• 0

beste reclame maken hoe ?

Hallo allemaal,

 

Ik heb aantal vragen. Hoe kan ik het beste reclame maken ? Ik heb een Houten vloeren bedrijf.

meeste mensen kennen ons via mond tot mond reclame. ik zou graag goed reclame willen maken.

Hoe kan ik het beste aan pakken.

 

Graag zou ik ideeen inwinnen hoe ik het beste reclame kan maken.

 

mvg , resie

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

het moet zijn Mond tot mond reclame ;)

haha ik las het ook later maar ik wist niet hoe ik het moest wijzigen. sorry ben nieuw op dit forum.

 

ik heb over al gekeken.en rond gevraagt van ja wat is het beste te doen. en ik hoop dat hier leuke ideeen komen.

en mij verder kunnen helpen.

Link naar reactie
  • 0

Welkom Resie!

 

Hebben jullie een showroom? Of folder? Een website? Referentielijst?

 

Kortom: welke marketinginstrumenten en welk promotiemateriaal gebruik je al?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een paar opties zijn:

 

 

1) Een chique pen laten maken met uw bedrijfs informatie. Kan al vanaf 2-7 euro p/s

Die zorgt ervoor dat ze je nog eens in handen hebben of uitlenen ;)

 

2) Krant, magazine. Kost alleen nogal wat.

 

3) Koop & verkoop punten op internet.

 

4) Vakgerelateerde website's / forums

 

5) Beeldreclame in het openbaar vervoer.

 

6) Flyers laten drukken en laten bezorgen door een scholier (Bekende van je zodat die het niet in de prullebak gooit)

 

Er zijn nog een aantal opties, welke voor u relevant is kan u alleen zelf bepalen.

 

Groet Mathieu

www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat

 

www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters

Link naar reactie
  • 1

Open deur maar je moet je doelgroep opzoeken. Gerichte werken is veel effectiever dan "schieten met hagel".

 

Ik zou me voor kunnen stellen dat je vooral in nieuwbouwwijken (in een zeer vroeg stadium) gaat flyeren. Nog beter is een afspraak maken met een makelaar of bijv. de Hypotheker (JA ZEKER) dat ze een flyer geven aan kopers van een huis met een kortingsbon. Voor elke verkochte vloer spreek je een bonus af. Je moet ze wel overtuigen dat je hoge kwaliteit en vooral goede service levert.

 

Als je een website hebt moet je zeker via Google adwords gaan adverteren en je site optimaliseren voor gratis bezoekers.. Tegenwoordig kan je jezelf beperken tot een bepaalde regio.

 

Je zou ook kunnen gaan netwerken en met een schilder afspreken dat die vraagt of de mensen interesse hebben in een schitterende houten vloer. Als tegenprestatie vraag jij of de mensen toevallig nog een betaalbare vakman voor het schilderwerk nodig hebben.

 

Kortom wees creatief en lees ook het boekje Calimero marketing van medeforumlid Karen Romme.

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een showroom.

we hebben adv in krant geplaats. We hebben pennen laten druken. en we hebben ook een site maar die wil ik hier niet plaatsen ik wil niet via dit forum reclame maken. En ook bedrijf busje rond rijden. met ons loge en adres...

 

En hoe kan ik in contact komen met bedrijven. als ze ooit repartie hebben, of een nieuw vloer. hoe kan ik hun benaderen.

 

1- Flyers laten drukken en laten bezorgen. Heb ik niet gedaan. Goed idee

2-Koop & verkoop punten op internet. . Dat snapte ik niet echt.

 

mvg, resie

Link naar reactie
  • 0

Wat je ook doet: meten is weten! Vraag aan al je klanten hoe ze bij je gekomen zijn. Misschien zijn die pennen wel weggegooid geld? Heeft die krantenadvertentie nieuwe klanten opgeleverd?

 

Je kunt misschien ook via je bestaande klanten aan nieuwe komen? Vraag hun of ze jou willen bellen / mailen als iemand in hun omgeving gaat verhuizen? Geef ze een cadedeaubon voor elk nieuw contact die interesse heeft getoond. Vraag of je je bestaande klanten als referentie mag gebruiken, en zet hun verhaal over hoe tevreden ze zijn, op je site.

