• 0

Een naam verzinnen???

Had een hele mooie naam (XXX + XXX) voor mijn op te richten incassobureau. Maar nu verneem ik van de KvK dat het in strijd is met de handelsnaamwet, omdat ik een dubbele achternaam (die van mij en mijn partner) gebruikte zou de illusie kunnen ontstaan dat het bedrijf gerunt zou worden door 2 personen, terwijl ik als enige eigenaar geregistreerd sta.

 

Dus nu moet ik op zeer korte termijn een nieuwe naam gaan verzinnen. Heeft er iemand een idee???

De naam moet vertrouwen, chique en deskundigheid uitstralen. Help mij Help MIj Help MIj.

 

groetjes

 

koen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Wat zijn de achternamen?

Is daar miskien een leuke combi van de te maken? Alhoewel ik uiteindelijk niet voor mezelf begonnen ben (strandtent), wilde ik ook 2 namen gebruiken. Maar dat KvK-antwoord "misleidend", dus heb ik de namen samenvoeged. Mikky en Edwin werd Mixed, vervolgens werd van de i een ! gemaakt en werd het M!Xed.

Is dat misschien een idee voor jouw bedrijf? Of anders vind ik de naam van een Griekse God ook wel sjiek. Maar daar is Decorum meer in thuis.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Of anders vind ik de naam van een Griekse God ook wel sjiek. Maar daar is Decorum meer in thuis.

 

LOL, alleen als er een goede fles wijn tegenover staat ;)

 

Ik denk mee, moet even op gang komen voor de inspiratie toeslaat. Kun je iets meer vertellen Koen, achtergronden, zakelijke interesses, ambities?

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een incassobureau ... moet op zich toch al genoeg fantasie geven ;D

 

Hoe heet die dondergod ookalweer?

 

Oeps XQSsss Koen ... ben een beetje melig ... en tjsa ... dan werkt mijn fantasie het beste (no hard feelings).

 

Heh ... Koen is toch een goede naam. Van Koene ridder ... Koen betekent toch dapper en een ridder is sjiek.

 

Ehhhhhhhhh ... denk dat ik even iets zinnigs ga doen 8)

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Een incassobureau kan eigenlijk geen leuke naam hebben. Er moet een zekere dreiging van uitgaan. Je kan het helemaal in stijl doen. Een spaans incassobureau stuurde lijkendragers naar dubieuze debiteuren. Ook schijn je hells angels in te kunnen zetten voor incasso. Vooral geen humor. Een Britse familienaam, een Duitse of misschien zelfs een Slavische. Of een fantasieterm. Zoiets als inkaski brothers of gleichcash of debtcall danwel cashcollectors.

 

Je klanten zijn degenen die hun geld opeisen, maar misschien moet je presentatie juist gericht zijn op de dubieuze debiteuren. Biedt hen een uitweg; benader ze positief in plaats van dreigend. Combineer incasso met geldadvies - mag dat eigenlijk? Suggesties: debt cleaners of de schuldschoonmakers of gewoon schuldadviesdienst.

 

Snelheid kan ook een leuke positionering zijn. Presenteer je zelf als een koeriersdienst of verpak je vorderingen in een pizzabox. Risico is dat je niet serieus genomen wordt.

 

Waarom beloon je snelle betalers niet? Werkt misschien bij persoonlijke schulden: een bioscoopbon, korting bij betaling binnen een week. Alleen als je opdrachtgever de kosten neemt uiteraard. Met een lekkere hollandse naam: Betalen Voelt Beter of gewoon Vandaag!.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als bedrijfswagen zou je dan een oude ambulance kunnen opscharrelen misschien.

De DubiDeb mobiel! Of een groot logo erop, "De DebiteurZeur rijdt van deur tot deur".

Grote luidsprekerinstallatie erin, door de straat van de debiteur rijden en de naam van de debiteur omroepen en het openstaande bedrag.

 

Wat jammer dat het zo'n serieuze zaak is, incasso.

(Heb ik dat verhaal wel eens verteld van mijn enige wanbetaler in 2 jaar ondernemen... een incassobureau voor wie ik een huisstijl heb ontworpen? Is toch best grappig!)

 

Vertrouwen, chique, deskundig.

Zo zouden de mensen van wie je geld wilt innen nog eens kunnen gaan denken dat je een voor rede vatbare, welopgevoede, beschaafde partij bent. Die zou ik niet snel betalen als je 'geld van me moest hebben'.

Wellicht dat je voor je klanten zoiets wilt uitstralen, maar dat doe je niet door over te komen als een notariskantoor.

