• 0

Motivatie, wat is voor jouw leidend ?

Ben een ondernemer, die veel nadenkt over de toekomst en hoe ik mijn pad daarnaar toe bewandel.

 

Velen fasen ben ik doorheen gegaan, en ben op zoek naar jullie motivatie en de volgorde daarin wat jullie het meest belangrijk daarin vinden.

 

Ik heb 3 woorden:

 

Energie, geld en gevoel

 

Op alfabetische volgorde.

 

Wat is jullie eerste bepalende motivatie in wat jullie doen in het ondernemerschap.

 

Bij mij staat geld achterop en gevoel voorop.

 

Wat is jullie volgorde en waarom ?

 

Wat is voor jullie het belangrijkste in ondernemerschap ?

 

Vraag me nog maar even niet, waarom ik dit topic start, maar ik ben vooral nieuwsgierig naar de antwoorden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

het streven naar geluk dat is mijn nummer 1 en eigenlijk ook het enigste

 

het ondernemen (vrijheid, eventueel geld en spanning) zijn voor mij eigenlijk maar het middel om mijn doel na te streven, ik heb deze middelen heel zorgvuldig gekozen omdat ik van mening ben dat de weg naar geluk ook leuk moet zijn.

 

het is er natuurlijk heel erg afhankelijk van wanneer je gelukkig bent, en dit punt veranderd met de dag! dit kan op het ene moment zijn de tijd die ik doorbreng met mijn familie en op het andere moment een succes bericht.

 

Geld maakt zeker niet gelukkig maar is slecht een middel om je zorgen af te kopen. Maar denk maar niet dat je met geld geen zorgen zal hebben.

 

gelukkig zijn heeft alles met relativiteit te maken dus, een doel na streven en er komen, zodra je er bent krijg je weer een heel ander doel en ben je weer aan het begin van je nieuwe zoektocht naar geluk....

 

dat is dus een beetje mijn drijfveer met wat uitleg erbij ;)

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Zonder geld kan je simpelweg niet overleven dus pure noodzaak?

 

dat is niet helemaal waar, het is maar net hoe je wilt leven, in de rimboe kan je zonder geld net zo makkelijk overleven als met., maar in onze huidige samenleving is bezit van materiaal (geld o.a.) nodig om een "normaal" leven te hebben.

kijk op www.we-DE.nl voor onze website

Link naar reactie
  • 0

Ikke: gevoel, energie, geld

Mijn bank: geld, energie (nodig om geld uit jou te persen), uhmm...

 

Ik denk juist dat er veel ondernomen wordt door een 'gevoel'. Alles ontstaat met een idee, je 'voelt' ergens iets bij. Vervolgens steek je veel energie in het materialiseren van dat idee. Dat levert (hopelijk) weer geld op. Maar geld als leidraad hebben, echt niet. Anders was ik allang wat anders gaan doen.

 

Ik wil een leuk leven hebben, dat is mijn leidraad. Genieten, lachen, gieren, brullen en huilen. Voordat ik tussen zes plankjes lig wil ik wat dingen 'neergezet' hebben waar ik trots op kan zijn. Dat ik in mijn leven een jaar lang in dezelfde spijkerbroek moet lopen en in tweedehands auto's moet rijden, interesseert me niet. Wat me wel interesseert is dat ik in mijn blote kont het water in kan rennen 's zomers en met mijn voetjes in het gras kan lopen!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Vrijheid, creativiteit en ontwikkeling zijn voor mij de reden om te ondernemen. (willekeurige volgorde)

 

Weet niet of het de bedoeling is, maar daarnaast is het: Gevoel - Energie - Geld.

 

Geld is belangrijk voor je continuïteit, maar als ik meer financiële zekerheid had willen hebben was ik wel in loondienst gegaan.

 

Het gevoel en energie zijn voor mij belangrijker. Ik doe wat ik leuk vind, waar ik mijn visie en denkwijze kan implementeren. Wat ik anders met mijn 23jarige leeftijd nooit had kunnen doen.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Het is natuurlijk ook dat geld de geaccepteerde, universele graadmeter is voor succes.

 

Voor mij persoonlijk vind ik het belangrijk dat ik iedere dag met een glimlach opsta en naar kantoor ga. Om vervolgens de hele dag iets toe te voegen aan onze relaties. Zolang ik binnen redelijkheid kan doen en laten wat ik wil (af en toe vakantie, mooie voiture, leuk huis) vind ik het geld verder wel prima.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.