• 0

Onderneming hersenspinsel.

Regelmatig heb ik hersenspinsels over nieuwe ondernemingen, dan zet ik dan op papier en ga dan eens informatie proberen te achterhalen.

Tot op heden belanden mijn ideen in de prullenmand omdat ik het dan toch niet zie gebeuren, geen nood natuurlijk, ik vind het heerlijk om me zo bezig te houden!

 

Nu zit ik weer met iets in mijn hoofd en dan wil ik eens voorleggen hier;

 

Ik ben op dit moment in loondienst in de mechanische techniek, zoals veel bedrijven in deze sector hebben wij veel kleine assemblage/montage werkzaamheden.

Vaak zijn deze werkzaamheden niet de favorieten van de werknemers en ook niet van de werkgevers aangezien ze veel tijd kosten en er wordt op het oog niets aan verdiend.

Wat nu als ik een onderneming op zet, waar men deze werkzaamheden uit handen geeft, ik weet dat zulke bedrijven reeds bestaan, maar ik zie er wel markt in.

Het is denk ik wel zo dat de meeste bedrijven in deze moeilijke finaciele tijd zo weinig mogelijk uit besteden, maar hé ik ben ook nog niet begonnen he! ;)

 

Ik zie het zelf zo voor me dat bedrijf X werkzaamheden heeft en die wil uitbesteden bij mij, samen kijken we dan naar de werkzaamheden en stellen een tijd vast wat nodig is om de werkzaamheden te verrichten, bijvoorbeeld 1 product neemt 1 minuut in beslag.

 

Nu loop ik er een beetje tegeaan hoe ik het minuut/uurtarief moet berekennen, en waar vindt ik de tarieven van de bestaande bedrijven.

Ik wil dit eerst naast mijn huidge baan gaan opzetten, mijn kosten maandelijks vrijwel nihil aangezien ik al de beschikking heb over voldoende ruimte/gereedschap etc etc.

Een en ander zal natuurlijk wel afhangen van de werkzaamheden.

 

Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Alle reacties stel ik op prijs!

 

Bedankt,Ronald.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vaak zijn deze werkzaamheden niet de favorieten van de werknemers en ook niet van de werkgevers aangezien ze veel tijd kosten en er wordt op het oog niets aan verdiend.

 

En hoe los jij dit probleem op ?

Wordt het ineens leuk voor jouw werknemers om dit werk te doen ?

Wordt het ineens leuk voor werkgevers om het uit te besteden ?

Link naar reactie
  • 0

Wordt het ineens leuk voor jouw werknemers om dit werk te doen ?

 

Ik wil dit opstarten naast mijn huidige functie en dus ook zonder werknemers, daarnaast zijn het zijn deze werkzaamheden bij bedrijf X aanhangende klussen, bij mij worden dat dus de hoofdwerkzaamheden.

Ik denk wel dat je er inderdaad een bepaald soort mens voor moet zijn, en dat ben ik.

 

 

Wordt het ineens leuk voor werkgevers om het uit te besteden ?

 

Ik denk inderdaad dat men deze werkzaamheden graag uitbesteedt zodat men zich kan richten op hun core business, in mijn situatie gebeurt het maar al te vaak dat er tussen de hoofdzaken door weer een dergelijke klus moet gebeuren, en dat komt uiteraard nooti uit.

Ik denk dat wanneer de tarieven en kwaliteit goed zijn, er zeker brood mee te verdienen is.

 

 

Ronald.

Link naar reactie
  • 0

Dat wordt inderdaad zoals TvG zegt veelal opgevangen door de zgn "werkbedrijven" voorheen de sociale werkplaatsen.

En die zijn al erg kritisch in aanname van medewerkers omdat ze steeds minder subsidie krijgen en dan meestal alleen nog maar de "beste" werknemers een contract geven om het hoofd boven water te houden..

 

Je moet er ook rekening mee houden dat er bedrijven zijn die voorheen dit lieten doen maar nu het intern houden om door teruglopende omzet dit door eigen medewerkers laten doen.

Bedrijven die wel een bv onder eigen merk parts in goedkope landen laten maken en een stijgende lijn in assemblage omzet zien zullen meer gebruik gaan maken van werkbedrijven of het - tijdelijk - inhuren van goedkope arbeidskrachten uit bv Oost Europa.

 

Het vergt een heel groot netwerk.. en als bedrijf een geweldig organisatie talent om wat ballen uit de soep te pakken te krijgen en dit ook nogeens enigszins winstgevend te doen.

 

groet,

 

Cor

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

Dag Ronald,

 

Nu loop ik er een beetje tegeaan hoe ik het minuut/uurtarief moet berekennen, en waar vindt ik de tarieven van de bestaande bedrijven.

 

Je zit zelf in die business, althans je werkt bij een dergelijk bedrijf. Je kunt eens informeren wat de klant betaalt voor de werkzaamheden die je noemt.

 

Daarnaast zou je eens prijzen kunnen opvragen bij andere bedrijven. Dit is misschien wat lastig omdat je als prive-persoon natuurlijk niet snel dergelijke zaken gaat uitbesteden maar je hebt vast wel een kennis / vriend met een bedrijf die eens een aanvraag kan doen.

 

Verder kun je ook gewoon uitrekenen wat je dienstverening moet gaan kosten.

Hiervoor is het o.a. nodig dat je een goede inventarisatie maakt van alle bij de omzet horende kosten. Als je die op jaarbasis in beeld hebt kun je die bijvoorbeeld omslaan naar een uur of minuutkostprijs. Zet hier een toeslag voor algemene kosten en winst overheen en je komt tot een verkooptarief.

 

 

 

www.reith.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.