Wakker worden

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen is voor mij de naarste uitspraak die ik ken, deze jongen hier is namelijk de personificatie van avondmens/nachtbraker.

Mijn dag begint om 5:30 (oef), en ik heb daarna een gruwelijk ritueel om op gang te komen.

Ik sta op...koffie..roken..koffie...douchen aankleden etc...koffie..roken..file..werk...roken..koffie...beginnen.

Dit Ritueel duurt 2/1/2 uur ongeveer, soms langer, soms korter ;D

Er zullen er vast meer zijn, dus wat is jullie megaritueel om wakker te worden?

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie

Ik ben ook nogal een avondmens... gelukkig ben ik verlost van de rituelen en vooral reistijden die ik in loondienst had, aangezien ik kantoor aan huis houdt.

 

In de ochtend begin ik niet al te vroeg, maar de dag is meestal wel lang genoeg om alles te doen dat ik van plan was - tot savonds laat bezig zijn vind ik geen probleem ;)

Link naar reactie

GAMEN, pc aan , 10 sites in snel tempo doorlezen.

www.gamers.nl

www.tweakers.net

www.nu.nl

www.volkskrant.nl

www.emerce.nl

3 tal forums

en dan, start ik VIETCONG op, en nog steeds geen eten , koffie gehad (en ik rook niet).

en laad mijn M16, of sniper rifle en ga even een 30 minuten knallen.

dan zet ik mijn soundsysteem open, liefst heavy harde muziek.

ga douchen, en stap zoals ik uit bed kwam met een enorme glimlach in de auto en vertrek aan een enerverende dag.

 

 

zen

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Mijn ritieel is IDENTIEK aan die van Niemandje en duurt dus 2,5 uur. Vaak vooraf gegaan aan het feit dat ik of helemaal niet slaap of even een uurtje wegdommel omdat het nachtbraken soms erg veel tijd vergt.

Maar ... ik heb beslist geen problemen met de tekst "goeiemorgen" .... wat mij betreft een prima tekst om de dag met een lach te beginnen. Die ik graag screaming out loud verkondig. Tot grote ergernis van mijn bedgenoot. Maar dat verzacht ik weer door hem elke ochtend een verse bak koffie met verse opgeklpte melk op bed te serveren om vervolgens snel weer naar beneden te rennen om zijn ochtendgemopper niet aan te horen ;D

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Hmm, ik heb het geluk dat ik tien minuutjes fietsen van m'n werk woon. In de zomer heb ik totaal geen moeite met opstaan en vertrek ik (als ik geen klanten hoef te bezoeken) met m'n zonnebril en korte broek richting kantoor. M'n slippertjes aan en ik voel me helemaal het mannetje, uiteraard wel na het nodige water over m'n kop gestrooid te hebben...

 

In de zomer begin ik (voor mijn doen) vroeg, uurtje of 8 en heb dan slechts één bakkie nodig om klaar te zijn met wakker worden...

 

Aan de winter wil ik voorlopig even niet denken, dat is voor mij altijd een hopeloze zooi! Ik mis dan de warmte, de zon, etctera. Dan doe ik er dus WEL 2 uur over... (iemand tips ;-)

Link naar reactie

Heb ooit een grappig artikel trouwens gelezen over het verschil van ochtend en avondmens. Het is in ieder geval genetisch en ook niet te veranderen. Ochtendmens ben je of je bent het niet.

Het onderzoek concludeerde dat een ochtendmens indien deze om 7 uur opstaat, volgens het bioritme inderdaad 7 uur heeft staan op de klok.

Een avondmens echter, als die om 7 uur opstaat, heeft de bioklok nog op 6 uur staan en het lichaam heeft een uur nodig om "wakker" te worden en te snappen dat het 7 uur is.

Was waarschijnlijk zo'n Margriet onderzoek, maar sinds die tijd ben ik de profeet om dit te verkondigen.

Nog een vraag trouwens over wakker worden, zijn jullie s'ochtend ook zo achterlijk als maar kan? Ik heb namelijk niveau visstick en kan volgens mij niet eens tot 10 tellen s'ochtend ::)

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie

Het onderzoek concludeerde dat een ochtendmens indien deze om 7 uur opstaat, volgens het bioritme inderdaad 7 uur heeft staan op de klok.

Een avondmens echter, als die om 7 uur opstaat, heeft de bioklok nog op 6 uur staan en het lichaam heeft een uur nodig om "wakker" te worden en te snappen dat het 7 uur is.

 

Hmm.. als ik het zo lees duur het een uur voor je doorhebt dat het 7 uur is. Het nadeel is dat het na dat uur alweer 8 uur is, dus je blijft de hele dag bezig met realiseren?

Link naar reactie

 

Hmm.. als ik het zo lees duur het een uur voor je doorhebt dat het 7 uur is. Het nadeel is dat het na dat uur alweer 8 uur is, dus je blijft de hele dag bezig met realiseren?

