• 0

Ltd: Annual Accounts en Dormant Company

Beste lezers en experts van dit forum,

 

Ik heb de afgelopen twee dagen de tijd genomen om alle onderwerpen aangaande Ltd´s tot mij te nemen. Veel belangrijke informatie gelezen. De voordelen waren mij bekend (ik heb al bijna een jaar een Ltd). De nadelen voor een groot deel ook.

 

Waar ik nog onvoldoende informatie over heb kunnen vinden, is het volgende:

 

Annual accounts

Volgens de aanbieder van mijn Ltd is het noodzakelijk ieder jaar een Annual Return en een Annual Accounts in te leveren bij de Companieshouse. De Annual Return is niet zo´n probleem (hier heb ik een standaardformulier voor gekregen). De Annual Accounts brengen wat meer problemen met zich mee. Is hier een standaardformulier voor? En zo ja, waar kan ik dit verkrijgen?

Dormant company

Kan iemand mij vertellen of ik inderdaad in het bezit ben van een ´dormant´ company? (Ik handel alleen maar via mijn ingeschreven Ltd in Nederland, ik heb geen feitelijke transacties in het Verenigd Koninkrijk). Indien dit het geval is, moet ik een verkorte balans indienen aldus mijn bronnen. Uit deze balans zal echter wel (tenminste als het het eigen vermogen weerspiegeld) de winst blijken uit Nederland….of dien je alleen een opgave te doen van het aandelenkapitaal?

 

De Ltd aanbieder hult zich in stilzwijgen aangaande bovenstaande vragen. Hopelijk kan iemand mij verder helpen

 

Alle informatie wordt erg op prijs gesteld!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste lezers en experts van dit forum,

 

De Ltd aanbieder hult zich in stilzwijgen aangaande bovenstaande vragen. Hopelijk kan iemand mij verder helpen

 

Alle informatie wordt erg op prijs gesteld!

 

 

"in stilzwijgen" ? Terwijl je vijf of zeshonderd euro hebt betaald voor een ltd? Die om op te richten zo'n 30-40 GBP kost?

Waarom vertel je niet wie je die ltd verkocht heeft? Daar hebben we wat aan op dit forum.

 

Een antwoord op de vragen die je stelt kun je eenvoudig vinden op de site van Companies House

http://www.companieshouse.gov.uk/infoAndGuide/faq/fullList.shtml

Link naar reactie
  • 0

Het is opvallend dat u nog formulieren heeft ontvangen voor de opmaak van de annual return en de accounts (een verkorte balans). Tegenwoordig worden deze formaliteiten in 85% van de gevallen electronisch verwerkt. U kunt dit vergelijken met de electronische belastingaangifte in Nederland. De meeste aanbieders in Nederland verzorgen deze handelingen als het goed is voor u.

 

De electronische verwerking gaat razendsnel. Een goede aanbieder kan dit voor u binnen 24 uur verwerken en zal ook de jaarlijkse bijdrage aan het Engelse handelsregister voor u afhandelen.

 

Voor de invulling van de accounts hoeft de Nederlandse ondernemer in de meeste gevallen geen cijfers aan te leveren, als hij geen zaken doet in Engeland. De accounts worden op nul gesteld en ook electronisch verwerkt binnen 24 uur. In de praktijk zien wij dat deze formaliteit het vaakst wordt verzaakt en tot de grootste problemen leidt (torenhoge boetes).

 

Sommige aanbieders in Nederland zullen de LTD in Engeland voor hun cliënt registreren als Dormant Company (slapende onderneming). Hier valt, vanuit administratief oogpunt, ook wel wat voor te zeggen, en de praktijk wordt toegelaten door het Engelse handelsregister. Voor de liefhebber, u kunt de definitie van dormant company terugvinden in artikel 1169 van de Companies Act 2006. U kunt deze wetgeving downloaden via http://www.incuria.nl/NL/companies-act.html. Natuurlijk dient u wel uw vennootschap in te schrijven in Nederland, hier uw belastingaangiften te doen, administratie te voeren, etc. Duidelijk mag zijn dat u voor Nederlandse regels van vennootschapsrecht, aansprakelijkheid en fiscale gevolgen geen slapende onderneming bent noch aan die kwalificatie iets kunt ontlenen wat tot voordeel zou kunnen strekken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.