• 0

Patenteer een kloon van jezelf!

Ik las net dit berichtje:

 

http://www.wired.com/news/technology/0,1282,52610,00.html

 

Het gaat om een patent in Amerika en vooral op het proces, maar wil je voor de zekerheid voorkomen dat er in Nederland een kloon van jezelf rondloopt waar je niet eens aanspraak op kunt maken:

 

wees dan snel en patenteer jezelf!

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

 

Hoe zit het eigenlijk met klonen?

Volgens mij is de wet- en regelgeving hierin nog steeds erg streng!

Dieren en plantjes mag, maar mensen nog niet toch?

Of is dit in de mean time veranderd?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Voor zover ik weet moet je voor elk type experiment een vergunning aanvragen. T/m apen is in ieder geval mogelijk (met vergunning). Menselijk genetisch gemodificeerde celkweken ook wel, maar ik weet niet hoe precies de wetgeving is en toen ik er naar op zoek ging bij VROM kwam ik in ieder geval deze nuttige link tegen:

 

http://www.rivm.nl/csr/bggo_nl.html

 

In ieder geval kun je hier info vinden over vergunning-aanvraag voor het werken met ggo's (Dus ook als je een kloon van jezelf wilt. Ik gok dat Kermie wel een kans maakt, maar Zrski ?? ;) )

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Misschien handig erbij te vertellen dat er onderscheid wordt gemaakt tussen beschermde omgevingen (laboratorium bijv.) en onbeschermde omgevingen (bijv. veld). Ik neem aan dat de laatste categorie veel strenger wordt behandeld.

 

 

Dus als je alleen een kloon wilt voor het typwerk in een kantoor kan dat misschien nog onder de eerste categorie vallen, zolang je gewoonlijk de deur maar op slot houdt. :D

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

In mijn oren gaat het steeds interessanter klinken.

In beschermde gebieden geen probleem.

Wil ongeveer 5 duplicates (of course in beschermd gebied, want ik wil natuurlijk geen last van ze hebben):

1 = om mijn sociale contacten (alla moeder, vader, broers, zussen, opa's en oma's aandacht te geven - kunnen ze in ieder niet meer miepen dat ze te weinig krijgen)

2 = vroeg opstaan en werken, zodat ik uit kan slapen en de rest van de dag free as a brid kan zijn

3 = conflicten aangaat die ik zelf niet kan handlen en voor als ik iets verkeerd heb gedaan en daardoor van alles mis gaat (as usual)

4 = een bank laten beroven (want met 5 extra Kermie's heb ik meer vrije tijd en dat kost geld)

5 = kan ik ff niet opkomen maar handy voor achter de hand.

 

Ik heb altijd geleerd dat als er geen moeilijke dingen op je weg komen je niet groeit!

Nou ... de oplossing is available.

Live is beautifull !

De 100% real Kermie is on holliday exploring the world.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.