• 0

Is een fax tegenwoordig nog noodzakelijk,alles gaat toch per email?

Hallo,

 

Ik vraag me af of een fax tegenwoordig nog echt nog noodzakelijk is.

 

Dit vroeg ik mezelf af omdat ik bezig ben om voor mezelf te gaan starten in de handel.

 

Aangezien ik vanuit huis ga werken en geen extra telefoonlijn heb kan ik niet zomaar een fax aansluiten.

Nu zat ik dus te denken om mezelf aan te melden bij een bedrijf als eFax om faxen te verzenden en te ontvangen via email.

 

Op gegeven moment zat ik me te bedenken of een fax nu echt wel nodig is,alles gaat toch gewoon per mail.

 

Graag jullie adviezen of een fax nu wel of niet noodzakelijk .

 

Alvast hartelijk dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Faxen ontvangen per mail is ideaal. Soms is een fax wel erg handig, gewoon om te verzenden. Denk aan organisaties die gewoon een handtekening willen hebben onder een contract etc. Dat kan echter op je gewone telefoonlijn aangezien die alleen bezet is als je aan het verzenden bent.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Faxen ontvangen per mail is ideaal. Soms is een fax wel erg handig, gewoon om te verzenden. Denk aan organisaties die gewoon een handtekening willen hebben onder een contract etc. Dat kan echter op je gewone telefoonlijn aangezien die alleen bezet is als je aan het verzenden bent.

 

Hartelijk dank voor de reaktie.

Ik denk niet dat ik een fax op mijn telefoonlijn kan aansluiten,heb namelijk een abonnement van Ziggo.

 

Link naar reactie
  • 0

Grote bedrijven werken nog steeds veel met fax. Bij alle nederlandse leveranciers in diverse branches heb ik alles via FAX gedaan, het wordt toch wel een beetje van je verwacht als bedrijf dat je een fax hebt, ook al ben ik zelf van mening dat email een stuk handiger/beter is.

 

Klopt, ik krijg al mijn grote(re) opdrachten van overheid, grote industrie, accountantskantoren etc. gewoon per fax toegestuurd.

E.e.a. voorzien van handtekening, firmastempel etc.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Scanner is dan wellicht een oplossing? Je hebt namelijk ook mail2fax oplossingen. De andere kant op dus. Je mailt dan je scan naar 003112345689@mail2smsprovider.com/.nl en daarmee wordt de mail als fax verzonden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal dan eens even gaan kijken naar mail2fax oplossingen.

 

Tot op heden heb ik een oplossing gezien via eFax en Xoip.

 

Het voordeel van eFax is dat ik een regio nummer als 0180-...... kan nemen voor

 

Bij Xoip kan ik een 084-.. nummer nemen,zelf vind ik dat niet echt professioneel staan.

 

Wat zou jullie advies zijn in deze kwestie?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een eFax free account, ik vond een link online waar je hem kunt aanvragen http://fax.koekjes.net/

Je kunt dat een PDF printer installeren en je kunt dit prima gebruiken. Je krijgt dan een 084 nummer.

 

Tot nu toe gaan komen veel contracten per fax binnen, maar aangezien we tot nu toe bijna 3 jaar zonder problemen zaken doen, stappen we binnenkort over op een vinkje onder een online contract op een extranet. Is wat makkelijker voor nieuwe klanten en klanten met een uitbreiding. Anders blijf je steeds tekenen.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Je kan toch gewoon bij Ziggo een 2e lijn erbij vragen en een fax aansluiten. Is geen enkel probleem hoor. Je hebt zelfs printer/copier/scanner/fax combinaties zodat je alles in 1 apparaat bij je PC hebt.

 

http://www.ziggo.nl/producten/telefonie/vragen zegt hierover:

Kan ik een tweede lijn krijgen?

Ja, een tweede lijn is mogelijk. Dit kost slechts € 5,95 per maand. Hierbij krijg je een apart telefoonnummer. Hierop kun je bijvoorbeeld een fax aansluiten.

Link naar reactie
  • 0

Je kan toch gewoon bij Ziggo een 2e lijn erbij vragen en een fax aansluiten. Is geen enkel probleem hoor. Je hebt zelfs printer/copier/scanner/fax combinaties zodat je alles in 1 apparaat bij je PC hebt.

 

Yup, heb ik ook gehaald, Kleine all in one kleuren laser met fax. Was laatst nog in de aanbieding bij office centre voor 249, koopje (heb er zelf helaas een stuk meer voor betaald).

