• 0

Overdracht BV

Ik heb afgelopen juli mijn BV verkocht aan mijn compagnon. Begin november had hij mij de vergoeding voor deze aandelen moeten betalen, maar dat heeft hij slechts deels gedaan.

 

Alvorens ik kon handelen kreeg ik een brief van een incassobureau op de mat waarin ik voor Euro 6.000 prive wordt aangesproken. Reden mijn oud compagnon kon enkele pintransacties in de drie jaar ervoor niet verklaren en spreekt mij daar nu persoonlijk voor aan. Vervelend aan deze zaak is dat bedijfsuitjes ook altijd door mij gepint zijn en de bonnen liggen bij hem, hij heeft altijd alle administratie voor zijn rekening genomen.

 

Tevens hebben we bij de inrichting van het nieuwe pand veel transactie gedaan ook bij een pinautomaat in een plaatselijke speelhal. Punt is dat de insinuatie zou kunnen ontstaan dat ik dat geld anders gebruikt zou hebben, maar dit is niet het geval.

 

Onderzoek zegt mij dat bij de overdracht ale passiva en activa zijn overgegaan en dat mijn ex compagnon een onderzoeksplicht heeft! In de overdracht zijn geen bijzondere voorwaarden verder vernoemd.

Kan hij mij nu nog aanspreken op deze transacties?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Poeh lastig,

 

Dat de jaarrekeningen zijn goedgekeurd zegt natuurlijk niet zoveel. Was de compagnon toen al aandeelhouder?

 

Ik vermoed dat hier ook niet wordt gesproken over een aansprakelijkheidsstelling als bestuurder en/of aandeelhouder, maar dat frost wordt aangesproken als doodgewone schuldenaar van de B.V., dat staat los van de overdracht van de B.V.

(natuurlijk niet geheel los te koppelen, maar je begrijpt vast waar ik naartoe wil)

 

Frost, kun jij aan de hand van je prive administratie een reconstructie maken? (bankafschriften) Ik neem aan dat als je prive betalingen hebt gedaan voor de B.V. en deze vervolgens weer uit de B.V. haalt, je deze betalingen kunt aantonen. Niet de nota's, maar de betalingen!

 

Groet,

 

Johan

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.