 

Hehe die kon ik verwachten ;)

 

Denk dat ze er mee bedoelen dat je een uur nodig heb om wakker te worden. Als nachtklokmens zijnde maakt het bij mij namelijk niet uit of ik nu op tijd naar bed (uurtje of 21.30) ga of gewoon naar bed ga (uurtje of 23.30) gaar ben ik evengoed wel.

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

's morgens een guppy ... tsja dat was geen probleem toen ik nog in Den Haag werkte en voor "blij" in de tram kon zitten naar mijn werk.

Ik MOET echt goed wakker zijn 's morgens. Er rijden zoveel debielen op de weg en 1 tot 1,5 uur in de auto zitten daar heb ik echt mijn open ogen voor nodig. Alhoewel ik soms in de file wel de neiging heb om in slaap te vallen :-\

Vandaar dus mijn slow start met koffie, sigaretten, douchen, nog meer koffie en sigaretten en nóg een keer douchen omdat ik vergeten ben of ik dat nu wel of niet al heb gedaan.

 

Maareh die Margiret theorie spreekt mij wel aan. Als ik om 4 uur naar bed ga en om 6 uur weer op moet staan, maar vervolgens duurt het een uur voordat ik besef dat het 6 uur is ... think pink ... dan heb ik dus 3 uur geslapen 8)

Lang leven de "ontkenningsfase" ... .thx to Margriet !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik MOET echt goed wakker zijn 's morgens. Er rijden zoveel debielen op de weg en 1 tot 1,5 uur in de auto zitten daar heb ik echt mijn open ogen voor nodig. Alhoewel ik soms in de file wel de neiging heb om in slaap te vallen

 

Haha, grappig, ik ben zeker niet echt ad-rem 's ochtends, maar als er één ding is 5 minuten nadat ik m'n bed uitgekomen ben is het autorijden, dat gaat helemaal automatisch...

 

Maar goed, dat zal wel meer te maken hebben met het verschil man/vrouw dan het verschil ochtendmens/avondmens (hmmm, beetje oppassen dat ik nu niet 16 kneusjes aan m'n kont krijg ;-)

Link naar reactie

Dat gaar zijn ongeacht bedtijd ken ik wel ja. Neem je je een keer voor fris op te staan, ga je om 10 uur naar bed, ben je de volgende dag alsnog een wrak.

 

Inmiddels heb ik door dat ik net zo goed om 2 of 3 uur kan gaan slapen als ik om 8 uur smorgens iets moet doen. De koffie smaakt alleen beter na weinig slaap ;)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Maar goed, dat zal wel meer te maken hebben met het verschil man/vrouw dan het verschil ochtendmens/avondmens (hmmm, beetje oppassen dat ik nu niet 16 kneusjes aan m'n kont krijg ;-)

 

Alleen al om het feit dat je de discussie opengooit ... alvast een reus om je in te dekken ;D

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

 

Haha, grappig, ik ben zeker niet echt ad-rem 's ochtends, maar als er één ding is 5 minuten nadat ik m'n bed uitgekomen ben is het autorijden, dat gaat helemaal automatisch...

 

Maar goed, dat zal wel meer te maken hebben met het verschil man/vrouw dan het verschil ochtendmens/avondmens (hmmm, beetje oppassen dat ik nu niet 16 kneusjes aan m'n kont krijg ;-)

 

Ok ik steun je ook wel ;)

Kunnen we meteen naar de volgende vraag gaan. Wat zijn vrouwen eigenlijk in godsnaam aan het doen in de auto? Ik zie ze alle kanten opgaan, van alles doen, behalve autorijden ???

Niet dat alle mannen zo lekker bezig zijn, maar 8 van de 10 keer als er een auto voor me rare slinger maakt zit er of een oudere van dage achter het stuur, of een vrouwelijk persoon.

Ik zal niet doordraven en begin alvast te rennen en schutting te zoeken ;D

 

Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link naar reactie

Ja, zoals bij alles in het leven kunnen vrouwen 10 dingen tegelijk in de auto. Ze geven het kind een koekje, bellen tegelijkertijd de oppas en doen ook nog even wat lipgloss op, want daar hadden ze in de badkamer geen tijd voor.

Ondertussen rijden za van A naar B en gaat het nog goed ook. Bij mannen gaat dat meestal wat minder. Zodra hun mobieltje afgaat, zie je ze (in het positieve geval) bijna tegen de vangrail ingaan, omdat ze het groene knopje op hun te kleine mobieltje zoeken. In het negatieve geval nemen ze de helft van de rijbaan van hun medeweggebruiker in beslag en zijn ze nog verontwaardigd ook als je er wat van zegt.

Ik rij zelf liever niet in de vakantieperiode. Het is dan wel wat rustiger op de weg, maar je kan zien dat er dan veel mensen op pad zijn die maar een keer per maand de auto buitenlaten. Die kijken dus nooit in hun spiegels (zelfs niet als ze er een sleurhut achter hebben hangen). ;D

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

zijn ze nog verontwaardigd ook als je er wat van zegt.

