• 0

Slimste constructie?

Ik ben helemaal nieuw in de wereld van bedrijfsvormen, BTW, en alles wat met de rechtspositie en fiscale kanten van het runnen van een bedrijf te maken heeft.

 

Ik werk sinds kort samen met een vriend die woonachtig is in Servie ( behoort niet tot EU) We runnen samen een site waar we software verkopen aan consumenten. Sinds afgelopen maand zijn de verkopen geexplodeerd ( sinds we in google bovenaan staan) en daarmee de inkomsten. ( deze maand is de prognose meer dan $20K )

 

Gezien ik gewoon belasting wil betalen ben ik op zoek naar de beste constuctie voor mijn ( onze) situatie ( die het beste rendement oplevert)

Inkomsten van de verkoop komen nu binnen via onze betalings processor in de VS ( Plimus). Van daaruit kunnen we het geld naar een rekening ( in NL or Servie) laten overmaken, om vervolgens de inkomsten te verdelen tussen ons beide.

 

Hoe kunnen wij dit het besta aanpakken op een legale manier?

Het geld naar Servie overmaken, en van daaruit mijn deel naar NL overmaken? Of juist andersom?

Hoe belasting te betalen over deze inkomsten? Welke bedrijfsvorm is geschikt?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Pascal,

 

Ik denk dat je op HL niet het juiste antwoord gaat vinden. Daarvoor is de situatie te complex en missen we een berg aan gegevens. En niet in de laatste plaats is van belang hoeveel Servië heft over de winst en inkomsten!

 

Wel wat vragen:

- vanuit welk land wordt de onderneming nu feitelijk gedreven?

- woon jij nog in NL en blijft dat zo?

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Pascal,

 

Inzake de organisatiestructuur die vanuit het optiek van belastingtechnisch gezien het meest rendabel voor jou uitkomt zullen er meer gegevens beschikbaar moeten worden gesteld en zoals Joost al zegt is dat moeilijk te realiseren via HL.

 

Verder is het ook van belang om naast belastingtechnisch goed uit te komen ook te blijven denken aan de risico's die je kunt lopen op het gebied van eventuele aansprakelijkheden, hier moet je dus een compromis in zoeken.

 

Mochten je prognoses voor aankomende maanden gelijk blijven of toenemen, adviseer ik je om hiervoor een expert in te schakelen en samen te kijken naar de mogelijkheden afgestemd op jou wensen en behoeften want zoals ik al zei er komt meer bij kijken.

 

Succes!

 

Groeten,

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.