Link naar reactie
  • 0

Helaas heb ik mijn fax in de winkel achter gelaten (logisch ook)

Je wilt niet weten hoe erg ik dat rot ding de laatste maanden gemist heb.....Je gebruikt hem vaker dan je denkt !

 

Ik had trouwens daar een (hele oude) 2 in 1 staan : Telefoon en fax inéén. Wanneer de telefoon overging, wachtte je twee "rinkels". Was het een fax, dan kwam de fax, anders was het de gewone telefoon. Werkte op zich prima hoor !

 

Die 3-in-1 apparaten werken allemaal wel, mijn ervaring is alleen dat ze duur in gebuik zijn, bijvoorbeeld kleine cartridges en inkt voor copiëren, en dat ze mega snel kapot zijn....

 

Down

Link naar reactie
  • 0

Helaas heb ik mijn fax in de winkel achter gelaten (logisch ook)

Je wilt niet weten hoe erg ik dat rot ding de laatste maanden gemist heb.....Je gebruikt hem vaker dan je denkt !

 

Ik had trouwens daar een (hele oude) 2 in 1 staan : Telefoon en fax inéén. Wanneer de telefoon overging, wachtte je twee "rinkels". Was het een fax, dan kwam de fax, anders was het de gewone telefoon. Werkte op zich prima hoor !

 

Die 3-in-1 apparaten werken allemaal wel, mijn ervaring is alleen dat ze duur in gebuik zijn, bijvoorbeeld kleine cartridges en inkt voor copiëren, en dat ze mega snel kapot zijn....

 

Down

 

Dat ding wat ik gekocht heb doet het best goed moet ik zeggen en werkt met toners (kleuren laser), daarnaast scannen naar mail, etc, alles wat die dure cannon machines ook kunnen eigenlijk en nog geen problemen mee gehad. Enige nadeel is dat dit ding maar een lade heeft en ik dus de hele tijd handmatig A4 labels voor TNT zit in te voeren :P

Link naar reactie
  • 0

Je kant toch vrijwel altijd een extra papierbak halen?

Wel ff gevraagd, maar dat was niet mogelijk volgens oc (ik weet het, niet zomaar van uit gaan, maar had geen zin/tijd om er tijd aan te besteden), dus heb ik gewoon een 2e laser printer gekocht. Dit keer een die alleen zwart-wit doet (en ik vervolgens niet gebruik omdat zodra ik wil printen de mypost website crashed als ik die printer wil gebruiken :D).

Link naar reactie
  • 0

ik vind faxen meer en meer uit de tijd.

met de tijd van scannen en mailen is faxen voor mij echt iets wat je nog schijnt te moeten hebben om...? Om te hebben.... Ik heb een faxnummer en komt gewoon binnen via e-mail. heerlijk, scheelt ook weer papier. voor de incidentele keer dat ik wel iets moet faxen heb ik een xoip account. professioneel? wie kijkt nu naar het nummer wat op een fax staat en hecht daar dan ook nog een waarde oordeel aan?

ik zou de moeite niet doen om er een lijn voor aan te sluiten. gemak dient toch de mens? :)

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

ik vind faxen meer en meer uit de tijd.

 

Helemaal mee eens!

 

Ik heb een printer die kan faxen maar hij kan ook scannen en dat als PDF e-mailen. Wie heeft er dan nog een fax nodig? Een analoge lijn heb ik ook niet. Faxen kan ik dus niet, en wil het ook niet.

Ik heb een aantal leveranciers die per se per fax besteld willen hebben. Dat gaat dus per PDF over e-mail. Koste wat moeite maar ze accepteren het. (zodra ze dar uitprinten is het resultaat het zelfde) Anders kan ik niet bij ze bestellen en verkoop ik wel de producten van de concurrent.

Sommige leveranciers doen wel arrogant maar ze willen best graag verkopen over het algemeen.

 

Klanten mogen ook e-mailen kunnen ze dat niet, verkoop ik ze een all-in-one zodat ze kunnen scannen en direct e-mailen. :P

Link naar reactie
  • 0

Is het niet zo dat berichten via sms en email wettelijk geldig zijn? Waardoor een Fax overbodig zou zijn geworden?

 

Voor het praktische gedeelte gebruiken veel bedrijven het nog.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Hallo Richard,

 

 

Ik vraag me af of een fax tegenwoordig nog echt nog noodzakelijk is.

Graag jullie adviezen of een fax nu wel of niet noodzakelijk .

 

 

Naar mijn mening, maar zie daarvoor ook de voorgaande posters, is het wel nodig.

Bij wijze van oplossing voor het ziggoProbleem kun je gebruik maken van een online dienst hiervoor.

