• 0

zzper in de beveiligingsbranche.

Een goedenavond iedereen,

 

Ik ben van plan om binnen 6 maanden als zzper in de beveiligingsbranche aan de slag te gaan.

Heb vele vragen want ben op het gebied van ondernemen toch wel 'groen'.

Ben dan ook bang dat ik over sommige zaken helemaal vergeet na te denken.

 

Zover ben ik;

 

Starterskapitaal vrijwel niet mogelijk, maar starterssubsidie zou wel fijn zijn als back-up.

Waar/hoe kan je dat aanvragen?

 

Heb een domeinnaam aangevraagt en ga morgen naar de kvk.

Hier wil ik mij gelijk inschrijven mits het mogelijk is om mij pas later bij de belasting te registreren.

 

Daarna komt het vergunningaanvragen aan bod.

Als ik het goed begrijp moet je dan al 3 opdrachtgevers hebben.

Dit vind ik toch wel moeilijk want zelf zou ik pas in zee gaan met iemand die zijn bedrijf al op orde heeft.

Wilde daarom bedrijven gaan aanschrijven.

Hier ben ik dus echt niet goed in.

Weten jullie een paar goede sterke zinnen?

En wanneer is het goede moment om bedrijven aan te schrijven?

Dit is natuurlijk een erg belangrijk punt.

 

Zijn er nog meer aspecten waar ik rekening mee moet houden?

 

Ook heb ik het aanbod gekregen om parttime in loondienst bij een werkgever te komen werken.

Zelf lijkt mij dat een erg goede optie, want dan komt er altijd geld binnen.

Is dit belastingtechnisch ook interessant en hoe zit het dan met verzekeringen?

 

Welke verzekeringen moet je nog meer erbij afsluiten?

Hoe doe je dat qua pensioen?

 

U merkt, vele vragen van mijn kant en ik hoop echt dat u mij kunt helpen.

 

Hartelijk dank,

Debby.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Debby,

 

is het bij de KvK allemaal goed gegaan en heb je daar nog wat handige tips gekregen?

Ik werk vorig jaar goed ondersteund bij het starten van mijn bedrijfje.

 

 

 

Misschien kun je dan in dezelfde huisstijl flyers maken en deze rondbrengen bij bedrijven in de omgeving.

 

 

Groeten,

Martijn

VK.Internet Solutions :: Webhosting, Domeinregistratie, Online Backup, Webdesign, Systeembeheer - http://www.vkis.nl

Link naar reactie
  • 0

Bij de kvk niet echt wijzer geworden.

Bij elke vraag werd ik naar de website verwezen en een startpakket hadden ze niet.

Deze week dus maar even in Amsterdam bij de kvk langs.

Hopelijk krijg ik daar meer informatie.

 

Flyers?

Hmmm zelf niet over nagedacht maar hou ik zeker in mijn achterhoofd.

 

meer tips misschien?

Dingen waar jezelf tegen aan bent gelopen?

 

Alvast bedankt,

Debby

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op een ochtend geweest op een doordeweekse dag (uit m'n hoofd een dinsdag).

Dat pakte goed uit, het was erg rustig dus ze hadden redelijk de tijd voor me.

 

Op een drukke dag krijg je echt de minimuminformatie en daarmee af.

 

Belangrijk is een goede uitstraling naar buiten, briefpapier, visitekaartjes, mogelijk die flyers.

Ik doe dat allemaal zelf, maar soms is het goed om er een derde naar te laten kijken. Of zelf erg kritisch kijken uit oog van de potentiele klant.

VK.Internet Solutions :: Webhosting, Domeinregistratie, Online Backup, Webdesign, Systeembeheer - http://www.vkis.nl

Link naar reactie
  • 0
Ook heb ik het aanbod gekregen om parttime in loondienst bij een werkgever te komen werken.

Zelf lijkt mij dat een erg goede optie, want dan komt er altijd geld binnen.

Is dit belastingtechnisch ook interessant en hoe zit het dan met verzekeringen?

 

Als je part time in loondienst komt blijf je in ieder geval gedeeltelijk onder de loondoorbetalingsverplichting van de werkgever en sociale verzekeringswetten vallen. Ook kan er - afhankelijk van de CAO - sprake zijn van gedeeltelijke pensioenopbouw.

Als 70% van dat part time salaris in principe (al dan niet in combinatie met het inkomen van je partner) voldoende is, spaar je jezelf in ieder geval een dure arbeidsongeschiktheidsverzekering uit. Zorg dan echter wel dat je een goede WIA-aanvullingsverzekering hebt zodat je in geval van langdurige of permanente arbeidsongeschiktheid ook echt 70% van je part time salaris krijgt (of kies voor de luxere variant van 80%)

Welke verzekeringen moet je nog meer erbij afsluiten?