 

Nog eentje: spreek met een bestaande klant af dat mensen in zijn straat hem mogen benaderen voor info / referentie. Maak een uitnodigende brief en gooi die bij iedereen in zijn straat in de bus. 'Kijk bij meneer Jansen op nr 25 hoe mooi zijn vloer geworden is!'

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Beste Resie,

 

we kunnen je het beste of gericht helpen als je nog veel duidelijker maakt wat jullie precies doen en daar is gewoon meer informatie voor nodig. Je mag een website altijd onderaan je berichten in de ruimte voor een handtekening plaatsen.

 

Verder zou ik de tips van Jeroen en Hans opvolgen om hier goed rond te kijken en potentiële klanten op te zoeken. Misschien is het verstandig om een plan te maken (=uitschrijven) en ik krijg ook een vermoeden dat jouw Nederlands misschien nog wat verbeterd kan worden. Je verkoopt een hoogwaardig product, dan moet je ook vertrouwen uitstralen.

 

Mvg,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Bedenk iets origineels. Geen promotie die als hinderlijk ervaren wordt, maar reclame die een dienst bewijst.

 

Zoek bijvoorbeeld een lelijke muur uit op een drukke lokatie en bied aan om die muur (tijdelijk) te voorzien van een houten bedekking met net voldoende reclame (bescheiden signatuur) om belangstellende voorbijgangers naar je site/winkel te leiden. Eventueel samen met een lokale kunstenaar. Plak er een tafel en vier stoelen op!

 

Praat eens met een projectontwikkelaar die actief is in het centrum en biedt aan een scheidingswand rond een bouwput te plaatsen. Kun je meteen voor elk deel een andere houtsoort tonen en uitleggen waar die vandaan komt, duurzaamheid etc.

 

Organiseer een tapdansdemonstratie in een winkelcentrum. Klompendans kan ook. Deel klompjes uit met je bedrijfsgegevens,

 

Schakel Green Graffiti in om stukjes straat/parkeerplaats tot parket met houtnerf om te toveren.

 

Sponsor houten plantenbakken in een winkelcentrum/sportcentrum.

 

Maak een puzzel van verschillende houtsoorten op superformaat en stel die ter beschikking aan kinderfeestjes, schoolevenementen enz.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mijn nieuwe klanten komen ook voor een groot deel uit mond-tot-mond reclame. Ik heb eens uitgezocht wie de belangrijkste 'bronnen' waren en er bleken enkele bestaande klanten heel actief voor me te werven. Die klanten heb ik nog eens extra gepaaid. Resultaat; nog veel meer mond-tot-mondreclame!

Link naar reactie
  • 0

Complimenten voor de chique, professionele website, ik ben positief verrast! Je zou mogelijkheden voor gerichte (online) marketing in Noord- en Zuid-Holland kunnen onderzoeken. Het product zelf kan met grotere afbeeldingen ook nog beter getoond worden op de website. Kleine opmerking: werkverricht zou ik showcases of referentieprojecten noemen.

 

Mvg,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

en we hebben ook een site maar die wil ik hier niet plaatsen ik wil niet via dit forum reclame maken.

 

Kijk eens in je footer...

 

1. Overigens is de site nog niet geoptimaliseerd voor Google.

 

2. Zo te zien werken jullie al veel samen met architecten en aannemers. Werkt die aanpak niet goed genoeg?

 

3. De tip van Adwords lijkt een goede. Als ik google op 'vloer wassenaar' dan staat er tussen de advertenties nog geen locale concurrent van juliie tussen. Wanneer ik naar een vloer op zoek zou gaan dan zou ik eerst kijken waar er een showroom bij mij in de buurt zit. Het liefst koop ik ook bij een leverancier om de hoek, tenzij dit echt veel prijziger zou zijn (wat iig wel het geval is hier in het centrum van Amsterdam ;) )

 

Succes!

