• 0

Anker valuta dollar vervangen door Ameros

Ik lees vaak een theorie wat gebasseerd is op feiten. Dat de dollar zodanig zakt dat de dollar eruit wordt gehaald. Nu zie je dat de fed weer 1000 miljard dollar in pompt terwijl dit niet de echte oplossing is. Elk inwoner van dat land heeft een schuld van $ 70.000.

Dan lijkt mij de enigste oplossing een ander valuta neer te zetten. Misschien de goud standaard weer terug draaien?? Maar goed ik heb gelezen dat de Ameros de dollar vervangt en dat de ameros een nieuwe valuta wordt tegen de euro.

 

Zijn er meer mensen die dit gelezen of gehoord hoe denken jullie daar over? of is het een fabel op internet. ???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jij exporteert toch helemaal niet? Ik begrijp de link naar je bedrijf niet zo, als je valutarisico's wilt vermijden is het denk ik handig om te weten war je precies mee bezig bent (omvang, welke landen e.d.). Dan krijg je vast gerichter advies.

 

Jawel exporteer edelmetaal die gekoppeld is aan de dollarkoers. Het wordt ingekocht en verder verhandeld in de Europese markt. Het wordt geimporteerd uit Canada. Vervolgens wordt het in Nederland gekeurd. Mijn HL-profiel is niet up to date denk ik. Maar ik heb veel met de dollar te maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik hoop dat het een fabel is, maar er zijn genoeg aanwijzingen dat het toch de richting gaat naar het vervallen van de dollar. Nu heeft FED weer 1000 miljard gepompt. Daarvan wordt de dollarkoers niet hoger van. En de fed ontvangt daar weer een percentage rente van. 0,25% reken maar uit op 1000 miljard is dat toch weer 2,5 miljard voor de FED. En dan niet vergeten wat de laatste keer voor zoveel geld gedrukt is. Ik denk dat mensen er niet echt bewust van zijn wat zich op heden precies speelt daar in USA. Vooral omdat mensen denken dat de FED een bankwezen is van de overheid. terwijl er private banks de FED beheren. Zolang er geen betere vooruitzichten zijn zal het niet veel beter worden. Ze zeggen dat vooruit zicht in 2011 is maar dan kan men nooit voorspellen.Ik denk dat ik beter kan voorbereiden met het importeren van edelmetaal vanuit Suriname. Want ik neem aan dat het na een half jaar veel slechter gaat op het continent.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amero

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik beter kan voorbereiden met het importeren van edelmetaal vanuit Suriname. Want ik neem aan dat het na een half jaar veel slechter gaat op het continent.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amero

 

Zijn ze daar niet een tijdje geleden van de Surinaamse Gulden overgegaan naar een aan de Amerikaanse Dollar gekoppelde Surinaamse Dollar ?

 

Is ook zo. In heel veel landen is alles gekoppeld aan de dollar. Dan ben ik bang dat ik toch maar uitwijk naar turkmenistan. Maar ja dat is ook niet alles :(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.