• 0

Hoe een koppeling maken naar nieuws op je site?

Ik ben bezig met een nieuwe site en daarop wil het laatste nieuws met betrekking tot de retail opzetten.

 

Nu kan ik het laatste nieuws met betrekking tot de detailhandel van een paar sites halen maar hoe maak ik een link dat ook werkeijk het nieuws zichtbaar wordt en het geen link wordt naar de betreffende nieuwssite?

Is hier iets van RSS voor o.i.d.?

 

Bijvoorbeeld; het nieuws van de site van Elsevier Retail wil ik automatisch dagelijks zetten op mijn site zonder zelf daarvoor dagelijks mee aan de slag te moeten.

Betreffende de toestemming van betreffende sites, daar ben ik mee bezig.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ze zelf RSS aanbieden zeker daar voor gaan. Daarnaast zijn er allerlei scripts en sites die ook sites uit kunnen pluizen en zo de berichten kunnen vinden. Maar: RSS is the way to go, zeker als je toestemming hebt!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 1

Volgens mij hoef je geen toestemming te vragen als je RSS feeds op je website koppeld. Waarom zouden ze anders een RSS feed openbaar zetten? Heb er nog nooit van gehoord dat je hier toestemming voor nodig hebt.

 

Voordeel is dat je actuele info op je site hebt staan, nadeel is dat je bezoeker van je site wegstuurd. De RSS linkt altijd naar de pagina van het bedrijf. Zorg dat dit duidelijk is voor je bezoekers.

 

Persoonlijk vind ik RSS meer bedoeld voor RSS readers waar gebruikers direct het laatste nieuws van hun favoriete websites te zien krijgen. Maar het zou goed kunnen passen op je website René.

 

 

Als ik je nog wat tips mag geven over je website.

[*]Op de voorpagina staat het woordje "Home". Dat staat daar behoorlijk niets te doen. Gewoon weglaten, het kijkt ook wat vreemd (vormgevingstechnisch is het slecht uitgelijnd). De lettertype van het kruimelpad (want dat is het volgens mij) is even groot als de rest van je tekst, dit kun je beter wat kleiner maken zodat het wat minder opvalt.

[*]De koppen zoals "Waarom van Zandwijk Winkelmarketing?" vallen op dit moment wat weg ten opzichte van de tekst. Je kunt dit beter een stuk groter maken en de kleur wat meer laten afwijken. Normaal zou ik zeggen dat je de kop iets donkerder maakt dan de tekst. Of je kiest een alternatieve kleur zoals blauw (kleur van vertrouwen ;)). Op de meeste pagina's mis ik ook een koptekst. Daarnaast heeft de pagina "Werkwijze" ook weer andere kleur koppen. Eenheid brengt rust in de website!

[*]Grafisch gezien mist je website kleur. Door teveel grijs en zwart te gebruiken komt je website grauw over. Het kleine beetje rood is niet voldoende om kleur te brengen in de website. Rood is ook de kleur van liefde, passie en vuur. Lees mijn laatste blogpost eens over kleur: http://www.mezoo.nl/2009/04/kleuren-en-webdesign-onmisbaar-voor-succes/

[*]Je hebt twee pagina's die nog "under construction" zijn. Dit moet je echt zo snel mogelijk oplossen. Of eraf halen of snel je teksten schrijven. Dit schrikt mensen direct af en het staat slordig.

[*]Ik mis nog conversie momenten op je website. Denk aan je doel, wat wil je bereiken met je website. Probeer dit dan ook duidelijker te stimuleren. Denk aan een betere manier om contact te zoeken of iets als een terugbel mogelijkheid.

[*]Je huidige webformulier werkt ook niet optimaal. Zodra je een fout maakt of iets niet invuld krijg je wel een foutmelding maar als je dan op de browser back knop drukt moet je het gehele formulier opnieuw invullen. Aangezien dit je enige echte conversie mogelijkheid is het slim om het ook goed te laten werken. Het zou beter zijn als het formulier de foutmeldingen direct toont of in iedergeval in hetzelfde scherm.

 

Als je wilt gaan starten met nieuws op je website is het misschien ook een idee om te starten met nieuwsbrieven. Hiermee kun je ondernemers nog eens extra op de feiten wijzen van intressante winkel marketing activiteiten. Het is meteen een middel om jezelf zo nu en dan onder de aandacht te brengen en je kunt vasteklanten meer aan je binden door je advies ook in de toekomst te waarborgen. Het is meteen ook een extra conversiemoment voor je website wat betekend dat je het ook kunt gebruiken voor andere soorten van contactmomenten (inschrijvingen kun je al gemakkelijk nabellen). Ik zou geen adresbestand opkopen (spammen), maar gewoon je vasteklanten en nieuwe inschrijvingen zien binnen te halen.

Er is veel eenvoudige software te vinden waar je het gemakkelijk zelf kunt regelen. Het hoeven ook geen ellelangen nieuwsbrieven te zijn en je hoeft al helemaal niet elke week iets te sturen. tja, de overweging waard...

 

Succes,

Groeten Roland

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Ik kan je HowardsHome.com aanraden. Dit is een soort digitale knipseldienst, die 6.000 online bronnen raadpleegt o.b.v. een zoekprofiel, bijvoorbeeld alle bronnen raadplegen op jouw bedrijfsnaam of die van een concurrent of een bepaald item. Zoekprofielen kunnen behoorlijk uitgebreid zijn zodat je precies dat terugkrijgt wat je interesseert. Je kunt per dag een nieuwsbrief ontvangen met gerubriceerd deze nieuwsberichtjes. Het bevat altijd een link naar het brondocument. Je kunt ook de RSS feed(s) gaan gebruiken. Contactpersoon is Andre Rijken.

Succes!

 

Als je meer wilt weten, stuur dan even een PM.

"Vliegers stijgen het hoogst als ze tegen de wind in gaan." W. Churchill

Blog: Making money on internet

Twitter: @haas2

Link naar reactie
  • 0

RSS feeds mag je vrij publiceren op je website. Daar is het voor bedacht en bedoeld. Echter zul je moeten oppassen met het volledig publiceren van content van een andere pagina. Dat mag niet zonder toestemming.

 

aangezien jij aan het onderhandelen bent voor toestemming. Als je dit voor elkaar krijgt dan is rss wel de makkelijkste manier om te integreren in je eigen pagina.

 

suc6.

Link naar reactie
  • 0
RSS feeds mag je vrij publiceren op je website.

 

Zo simpel is het helaas niet. Het feit dat content met een bepaald technisch protocol wordt aangeboden impliceert geen juridisch recht om er iets mee te mogen doen. Zo bieden de meeste websites hun content aan via het http-protocol, maar dat betekent niet dat je het zomaar op je website mag publiceren.

 

De tekst van een artikel is auteursrechtelijk beschermd, ook als het in een RSS feed zit. Je moet dus per geval kijken of de aanbieder van de rss-feed toestemming geeft om ermee te doen wat je ermee wilt doen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Voor nieuws gebruik ik altijd de rss-feeds van Google news:

http://news.google.nl/

 

Typ een keyword in, vraag de rss-feed ervan op en publiceer deze middels een open source script, bijv. rss2html o.i.d. Werkt prima!

 

Vriendelijke groeten,

 

Erica

Tinx-IT realiseert succesvolle webconcepten:

http://www.booktrader.nl: Tweedehands boeken (ver)kopen

http://www.postversturen.com Bereken en vergelijk posttarieven

 

http://www.linkedin.com/in/tinxit Profiel LinkedIn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.