 

Sterker nog .... ze wijzen naar hun voorhoofd en zeggen dan

 

Wat zijn vrouwen eigenlijk in godsnaam aan het doen in de auto? Ik zie ze alle kanten opgaan, van alles doen, behalve autorijden ???

 

Nou ... wat denk je ... uitwijken voor bellende mannen natuurlijk !!!!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Nou ... wat denk je ... uitwijken voor bellende mannen natuurlijk !!!!

 

Tsjemig, ik proef hier een conspiratie (is dat een Nederlands woord btw) tussen molecuultje en kermie om alle mannen in een klap belachelijk te maken. Ik vind het maar belachelijk...

 

Maar goed, gelukkig zit ik in de zomer (bijna) nooit in een auto, en op de motor bellen doe ik niet (tzou wat wezen zeg, ik zie mezelf al rijden: helm aan me stuur want ik heb helaas geen draadloos iets, dus die helm moet af, telefoon aan me oor, andere hand aan het gas, en maar schreeuwen dat dat lawaai rijwind is, nee hoor, mij niet gezien).

 

In het negatieve geval nemen ze de helft van de rijbaan van hun medeweggebruiker in beslag en zijn ze nog verontwaardigd ook als je er wat van zegt

Hmm, dat gaat gelukkig ook niet op, zou wel grappig wezen, met een motor anderhalve rijbaan innemen...

 

Grrr... >:(

 

 

;D ;D

 

 

Link naar reactie

Oke, ik blijf even doorgaan over het verkeer. Ik zit zo vaak op de weg dat het onderwerp me nogal bezighoudt (dat hadden jullie al wel begrepen zeker).

Wat motorrijders betreft: daar heb ik een zwak voor. Het komt vaak voor dat ik in de file zit en dan heb je zo'n motorrijder die probeert tussen die stilstaande auto's te rijden. Dat vind ik altijd eng, omdat ik weet dat er zo veel debielen zijn die niet in hun spiegels kijken. Als ik er een langs zie komen dan ga ik altijd een beetje opzij om plaats te maken en dat vinden ze dan heel aardig. Vaak krijg je dan een handzwaai als bedankje. Nou, dat vind ik dan leuk. Dan merk je dat we af en toe op de weg toch nog een beetje beschaafd kunnen zijn. In de file heb ik ook vaak medelijden met vrachtwagens. Dan zit ik op die propvolle A16 die nog 2 jaar rampzalig zal blijven helaas. Komt er zo'n vrachtwagen op de invoegstrook en die heeft echt geen ruimte om erbij te komen. Dan vind ik het heerlijk om hem een plekje te geven en even met mijn grote lichten te zwaaien dat hij ertussen mag. Dat vinden ze meestal ook heel cool en dan krijg je een bedankje met hun knipperlichten. Verklaar me maar voor gek, maar dat vind ik dan aardig. Ik heb verder toch niets te doen in die file. ;D

Je reis naar de toekomst wordt een succes als je alleen die dingen uit het verleden meeneemt die je positieve energie geven. Michael Lewis, 2000.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik rijd sowieso altijd op rijstrook links, dus zal van invoegers niet zoveel last hebben.

 

Maar toch ....

 

Vrachtwagens laat ik écht niet voor me. Belemert mijn uitzicht in de file! Bovendien maak ik veel te vaak mee dat ze de "macht van de sterkste" gebruiken en zal het niet de eerste keer zijn dat ze mij eerder "wegduwen" dan op hun beurt wachten. En JA ... ik weet dat voor hen optrekken, remmen, accelereren (in willekeurige volgorde) niet zo 1-2-3 een "handeling is" (kom uit een truckersfamily you know).

 

Mortorrijders: die wil ik sowieso niet in mijn buurt hebben, dus daar ga ik graag voor uit de weg. Of door nóg meer gas te geven, óf door tegen de vangrails aan te hangen. Motorrijders vind ik vaak nog onvoorspelbaarder (is vast geen Ollands), dan mannen die niet kunnen telefoneren als ze achter het stuur zitten (behalve dan als ze in de file staan, dan gaat het meestal wel goed). ;D

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Als ik er een langs zie komen dan ga ik altijd een beetje opzij om plaats te maken en dat vinden ze dan heel aardig. Vaak krijg je dan een handzwaai als bedankje. Nou, dat vind ik dan leuk. Dan merk je dat we af en toe op de weg toch nog een beetje beschaafd kunnen zijn

Op een of ander forum voor motorrijders waar ik ook wel eens kom, zouden de volgende 10 berichten gevuld zijn met het smiley wat we hier ook wel toe zouden kunnen voegen: worshippy.gif

 

Wat betreft die vrachtwagens, ik doe hetzelfde, als ik die gasten er niet tussenlaat, ben ik echt niet sneller op me werk...

 

En Kermie: die onvoorspelbare motorrijders, dat zijn vast de Ducati Monsters of de R1's onder ons, daar associeer ik me ook niet graag mee... ;)

 

Nee dat is Engels voor bumperkleven en twee blauwe plekken op je billenq

Toch heb je wel humor :)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.