• 0

Slimste constructie?

Ik ben helemaal nieuw in de wereld van bedrijfsvormen, BTW, en alles wat met de rechtspositie en fiscale kanten van het runnen van een bedrijf te maken heeft.

 

Ik werk sinds kort samen met een vriend die woonachtig is in Servie ( behoort niet tot EU) We runnen samen een site waar we software verkopen aan consumenten. Sinds afgelopen maand zijn de verkopen geexplodeerd ( sinds we in google bovenaan staan) en daarmee de inkomsten. ( deze maand is de prognose meer dan $20K )

 

Gezien ik gewoon belasting wil betalen ben ik op zoek naar de beste constuctie voor mijn ( onze) situatie ( die het beste rendement oplevert)

Inkomsten van de verkoop komen nu binnen via onze betalings processor in de VS ( Plimus). Van daaruit kunnen we het geld naar een rekening ( in NL or Servie) laten overmaken, om vervolgens de inkomsten te verdelen tussen ons beide.

 

Hoe kunnen wij dit het besta aanpakken op een legale manier?

Het geld naar Servie overmaken, en van daaruit mijn deel naar NL overmaken? Of juist andersom?

Hoe belasting te betalen over deze inkomsten? Welke bedrijfsvorm is geschikt?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Pascal,

 

Ik denk dat je op HL niet het juiste antwoord gaat vinden. Daarvoor is de situatie te complex en missen we een berg aan gegevens. En niet in de laatste plaats is van belang hoeveel Servië heft over de winst en inkomsten!

 

Wel wat vragen:

- vanuit welk land wordt de onderneming nu feitelijk gedreven?

- woon jij nog in NL en blijft dat zo?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Pascal,

 

Inzake de organisatiestructuur die vanuit het optiek van belastingtechnisch gezien het meest rendabel voor jou uitkomt zullen er meer gegevens beschikbaar moeten worden gesteld en zoals Joost al zegt is dat moeilijk te realiseren via HL.