 

Ik geef je maar even een "eersteDeBeste" googleTreffer:

http://www.combell.com/nl/fax/faq/

Je krijgt dan een nummer uit je eigen regio.

 

Maar inderdaad kun je ook met Ziggo vast wel iets regelen.

Lees dan dit even:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?s=0458f672a4383d24ae14e86a216fbbb0&t=9592

 

 

Succes.

Mvrgr

 

 

Liset Karman

 

Voorzitter van Stichting Witte Mus, een ANBI stichting die zich in zet voor het in Nederland van de rode lijst halen van de huismus. Onder anderen door de biotopen van de Huismus te herstellen, maar ook door adviezen aan LNV en particulieren, en door de eigen kolonie Huismussen in stand te houden.

Link naar reactie
  • 0

met Efax kun je toch ook sturen? is bovendien gratis. Voor noodgevallen kun je dan via de gewone lijn nog faxen. zo hou je de kosten laag en ben je van alle gemakken voorzien. Deze constructie denk ik ook toe te gaan passen

 

groeten

Peter

 

Faxen ontvangen per mail is ideaal. Soms is een fax wel erg handig, gewoon om te verzenden. Denk aan organisaties die gewoon een handtekening willen hebben onder een contract etc. Dat kan echter op je gewone telefoonlijn aangezien die alleen bezet is als je aan het verzenden bent.

 

Hartelijk dank voor de reaktie.

Ik denk niet dat ik een fax op mijn telefoonlijn kan aansluiten,heb namelijk een abonnement van Ziggo.

 

Link naar reactie
  • 0

Iedereen hartelijk dank voor de reakties en voor het meedenken.

 

Ik zie dat de meningen ook een beetje verdeeld zijn.

 

Aangezien ik net ga starten en nog niet weet of ik veel gebruik ga maken van een fax ga ik in eerste instantie voor een account bij XOIP.

 

Zowiezo kan ik dan faxen ontvangen en eventueel ook versturen,en dit alles via email.

 

Mocht het zo zijn dat ik regelmatig gebruik ga maken van het faxen,dan zal ik overwegen om een fax aan te schaffen.

 

Groeten,

Link naar reactie
  • 0

Fax is inderdaad een medium wat stervende is, maar het is zeker nog niet dood.

Investeren in nieuwe fax apparatuur lijkt me niet verstandig. Het nemen van een e-fax oplossing is dus een goed alternatief.

 

Veel van onze klanten hebben uit het verleden nog een faxnummer. Vaak zijn dit bedrijven die destijds een ISDN lijn hebben aangeschaft en nu de overstap maken naar een VoIP oplossing. Deze nummers staan vaak ook nog op het briefpapier en visitekaartjes.

 

In 9 van de 10 gevallen wil men enkel nog faxen ontvangen. Vaak zijn het (overheids) instellingen die enkel een order bevestiging per fax willen doen. In zo'n geval is het dus wel handig als je faxnummer werkt!

 

Een recent voorbeeld van een van onze klanten is UPS die enkel het invoer document per fax toestuurt. Vervolgens heeft de klant het fax-naar-pdf bestand afgedrukt, ondertekend, ingescanned en terug gemaild. Dit was voor UPS prima.

 

Maar om on-topic te blijven:

 

Wat te doen met FAX?

 

Scenario 1: U heeft al een faxnummer...

 

[*]Investeer niet in nieuwe fax hardware, verhuis het nummer eventueel naar een VoIP aanbieder die Fax-naar PDF aanbied.

[*]Plaats het faxnummer niet meer op nieuw drukwerk etc, zo kan u starten met het uitfaseren van het faxnummer.

[*]Informeer bij uw zakelijke contacten of u documenten per mail aan kan leveren. (na wat navraag kan dit bijna altijd, en kost vaak minder tijd en geen telefoontikken)

[*]Indien gewenst kan u het faxnummer nog wel plaatsen op uw website, hier is het later makkelijk van te verwijderen.

 

Scenario 2: U gaat starten en twijfelt over een faxnummer...

 

[*]Indien enkel inkomende fax voor u voldoet, neem dan een e-fax dienst, vaak kan u naast uw telefoonnummer voor een laag bedrag een extra nummer inclusief Fax-to-Mail dienst nemen. Bij MKB Voice kost dit € 2,95, maar er zijn ook aanbieders die gratis diensten aanbieden (Let op: bij gratis diensten heeft u vaak geen garanties dat het nummer blijft bestaan, dus let op met publicatie van dergelijke nummers)

[*]Let op waar en hoe u het faxnummer communiceert, zoals in Scenario 1 is het plaatsen van het faxnummer op de website vaak de beste oplossing.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.