• 0

familielid laten meewerken?

Ik ben van plan om vanaf de opening van mijn zaak mijn moeder te laten meewerken voor sowieso een aantal jaren, zij wil dit erg graag en hoeft hier verder geen salaris voor. Hoe werkt dit eigenlijk belastingtechnisch? is het toegestaan om familieleden zonder salaris en/of vast dienstverband te laten meewerken in de zaak? ik kan hier zeer weinig over vinden >;(

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is er een echte arbeidsverhouding? Op salaris na dan?

 

er is geen sprake van een formele arbeidsverhouding en ze krijgt ook geen salaris, ze doet wel dezelfde taken als mijn ''formele'' personeelsleden maar dus wel min of meer als vrijwilliger want ze hoeft er geen geld voor.

Op de website van de belastingdienst kan ik hier ook niks over vinden, alleen over het meewerken van partners.

Link naar reactie
  • 0

 

Heitje voor karweitje want als je kan aantonen dat je famillie lid bent mag dat. Dat is een aparte regeling

 

Een 0 uren contract kan je nemen 8) Tevens kan je ze dan een financiele vergoeding geven (maar dat zou ik een envelop doen en onder de tafel geven) ZWART dus. 8)

Link naar reactie
  • 0

Is het mee laten werken van een direct familielid zoals je moeder niet hetzelfde als het mee laten werken van de partner?

 

Dan heb je, afhankelijk van het aantal meegewerkte uren, recht op een aftrekpost van max. 4% van je winst waardoor je dus minder belasting hoeft te betalen.

 

Ik dacht dat dit ook voor kinderen en andere familieleden gold..??

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Is het mee laten werken van een direct familielid zoals je moeder niet hetzelfde als het mee laten werken van de partner?

 

Dan heb je, afhankelijk van het aantal meegewerkte uren, recht op een aftrekpost van max. 4% van je winst waardoor je dus minder belasting hoeft te betalen.

 

Ik dacht dat dit ook voor kinderen en andere familieleden gold..??

 

Karen

 

Voor mijn gevoel lopen er nu een aantal zaken door elkaar. Die aftrekpost van max. 4% (Meewerkaftrek) geld m.i. voor de fiscale partner.

Daarnaast bestaat er nog een regeling voor meewerkende kinderen (familieverhouding), maar dit heeft meer te maken met het ontbreken van een arbeidsovereenkomst. Men moet dan toch de loonbelasting en premies betalen, echter met een administratieve vereenvoudiging.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.