Als ik geld door een ander wil laten innen ben ik waarschijnlijk al flink opgefokt ten aanzien van die debiteur, en zou ik eerder "Inkassoburo de Pitbull" inhuren dan "Nobless & Vriezeveen".

Hoewel ik ook vind dat de strategie van incassobureaus niet altijd van evenveel beschaving getuigt en er vaak op gebaseerd is angst in te boezemen kan ik hier vanuit de positie van het bureau wel begrip voor opbrengen.

Ze willen resultaat, en dat werkt het beste vermoed ik ;D

 

Succes!

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Thor ligt er misschien wat te dik op :)

 

Wat dacht je van:

Damn, nou ben ik de naam kwijt van die geit die iedere avond door de vikingen werd opgegeten en de volgende ochtend weer heel was.....

 

(ehm, beetje lange naam zo. Misschien beter om die naam van die geit ff op te zoeken ;))

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Om nog even wat melige namen meer te spuien:

 

Incassobureau Pluk / Plukze

Incassobureau Knippen en Scheren

Incassobureau De Zwarte Regenjas

Incassobureau Je Geld Of Je Leven

Incassobureau Laatste Wens / Laaste Kans

Incassobureau Schepnet

Smiley, de lachende deurwaarder

 

Eh... mocht een van deze ideeën het worden dan zie ik het kistje wijn wel verschijnen ;)

 

Zelf vind ik 'Schepnet' wel erg netjes / chique... voor een incassobureau dan ;D

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Smiley, de lachende deurwaarder

 

Er leuk, wekt bij mij wel iets op... Tussen al die saaie en serieuze namen, zal ik zeker deze eruit pikken! Maar goed, het is aan jezelf...

 

Misschien is het onderstaande iets?

- Incassobureau Tac & tiek

- Incassobureau Waardepot

- Incassobureau light

 

Tja... verder even geen ingevingen...

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Ja die vond ik inderdaad ook erg leuk, maar ja... er werd een chique naam gevraagd :'( wel jammer... lijkt me inderdaad een mooie afwisseling... al moet die lach dan niet sarcastisch worden natuurlijk.... ;)

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Hebben jullie wel eens incasso's op de stoep gehad? Daar ook de naam van onthouden?

Volgens mij zal het iedereen die met dergelijke personen te maken heeft gehad een worst zijn hoe het bedrijff heet. Als je meldt "ik heb een incasso op de stoep gehad", zal niemand vragen "gozzzz ... hoe heet dat bedrijf". Denk dus dat incasso genoeg zegt. Dus gebruik incasso bij je naam en that's it.

Anders is dat denk ik richting de bedrijven die een incassobureau nodig hebben om naar wanbetalers te sturen. Als je eigen naam sjiek genoeg is gebruik je die gewoon.

 

Ohhhh ... in mijn geval zal dat dan "incassobureau Vrolijk" zijn.

Tsja bij sommigen zit humor al in de naam verweven ;)

 

Maar wat denk je van

Incassobureau Tellus.

Daar zit als je snel leest/praat "tel eens" in en als je er de klassieke mythologie op na leest betekent dit "offer".

 

Of iets wat grappig klinkt mét betekenis

Ginnungagap (betekent gapende leegte).

Het grappige hieraan is dat het haast niet uit te spreken is. Maar dat kan enorm in je voordeel werken. Dat klanten/ontvangers denken "heh ... wat staat daar nu" en daardoor het nog een keer lezen en je naam nog onthouden ook?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie wel eens incasso's op de stoep gehad? Daar ook de naam van onthouden?

 

Ja voor de eerste vraag; nee voor de tweede. De meeste incasso's dreigen bot met deurwaarders en ander geweld. Dan ga ik vanzelf dwars liggen.

 

Stel nu eens dat de helft van alle dubieuze debiteuren zo snel mogelijk een oplossing wil, terwijl de andere helft kost wat kost betaling wil voorkomen. De aggressieve aanpak is gericht op die tweede groep. Je zou echter ook kunnen proberen de eerste groep van dienst te zijn.

 

Oftewel: vriendelijk beginnen, en je service zo inrichten dat er samen snel een oplossing gezocht wordt. Rap resultaat!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een "leuk" artikel hierover in zibb.nl ...

 

Genadeloos uw geld binnenhalen

Zeven manieren om wanbetalers aan te pakken

 

Vooral de "roze" foto van die pittbull vind ik goed gevonden. Als je daar op het dossier linkt kom je terecht op een aantal tips om incasso te voorkomen.

 

Oftewel: vriendelijk beginnen, en je service zo inrichten dat er samen snel een oplossing gezocht wordt. Rap resultaat!

 

De volgorde in het artikel van zibb is iets anders van "genadeloos" tot "soft".

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.