• 0

Plastic bouwmodellen: uit de mode, maar weer in de mode te krijgen?!

Kent u ze nog van vroeger , de speelgoedwinkels stonden er vol mee; met de plastic bouwdoozen van vliegtuigen auto's ,vrachtwagens en schepen.

nu zijn deze vrijwel verdwenen en bestaan de merken italeri en revell nog wel?

mijn idee is om dit concept van "plastic"bouwmodellen nieuw leven in te blazen .

want ik denk dat het in elk geval technisch mogelijk is om de op dit moment zeer populaire voetbalstadions als nou camp, anfield road san siro en noem ze maar op op schaal na te maken en te verkopen als "bouwdoos"

 

graag uw mening

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha, weer een slapende hobby! Heb er nog een stuk of 40 liggen 'voor later'.

 

Maar een bouwpakket van een voetbalstadion.... Dan wel in schaal 1/87, dan kunnen de treinmensen er ook nog wat mee. (Roco, Faller, Kibri, Pola) Persoonlijk vind ik de koppeling van voetbal met welke andere hobby dan ook nooit zo geslaagd... Een vitrine vol met voetbalstadions... Hmm... nee... En voetbalfans willen waarschijnlijk alleen hun 'eigen' stadion, dus herhaalaankopen zullen minimaal zijn.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 1

Ja, hardstikke leuk. Ik heb met veel plezier altijd bouwpakketjes in elkaar gezet en ze net voordat ze af waren ook met veel plezier compleet vermorzelt.

 

Ik had dus maanden aan een auto zitten werken. Perfect geschilderd etc en dan moest alleen het stuurtje er nog op. Met een pincetje het stuurtje vasthouden, lijm er op en met trillend handje het stuurtje op zijn plek drukken... hij was bijna af. Alleen dus dat stuurtje nog.

 

Pincetje weg en stuurtje valt in de auto.

 

Ik pak dat ding dus op, mik het keihard tegen de muur en de resten schop ik nog een keer keihard door de kamer. Er blijft nog iets over dus daar spring ik nog een paar keer op tot er slechts plastic gruzelmenten overblijven.

En dat gevoel daarna: heerlijk! Dat ding had me maandenlang lopen tergen en nu was het tijd voor de afrekening!

 

Zo zijn vele vliegtuigen, auto's en zelf een complete kolengraafmachine (jaar aan gewerkt) in een orgie van geweld aan hun einde gekomen. Ik heb dus maar geaccepteerd dat dit geen hobby voor mij is.

 

Link naar reactie
  • 0

En voetbalfans willen waarschijnlijk alleen hun 'eigen' stadion, dus herhaalaankopen zullen minimaal zijn.

 

Ben ik niet met je eens:

 

[*] San Siro

[*] Nou Camp

[*] Santiago Bernabeu

[*] Maracana

[*] Oude en nieuwe wembley

 

Genoeg aansprekende stadions, en favorieten bij heel veel fans

 

Schaalgrootte is idd een probleem, maar ik denk best dat er een markt voor is.

 

en , voor de echte ultimate bouwer, geen voetbalstadion maar :

 

Olympic%20Bird-Nest.jpg

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik had met de feestdagen een bouwpakket gevraagd, omdat ik dit vroeger zo leuk vond. Televisie kan me momenteel niet boeien en zocht iets voor de late avonduurtjes.

Heb 'm ook gehad.... een hele mooie boot uit de tijd van South en West, en gepriegel, geweldig !

 

Maar je wilt niet weten hoeveel moeite ik moest doen om aan de verf en lak te komen !!!! Die zit er namelijk niet bij, en de winkel van de bouwpakketten verkoopt deze ook niet.....

 

Nu is hij bijna klaar, en zoek weer een leuk ander model..... dus niet.....!

En aangezien ik mijn ondernemers-ei kwijt wil, was er binnen iets aan het broeien. og niet voor nu, maar toch al wel wat dingen uitgezocht, en weer even op de plank gelegd....

 

Komt ineens dit draadje voorbij..... ;D Nu vind ik voetbalstadions helemaal niks, maar het idee des te meer !

 

Down

Link naar reactie
  • 0

[*] San Siro

[*] Nou Camp

[*] Santiago Bernabeu

[*] Maracana

[*] Oude en nieuwe wembley

 

Genoeg aansprekende stadions, en favorieten bij heel veel fans

 

Werkelijk, het zegt mij helemaal niets... Ik kom niet verder dan de Kuip ivm de bioscoop die er vlak bij zit...

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

't Schijnt dat ik in Barcelona zit en dat ze daar een leuk stadion hebben dus je komt maar eens kijken. Best indrukwekkend stiekem, die dingen zijn écht groot. Biertje is van mij ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Verf: http://www.hobbyhuis.nl/index1.html

Humbrol, Revell, Tamya.

In Amerika heb je ook nog een aantal aanbieders van 'custom' kleurtjes, zoals House of Kolors en de bekende Candy Kolors (kan de naam even niet verzinnen).

 

Wat mij veel meer haalbaar en beter verkoopbaar lijkt, zijn kartonnen bouwplaten van stadions. Geen gekloot met verven, alles is al in kleur gedrukt.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

 

 

Wat mij veel meer haalbaar en beter verkoopbaar lijkt, is kartonnen bouwplaten van stadions. Geen gekloot met verven, alles is al i kleur gedrukt.

 

Dan haal je een beetje de essentie weg van die modellen denk ik ? Die kartonnen platen hadden we vroeger ook, maar lang niet zo tof. Knippen en plakken....

 

Revell verf wordt trouwens wel heel vaak aangeraden bij bouwpakketten.

Link naar reactie
  • 0

't Schijnt dat ik in Barcelona zit en dat ze daar een leuk stadion hebben dus je komt maar eens kijken. Best indrukwekkend stiekem, die dingen zijn écht groot. Biertje is van mij ;)

 

Kom graag langs hoor, maar met google maps tegenwoordig:

 

ga naar maps.google.com

type: nou camp en geef enter

 

Zie het gele mannetje links halverwege je scherm, sleep die naar een willekeurige straat rondom nou camp en laat hem daar los en je ziet het stadion al compleet gefotografeerd.

 

Heb toch liever dat biertje en de ramblas hoor, maar daarvoor moet er nog ff een opdrachtje extra binnenkomen ;D

Link naar reactie
  • 0

Winkel van een oud collega van één van mijn broers: (snapt u het nog?)

Bouwpakketten

 

Inleiding

De afdeling bouwpakketten is het stokpaardje van de winkel. We hebben ons best gedaan om 65 m² aan muurmeters vol te zetten met plastic bouwpakketten. Dit is ons aardig gelukt, al zeggen we het zelf. Dit heeft als resultaat dat we duizenden en duizenden verschillende bouwpakketten op voorraad hebben. Hiermee zijn wij één van de best gesorteerde winkels van het land.

ppk_bouwpakketten1.jpgppk_bouwpakketten2.jpg

 

Toebehoren

Omdat we zoveel plastics hebben, verkopen we ook heel veel toebehoren voor deze bouwpakketten. In met name de verven zijn we ook uitermate goed gesorteerd. We voeren Humbrol, Tamiya, Revell en Vallejo. We proberen zoveel mogelijk nummers daadwerkelijk op voorraad te houden, zodat u voor wat betreft de verfartikelen bij ons zelden misgrijpt.

 

Deze zit in Ede. In Den Bosch en Antwerpen weet ik er ook zo elk één te vinden. Die in Antwerpen is best groot. De hobby leeft dus nog wel alleen niet bij de grote ketens.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.