Als ZZP-er in de beveiligingsbranche in ieder geval een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. En dat is voor jouw beroep nog best lastig. Uiteraard moet je beschikken over vergunningen en een onberispelijke staat van dienst, maar dan nog is de spoeling dun. Zo bieden veel verzekeraars in het geheel geen dekking voor personenbeveiliging en evenementenbewaking. Alleen voor zuivere objectbewaking zijn de mogelijkheden ruimer, zolang je maar geen hondenbewaker bent....

 

En om het feest helemaal compleet te maken bieden veel bestaande bedrijfsverzekeringen geen dekking voor onderaanneming door ZZP-ers. M.i. is dat toch wel het eerste om na te kijken: als je als ZZP-er gewoon meeverzekerd bent - of kunt worden op de aansprakelijkheidsverzekering van je opdrachtgever ben je snel klaar, en kost het je wellicht zelfs helemaal niets. Als dat niet mogelijk is of blijkt zul je zelf voor iets moeten gaan kijken, en dat zal best lastig blijken. Laat je daarbij in ieder geval bijstaan door een goede adviseur die - als de eerste of de huisverzekeraar niet wil - voldoende alternatieven kan benaderen.

 

Hoe doe je dat qua pensioen?

Voorlopig als ondernemer even helemaal niets. Volgend jaar in overleg met de boekhouder kijken of een FOR en/of bancaire lijfrente (banksparen) al interessant is.

Als sprake is van partner en/of kinderen en/of koopwoning dan wel even kritisch kijken naar de nabestaandenvoorzieningen: want door het part time ondernemerschap neemt dat ook pro rata af. Een aanvullende overlijdensdekking is dan wenselijk en qua kosten hoef je dat zeker niet te laten (paar tientjes per maand)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Kijk, dit is nog eens informatie.

Zal dat dus goed moeten uitzoeken.

Misschien dan toch maar er aan denken 3 dagen bij werkgever te gaan werken ipv 2 dagen.

Ik ben alleen dus pensioen kan ik dan even laten zitten.

Hartelijk dank.

 

Meer goede adviezen?

Link naar reactie
  • 1

Een goedemiddag,

 

Ik ben in juli gestart met mijn eigen bedrijf.

Heb nu mijn eigen nd nummer, uniform, website enz.

Qua verzekeringen is het wel lastig.

Kost toch wel erg veel geld.

Ben nog op zoek naar een geschikte arbeidsongeschiktheidsverzekering want vond deze bij interpolis te duur.

Heb wel een bedrijfsaansprakelijkheids en een rechtbijstandverzekering bij bovenstaande afgesloten.

 

In de maanden juli en augustus erg druk gehad.Hierdoor een buffer kunnen opbouwen.

In de wintermaanden is het nml een stuk rustiger.

 

Ik verhuur mij merendeel voor objectbeveiliging en evenementen.

 

Zal blij zijn als het weer evenemententijd is.

 

Heb nu inmiddels 6 opdrachtgevers.

 

Tevens ben ik mij ook gaan richten op hondenbeveiliging.

Zal volgend jaar hopelijk gecertificeerd zijn.

 

Bedankt voor de interesse.

 

m.v.g Debby

Link naar reactie
  • 0

Dat is mooi, Ik neem aan dat het gedeelte van de hondenbrigade moeilijk te verzekeren is en de evenementen zijn uitgesloten.

Wij zijn 99% gericht op de hondenbranch en hebben het druk gehad, heb je al veel ervaring met het africhten van honden of leek het je wel leuk om erbij te gaan doen?

Link naar reactie
  • 0

Naar mijn weten ben ik gewoon verzekerd voor evenementen, want heb aangegeven dat dit mijn werkzaamheden zijn.

Ben er laatst wel door iemand op geattendeerd dat ik dit moet laten nakijken.

Lijkt mij erg vreemd als ik hier niet voor verzekerd ben terwijl ik heb aangegeven daarvoor verzekerd te willen zijn.

 

Heb weinig ervaring op het gebied van hondenbeveiliging, ben een groentje op dat gebied.

Wel een groentje die gek is van honden en al heel lang met honden wil werken.

Heb een groene hond, waar ik rustig aan mee train.1x per week.

Dit zo en zo omdat de vorige eigenaar er teveel druk op heeft gelegt.

 

Het is moeilijk te verzekeren, maar het kan wel.

Laatst er over gehad met een opdrachtgever die hondenbeveiliging doet.

In de tijd dat ik en de hond er klaar voor zijn gaan we er wat meer achter aan qua verzekeringen.

 

Er is inderdaad veel werk op dit gebied.

Is mede een reden dat ik de keuze heb gemaakt, maar ook dat ik dan altijd een backup bij mij heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.