• 0

Solliciteren met lef!

Hallo!

 

Sinds kort bieden wij werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt (bijv. allochtonen, 45+-ers, re-integreerders, arbeidsgehandicapten, WWB-ers) een nieuw platform om zichzelf te presenteren bij werkgevers.

 

Wij bieden hiertoe de training 'Jobpitchen doe je zo!'. In deze training komt allerlei praktische sollicitatiekennis aan de orde en wordt de jobpitch opgenomen, een persoonlijke presentatiefilm die ingezet kan worden tijdens het sollicitatieproces.

 

De jeugd is al om: zij zien liever een videoboodschap dan een lang stuk tekst. Maar hoe zit dat bij werkgevers / p&o-ers / arbeidsinstellingen / outplacementbureaus etc??

 

Wij zijn benieuwd naar jullie reacties op en/of ervaringen met het gebruik van films in het sollicitatieproces.

 

 

Alvast hartelijk dank!

 

Groeten,

Elsbeth

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met welke reden kom je dit melden op dit forum?

Voor de naamsbekendheid of meningen over het concept?

Het laatste lijkt me niet want het hele concept staat al.......

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

ik vind het een leuk idee.

mijn ervaring is dat mensen lastig over de streep zijn te trekken voor een video-cv, maar dat daar de toekomst ligt, dat is wel duidelijk.

 

mijn persoonlijke mening over je website, toon échte foto's van échte mensen in plaats van deze standaard amerikaanse stock foto's.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het op zich een goed idee om met video te werken. Zo te zien hebben jullie een zeer gecontroleerde omgeving met professionele apparatuur ter beschikking. De pitches die er staan zien er goed uit.

 

Wat ik verder zie:

- http://www.jobpitch.nl/home/soliciteren-met-lef/ Klinkt als "Hallo, welkom bij jobbitch.nl".

- Een risico van deze vorm is dat je, doordat je moet presteren met een camera op je gericht, heel zenuwachtig en gekunsteld overkomt (hoe goed je ook gecoacht wordt), waardoor mensen die het moeten beoordelen dit toch onbewust meenemen in hun beeldvorming.

- Ik denk zelf dat een 360º benadering de toekomst heeft; wat voor mens hebben we hier voor ons? In plaats van te denken in functietitels en CV's. Als je dan al afstapt van het standaard CV kan je het medium veel effectiever uitnutten door bijvoorbeeld iemand te filmen als deze iets doet wat 'ie leuk vindt, of een diepte-interview op te zetten waardoor je veel meer van mensen te zien krijgt.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het wel wat.. Dit is wat ik gister tijdens een uurtje surfen tegen kwam:

 

 

Een sollicitatie naar de 'best job in de world' die hadden uit staan. Het kijkt lekker weg in iederval..

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

a. daarvoor bestaan trainingen...

b. juist ook geschikt voor personen die vanwege afkomst, naam, leeftijd etc niet zo snel worden uitgenodigd. Maar als je de video ziet, blijkt dat een zeer open en aimabel mens te zijn, waardoor de kansen kunnen worden vergroot. ik ben zelf als producent betrokken bij een dergelijk initiatief en het is nu reeds zeer succesvol.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Leuke reacties sturen jullie allemaal, daarom maar even 1 berichtje terug!

 

Het is idd de bedoeling om niet zozeer het CV nog eens dunnetjes over te doen, maar juist wat te melden over wat je niet zomaar opschrijft in een CV. Zoals de link naar youtube, die vond ik wel erg leuk! Misschien dat we het ook meer in die trant gaan doen, zo hebben we bijv. de deelnemers gevraagd iets mee te nemen naar de training wat hun hobby symboliseert. Maar je moet natuurlijk wel de lijn naar het frivole niet overschrijden vinden wij, ivm professioneel overkomen.

 

De 360 methode hebben wij ook opgenomen in onze werkprocedures alleen nog niet zover doorgevoerd in de methode van opname, wij zijn hierin nog een beetje zoekende dus vandaar ook mijn vraag aan jullie! En dank tot zover alvast voor de opmerkingen!

 

Meer reacties zijn natuurlijk altijd van harte welkom!!

