• 0

Nieuws en updates op je site

Hallo allemaal,

 

Voor de website die ik aan het ontwikkelen ben ben ik aan het nadenken over hoe ik gebruikers en geïnteresseerden kan informeren over de laatste ontwikkelingen van mijn site en dienst. Er zijn verschillende manieren om zulke berichtjes, bijvoorbeeld RSS, een weblog, Twitter of een combinatie van verschillende methodes. Alle opties hebben zo hun voordelen en hun eigen stijl. Een twitter-berichtje is bijvoorbeeld maar 140 karakters en dus kort en bondig. Een blog vind ik meer een soort verhaaltjes met eventueel ook relevant ander nieuws en een RSS-feed is een soort blog, maar ook via externe programma's benaderbaar.

 

Welke manieren gebruiken jullie (als jullie er al een gebruiken) om je bezoekers geïnformeerd te houden? En wat zijn jullie ideeën over de verschillende mogelijkheden van informeren?

 

Ik hoor het graag.

 

Groeten,

 

Jasper

www.xiblio.nl - online ledenadministratie

www.hardenoten.eu - Harde noten, partituren in beeld en geluid

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik mis een beetje een idee waar ik nu over aan het nadenken ben:

 

Een LinkedIn-groep waar al mijn klanten lid van kunnen worden en waarin ze op de hoogte gehouden worden van nieuwe producten, ontwikkelingen, nieuws, etc.

Verder daarin gebruik te maken van/kennis te maken met partijen waarmee ik zelf op projecten vaak samenwerk: projectontwikkelaars, installatiebedrijven, adviseurs, etc.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor elk bedrijf is dit anders. Ik doe het middels een doodsaai nieuwsysteem. Ik vertel alleen wat we ontwikkelen. Dat is wat ik belangrijk vind. Een hip marketingbedrijf zal juist weer aan twitter en weet-ik-veel-wat gaan. Kortom: Eerst je doel duidelijk formuleren voor we je kunnen helpen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

De dienst die ik probeer te verkopen is een soort ledenadministratie, dus mijn doelgroepen zijn verenigingen, stichtingen, e.d. groepen. In elk geval groepen mensen voor wie het handig is om makkelijk toegang tot elkaars gegevens te hebben en makkelijk contact met elkaar kunnen leggen d.m.v. e-mails aan subgroepen, bijvoorbeeld werkgroepen, commissie, raden, donateurs, etc.

 

Ik wil inderdaad wel een hippe site maken die dynamisch overkomt. Dat wil ik overbrengen door regelmatig aanpassingen te doen en verbeteringen aan te brengen aan de site/dienst. Ik denk er bijvoorbeeld ook aan om een forum aan de site te hangen waar gebruikers of geïnteresseerden hun ideeën en wensen achter kunnen laten zodat ik weet waar anderen aan denken. Ik kan wel vanalles bedenken, maar gebruikers komen misschien problemen tegen waar ik zelf niet aan gedacht heb.

 

Het moet dus een interactie worden tussen mij en mijn gebruikers/klanten. Mocht die interactie uitblijven dan heb ik zelf ook nog wel 1001 nieuwe ideeën voor aanvullingen en kan de dienst dus steeds verder uitbreiden. Maar het is de bedoeling mensen te prikkelen hun reactie te geven.

 

Hopelijk is het zo een beetje duidelijker waar ik aan denk.

www.xiblio.nl - online ledenadministratie

www.hardenoten.eu - Harde noten, partituren in beeld en geluid

Link naar reactie
  • 0

Het belangrijkste nieuws heb ikzelf 'plain en simpel' op de indexpagina in de rechterkolom staan.

Daarnaast heb ik op de site een tabblad Media. Hier staat, naast de persberichten, een rss feed van (jawel!) Sprout.

 

Overigens hoor ik vaak dat een nieuwsbrief ook nogt wel goed werkt.

Collega ondernemer is onlangs begonnen met het versturen van de nieuwsbrief via de post. Klinkt ouderwets, maar je wil niet weten hoeveel positieve reacties hij heeft gehad.

www.up2dateprojecten.nl | www.kenteken-daten.nl | SMS voting manager

 

Volg ons op Twitter: http://twitter.com/u2dp

 

Volvo 1800S: http://volvo1800s.up2dateprojecten.nl/

Link naar reactie
  • 0

Je kunt kiezen voor bedrijfsnieuws op de site voor het officiele deel (met RSS-feed) dan een blog op een deel van de site met wat informelere updates (dit werkt lekker om mensen een beetje betrokken te krijgen bij je bedrijf (mens-tot-mens) ipv bedrijf-tot-bedrijf (zoals persberichten).

 

Wij gooien vervolgens onze RSS feed via http://twitterfeed.com/ op Twitter (voor diegene die dat helemaal top vinden. Natuurlijk af en toe een nieuwsbrief naar klanten en een massale emailing (mailmerge) om wat specifieke dingen te melden naar klanten/relaties/prospects etc (allemaal andere andere berichten).

 

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.