 

Tim

Link naar reactie
  • 0

Complimenten voor de chique, professionele website, ik ben positief verrast!

 

Sorry,

 

Zonder direct bot overtekomen (ben gewoon graag direct). Dit is het school voorbeeld van een "website om de website". Er is slecht tot niet nagedacht over aankooptrajecten en conversiepaden. Sterker nog, in een korte scan van nog geen minuut ben ik al een drietal dodelijke "conversie lekken" tegengekomen.

 

Dan nu even constructief;

 

Probeer meer een dialoog met je bezoekers aan te gaan, neem ze mee in een wereld van stijl en klasse (inclusief de vloeren die jij verkoopt) laat ze aangeven waar ze naar op zoek zijn en speel hier op in.

 

 

http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
Link naar reactie
  • 1

Complimenten voor de chique, professionele website, ik ben positief verrast!

 

Sorry,

 

Zonder direct bot overtekomen (ben gewoon graag direct). Dit is het school voorbeeld van een "website om de website". Er is slecht tot niet nagedacht over aankooptrajecten en conversiepaden. Sterker nog, in een korte scan van nog geen minuut ben ik al een drietal dodelijke "conversie lekken" tegengekomen.

 

Dan nu even constructief;

 

Probeer meer een dialoog met je bezoekers aan te gaan, neem ze mee in een wereld van stijl en klasse (inclusief de vloeren die jij verkoopt) laat ze aangeven waar ze naar op zoek zijn en speel hier op in.

 

 

 

Had geen idee wat conversielekken zijn maar Google heeft me weer gered. ;-)

http://www.websiteverbeteren.nl/?cat=2

 

Ben het wel met je eens dat hier veel te verbeteren is. Maar het is tenminste geen standaard pagemaker site zoals je veel ziet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedenk iets origineels. Geen promotie die als hinderlijk ervaren wordt, maar reclame die een dienst bewijst.

 

Zoek bijvoorbeeld een lelijke muur uit op een drukke lokatie en bied aan om die muur (tijdelijk) te voorzien van een houten bedekking met net voldoende reclame (bescheiden signatuur) om belangstellende voorbijgangers naar je site/winkel te leiden. Eventueel samen met een lokale kunstenaar. Plak er een tafel en vier stoelen op!

 

Praat eens met een projectontwikkelaar die actief is in het centrum en biedt aan een scheidingswand rond een bouwput te plaatsen. Kun je meteen voor elk deel een andere houtsoort tonen en uitleggen waar die vandaan komt, duurzaamheid etc.

 

Organiseer een tapdansdemonstratie in een winkelcentrum. Klompendans kan ook. Deel klompjes uit met je bedrijfsgegevens,

 

Schakel Green Graffiti in om stukjes straat/parkeerplaats tot parket met houtnerf om te toveren.

 

Sponsor houten plantenbakken in een winkelcentrum/sportcentrum.

 

Maak een puzzel van verschillende houtsoorten op superformaat en stel die ter beschikking aan kinderfeestjes, schoolevenementen enz.

 

Ik vind dit echt een origineel idee. ik zal dit zeker mee nemen.

ik ga alle tip op schrijven en dan een plan maken.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Dellamar,

 

het compliment moet ik inderdaad beperken tot de chique, professionele uitstraling. De engelse en nederlandse versie en het schakelen daartussen verloopt inderdaad niet lekker. Voor conversie moet je bij Resie zelf zijn. Het is geen verkoopsite, maar ik vertrouw op de stappen die Resie na deze vrijdagmiddag gaat zetten op het gebied van (online) marketing.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Dellamar,

 

het compliment moet ik inderdaad beperken tot de chique, professionele uitstraling. De engelse en nederlandse versie en het schakelen daartussen verloopt inderdaad niet lekker. Voor conversie moet je bij Resie zijn, het is geen verkoopsite, maar ik vertrouw op de stappen die Resie na deze vrijdagmiddag gaat zetten op het gebied van (online) marketing.

 

Groet,

 

Highio

 

Dan moet hij eerst nog even met mij contact opnemen ;D

 

(quasi grapje ;))

http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.