Overigens, vinden jullie het oké als ik jullie aan mijn linkedin connecties toevoeg (als jullie die hebben) om zo mijn netwerk te kunnen vergroten?

 

Groeten!

Elsbeth

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk maken wij er een combi van, deelnemers krijgen van de voren 'huiswerk' om na te denken wat ze willen zeggen, de ochtend van de training gebruiken wij voor de voorbereiding op de opname, s middags vind de opname plaats (door professionele cameramensen), en de overige onderwerpen aangaan de sollicitatietraining.

 

Groeten!

Link naar reactie
  • 0

Een hele dag training en je jobpitch kost bijna 800euro. Neem aan dat dat voor een filmpje is dat voor meerdere sollicitaties te gebruiken is?

 

Als HR/werkgever vind ik het verrassend, het is zeker iets van de komende tijd.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Hoi Chris,

 

Ja dat klopt, het filmpje maken we zo dat het geen zaken bevat die op korte termijn kunnen veranderen maar die wel een goed beeld geven van de persoon, niet zozeer wat kan ik, maar meer wie ben ik en waarom ben ik goed in iets, hoe blijkt dat etc.; de link naar de site kan de jobpitcher opnemen in de brief/mail/CV zodat de recruiter met 1 druk op de knop bij de film is. Maar de jobpitcher kan de link bijv. ook afgeven aan derden, dus bijv. uitzendbureaus e.d. die het dan ook weer kunnen gebruiken.

De open inschrijving training kost idd bijna 800 Euro, voor groepen of doorlopende aanmeldingen gelden andere tarieven.

 

Voor werkgevers kan het ook interessant zijn om iets dergelijks te bieden aan werknemers indien er sprake is van outplacement of reorganisatie.

 

Een hele dag training en je jobpitch kost bijna 800euro. Neem aan dat dat voor een filmpje is dat voor meerdere sollicitaties te gebruiken is?

 

Als HR/werkgever vind ik het verrassend, het is zeker iets van de komende tijd.

Link naar reactie
  • 0

Dan zit je er toch naast want ik vind dat je als ondernemer, ook al staat je concept, open moet staan voor andere reacties om zo je product te kunnen verbeteren!

 

Met welke reden kom je dit melden op dit forum?

Voor de naamsbekendheid of meningen over het concept?

Het laatste lijkt me niet want het hele concept staat al.......

Link naar reactie
  • 0

Erg leuk draadje en een interessant onderwerp!

Je biedt wel iets extra's. Bij twijfel kan een filmpje doorslaggevend zijn.

 

Ik vraag me alleen af of het geschikt is voor de lagere functies, zoals schoonmaker bijvoorbeeld. Voor een schoonmaker is 800 euro best veel...

 

Veel succes en ik hou dit draadje in de gaten...

 

 

Ice76 - The Ice Cream Dealer

Rockin The World

www.ice76.com

Link naar reactie
  • 0

De prijs lijkt mij idd ook erg hoog. Is hier niks aan te doen met enkele subsidie-regelingen voor minderheden? Daar moet je toch met jou concept wel iets uit kunnen halen.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Ieder product/dienst zoekt zijn eigen markt. Dit is duidelijk voor de bovenste helft van de arbeidsmarkt, daar waar ik ook opereer. Er zijn ook - mede door uwv/cwi gesubsidieerde initiatieven waarbij uwv/cwi de kosten op zich nemen. Dat is weer een geheel ander marktsegment. Kortom, voor elk wat wils!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Wij richten ons op werkzoekenden met minimaal mbo niveau die minder makkelijk aan een baan kunnen komen zoals re-integreerders, allochtonen, 45+-ers, wwb-ers, arbeidsgehandicapten. Voor deze groepen zijn allerlei subsidiepotten beschikbaar echter niet tot nauwelijks voor commerciële instanties zoals wij. Daarom zijn wij ook in gesprek met een flink aantal organisaties/stichtingen die deze gelden wel ontvangen zodat we op die manier van de subsidie gebruik kunnen maken.

Het is dus inderdaad niet bedoelt voor de schoonmaker e.d. no offence!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.