• 0

Betalingen afhandelen bij verkoop boekje per internet

Ik heb een boek(je) geschreven in het Engels en wil dit nu graag via de Internetsite van mijn bedrijf aanbieden voor een paar tientjes (niet een pdf; maar echt hard-copy die ik opstuur). Ik ben al blij als ik er een paar per week verkoop.

 

Mijn vraag is hoe ik het beste de betaling kan laten verlopen? Omdat het in het engels is, moet ik er rekening mee houden dat bestellingen vanuit de hele wereld kunnen binnenkomen. Ik wil graag vooruit betaald worden, voordat ik het boek opstuur.

 

Vanwege de te verwachten lage omzet, lijkt het mij niet kostenefficiënt webwinkel-software te kopen bij een bedrijf (voordeel zou wel zijn dat je dan meestal met credit card zou kunnen betalen, hetgeen toch wereldwijd veel gebruikt wordt). Volgens mij moet je dan ook nog eens een abonnement betalen; dus dat lijkt mij in mijn situatie niet kostenefficiënt.

Maar ook niet kostenefficiënt zou zijn om per bank over te maken via IBAN nummer enzo. Zulke internationale overboekingen zijn erg duur en zeker relatief t.o.v. het bedrag dat het boek kost (hier komen ook al verzendkosten bij).

 

Iemand tips hoe een dergelijke kleine internationale geldstroom het efficiëntste af te handelen?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ga je het boekje alleen via de website van je bedrijf aanbieden? Welke reden heb je om het niet ook via bijvoorbeeld Ebay aan te bieden? Daar kun je dan tevens als betaalmethode Paypal aangeven. Paypal wordt steeds meer gebruikt en zeker op handelssites als Ebay. Er gaat wel een kleine commissie naar Paypal, maar je hebt er dan ook weinig werk aan.

 

Misschien kun je ook Paypal op je website aanbieden...

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.