt heb en dat ik daar morgen anders over denk? Ik dacht dat je me wel beter kende... :'(

 

Maar serieus Peter, moet het even laten bezinken, maar ben bang dat ik morgen toch ook effe inhoudelijk terugkom op enkele opmerkingen hier ;)

 

Ik ben oprecht benieuwd en wacht het met spanning af!

 

Hoe gaat het trouwens met je toetsenbord? Kleeft de spatiebalk nog? ;)

Link naar reactie

Of kreeg je nu helemaal geen goed geadresseerde post meer binnen ? Hoe zat het ook weer ?

 

Nee, de post gaat wel okay. Ik krijg alleen nooit post op maandag, maar dat schijnt normaal te zijn bij TPG.

 

Maar lees morgen ofzo de posts van Jeroen nog eens door, en reageer dan pas ;D

 

Je bedoelt dat je denkt dat ik er nu maar wat uitgeflapt heb en dat ik daar morgen anders over denk? Ik dacht dat je me wel beter kende... :'(

 

Ja klopt, maar je bent net zo'n hittepetit als ik vroeger, zeg niet dat je uitgeflapt hebt, maar misschien zie je het morgen wat genuanceerder...

 

Maar serieus Peter, moet het even laten bezinken, maar ben bang dat ik morgen toch ook effe inhoudelijk terugkom op enkele opmerkingen hier ;)

 

Ik ben oprecht benieuwd en wacht het met spanning af!

 

Hoe gaat het trouwens met je toetsenbord? Kleeft de spatiebalk nog? ;)

 

Ja, zonder de achterliggende PM, kan dit vreemde gedachte's geven ! >:( ;)

 

Link naar reactie

Posters zijn net mensen !

 

Moderators zijn net mensen !

 

Dit soort discussies zonder de mimiek van de ander zijn lastige, maar dat weten we allemaal, Ja toch ?

 

Daarom:

 

Allemaal even héééééééél diep ademhalen.

 

Alles laten bezinken en morgenvroeg bij een vrolijk ochtendzonnetje nog eens alles overdenken en

overgaan tot de orde van de dag, Ondernemen !

 

dat brengt vééééééééééééél meer op .

Link naar reactie

Even weer inhoudelijk:

 

Ook ik heb mij schuldig gemaakt aan het wissen van de inhoud van een bericht. Ook zeker meer dan een uur na het posten daarvan.

 

Waarom? Redelijk simpel: ik maakte een verkeerde redenatie en werd daarop gewezen door Ronaldinho. Omdat ik wil voorkomen dat mensen -even snel lezend- toch op mijn foute info afgaan, heb ik de post leeggehaald.

 

 

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

Dat is dan toch alleen maar goed? Maar alle bijdragen aan één of verschillende topics zonder verdere toelichting verwijderen gaat m.i. te ver.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Even weer inhoudelijk:

 

Ook ik heb mij schuldig gemaakt aan het wissen van de inhoud van een bericht. Ook zeker meer dan een uur na het posten daarvan.

 

Waarom? Redelijk simpel: ik maakte een verkeerde redenatie en werd daarop gewezen door Ronaldinho. Omdat ik wil voorkomen dat mensen -even snel lezend- toch op mijn foute info afgaan, heb ik de post leeggehaald.

 

Dat is nou precies waarom de mogelijkheid er moet blijven om een bericht aan te kunnen passen.

Allemaal vergissen we ons wel eens, of denken bij nader inzien anders over een gegeven advies. Wetende dat mensen het tot in lengte van jaren blijven lezen, dan is het prettig als je zelf het bericht aan kunt passen.

 

Het is trouwens goed gebruik om dan even te vermelden of je alleen een typo hebt verwijderd of een flinke aanpassing hebt gedaan.

Link naar reactie

 

Het is trouwens goed gebruik om dan even te vermelden of je alleen een typo hebt verwijderd of een flinke aanpassing hebt gedaan.

 

Vanzelfsprekend.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.