• 0

Contract ontbinden wegens grote ontevredenheid: wat is slim?

Een aantal maanden terug heb ik een schriftelijk een contract ondertekend bij een bedrijf die een dienst aanbied zodat je via internet een PC kan overnemen en beheren.

 

Nu ben ik zeer ontevreden over de support en wil dat het contract wordt ontbonden.

In november 2008 een e-mail gestuurd naar de support om een bug te melden, hier werd niet op gereageerd.

Daarna aantal malen gebeld en gevraagd naar de desbetreffende persoon... Deze was iedere keer in gesprek of niet aanwezig en zouden een notitie achterlaten zodat hij zou terug bellen (met beloftes!) Dit gebeurde dus nooit!

Vanmorgen heb ik deze beste man eindelijk aan de telefoon gekregen.

 

Hem heb ik verteld dat ik nog steeds geen reactie heb ontvangen van de email die ik had verstuurd.

Ook had ik hem verteld dat ik niet tevreden was en het contract wil ontbinden.

Dit zou hij regelen en vanmiddag zou de administratie mij terug bellen voor het afwikkelen ervan.

 

Net kreeg ik een belletje van het bedrijf en dit was niet iemand van de administratie maar een accountmanager die mij kwam vertellen dat het allemaal wel meevalt en hun een oplossing ervoor zouden gaan zoeken om het probleem op te lossen.

Ik gaf aan hier geen trek meer in te hebben en dat dit weer een misstap was van het bedrijf door een accountmanager te laten bellen i.p.v. een administratieve medewerker om het contract te ontbinden... Support medewerker dacht misschien.. heej ik weet hier niets meer tegenin te brengen en zeg maar dat er vanmiddag iemand belt om het te ontbinden, maar ondertussen een accountant inschakelt.

 

Nu gaf de accountmanager uiteindelijk aan, het contract niet te willen ontbinden.

 

Mijn vraag is, kan ik wegens mijn klachten hier toch iets tegen beginnen of ben ik verplicht het contract te accepteren zoals die is?

 

PS: De accountmanager deed het volgende voorstel: Het contract afkopen...

Ja dan kan ik net zo goed het contract door laten lopen >;(

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb even de naam van het betreffende bedrijf uit je berichten gehaald WestlandICT, het is voor je vraag niet nodig dat te vermelden. Verder ben ik zo vrij geweest accountant in accountmanager te veranderen, ik gok dat je dat bedoelt.

 

Inhoudelijk: wanneer ze nu de bug zouden verhelpen en alsnog hun beloften zouden nakomen, ben je dan alsnog tevreden te krijgen?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even de naam van het betreffende bedrijf uit je berichten gehaald WestlandICT, het is voor je vraag niet nodig dat te vermelden. Verder ben ik zo vrij geweest accountant in accountmanager te veranderen, ik gok dat je dat bedoelt.

 

Inhoudelijk: wanneer ze nu de bug zouden verhelpen en alsnog hun beloften zouden nakomen, ben je dan alsnog tevreden te krijgen?

 

Geen probleem.. wat betreft het 2e punt klopt helemaal.

bedankt..

 

Wat betreft het laatste punt... Nee, ik ben er helemaal klaar mee!

Hoe kan ik ze nu nog vertrouwen door 5 maanden op een reactie te moeten wachten...

 

De accountmanager gaf aan: U had ook een e-mail naar de hoofd support afdeling kunnen sturen en/of een webformulier in kunnen en/of kunnen bellen naar het kantoor.

Ik gaf aan dat ik alleen het e-mail adres had van mijn contactpersoon en het kantoor al meerdere malen had gebeld.

En moet ik nu alles uit de kast trekken om iemand te kunnen bereiken? Het bedrijf levert een dienst en ik verwacht dat wanneer je een e-mail stuurt een antwoord terug ontvangt en bij telefonisch contact terug gebeld wordt wanneer iemand in gesprek is. Uiteraard kan het weleens voorkomen dat iemand het vergeet door te geven of vergeet terug te bellen, maar dit viel niet meer in de categorie 'uitzondering'.

 

Hoe moet ik ze nu nog vertrouwen? ???

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie
  • 0

Sowieso schriftelijk in gebreke stellen, begin daar maar mee. Je relatie wil je toch niet behouden dus dan kan je sowieso maar beter alvast de boel duidelijk op papier zetten. Wat staat er verder aan ontbindende voorwaarden in de overeenkomst?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

13. Duration and termination of the ASP Services and the license of use

 

13.1 The contractual relation ruled by these Terms and Conditions will be valid from the time when *company* received the acceptance on the part of the CUSTOMER of the Terms and Conditions and the Purchase Order, with a duration of one (1) year, automatically renewable for successive terms of one (1) year, unless any of the parties notifies the other, no later than fifteen (15) days in advance of the termination of the initial term of validity or any of its extensions, its intention not to extend the validity. These Terms and Conditions will also cover the free trial period with the same limitations, terms and conditions indicated here.

 

13.2 The contractual relation governed by these Use Conditions will terminate for any of the following reasons:

 

 

(i) The termination of the duration or any of its extensions.

 

(ii) At any moment, by mutual agreement between the parties.

 

(iii) By *company* denouncement of the contract for the CUSTOMER’s non-compliance with any of the obligations, as set forth in these Terms and Conditions or the Purchase Order, notwithstanding the right of *company* to decide to continue the contract and request from the CUSTOMER full compliance with its obligations, requiring that it, in any of the prior cases, repair the damage caused by its non-compliance.

 

13.3 The CUSTOMER agrees to uninstall or delete the contracted *company* software from its computing devices within a term of no more than fifteen (15) days following the termination of the license on the contracted *company* software, as well as any copy, supporting material or associated documentation.

 

 

Systeem / Netwerkbeheer - http://www.westland-ict.nl

Link naar reactie
  • 0

Ook had ik hem verteld dat ik niet tevreden was en het contract wil ontbinden.

Dit zou hij regelen

 

Je moet niet hem vertellen wat jij wilt dat hij met het contract doet, je moet zelf iets met het contract doen en hem dat vertellen.

 

Twee mogelijkheden:

 

1. Je zegt het op, conform opzegtermijn en andere opzegbepalingen in het contract.

 

2. Of als je het sneller wilt ontbinden, je stelt ze in gebreke en biedt ze een laatste termijn (bijv. 2 weken) om aan de overeenkomst te voldoen. Als ze daar niet in voldoen, komt de mogelijkheid van ontbinden in beeld.

 

In beide gevallen kun je dat het beste schriftelijk per aangetekende post doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.